Nastala chyba při přehrávání videa.
  • heyda
    ****

    Skvěle napsaný i odehraný film, kterému chybí akorát lepší závěr. Slávek Horák se z toho trochu vyvlíknul tím, že to nechal otevřený, ale nějak mi to nesedlo. Jinak chválím, určitě se jedná o povedený český film o strastech umírání / žití. :)(2.1.2016)

  • honajz
    **

    Jako ano, chápu, co chtěl autor říci. Dokonce odhadnu směřování jeho myšlenek, jak chtěl příběh podat a jaké tam chtěl mít zápletky. Jenže tím, že nešel do hloubky, že spoustu věcí nedořekl, nebo dokonce nenaznačil, se mu to sesypalo pod rukama. Možná bych mu mohl doporučit, aby si nejprve přečetl Terzaniho knihu Ještě jedna jízda na kolotoči, o tom, jak se s rakovinou a vidinou smrti vyrovnává do té doby úspěšný novinář a žurnalista. Jeho myšlenky mají hluboký vhled, nechají nás nahlédnout skutečně do nitra, do myšlenkových procesů. Tento film to nenabízí. Vlastně nevíme, proč se třeba ti dva vzali, proč Polívkova postava manžela je tak odtažitá, proč ho nezajímá, co se s jeho ženou děje a bude dít, když jistý vztah k ní stále má... Stejně tak postava dcery je jen naznačena - a vztah matka-dcera rozebrán zcela minimálně. Ano, vidíme jizvy na rukou, ano, napadne nás něco o sobectví, ano, je tady ten telefonát a kuplet na závěr, ale stále je to zatroleně málo, abych si udělal představu. Zato se hodně času věnuje ezoterice, a to ještě zmateně - padání lidí do transu je na křesťanských setkáních, kde to má působit duch svatý, urinologie léčí i tělo apod. Navíc jsou zde divné skoky - od skepse k léčitelským praktikám po bezvýhradnou důvěru a obhajobu (jako proč ne, ale jen na základě ohnuté lžičky? bez postupného vývoje?), od rozčarování, že jde o léčbu duše pro další reinkarnace (mimochodem, další nonsens, tohle ezoterika řeší až ve druhém plánu, jestli vůbec), po náhlé se vyrovnání s nadcházející smrtí (a vlastně nevíme jak a proč - že utekla v noci do lesa a tam "prozřela"?). Neříkám, že nejde o silný příběh, ale místo povrchních zbytečností bych ocenil hlubší vhled a zobrazení myšlenkových pochodů - třeba scénu, kde by se dívala na lidi v zahradní restauraci, jak popíjejí pivo, děti si hrají, a najednou by si uvědomila, že ti lidé tam zítra budou, ale ona už ne. Dost mě také štvala ta těkavá a zoomovací kamera, jež měla problém zarámovat nějaký smysluplný obraz.(2.1.2017)

  • Slarque
    ****

    Výborně vybalancovaná lidská tragédie a štědrá porce humoru (nejlepší byly v tomto ohledu scény v hrobě a v podchodu pro žáby). Kromě suverénní Aleny Mihulové tu skvěle hrají i Bolek Polívka a Tatiana Vilhelmová. Slávek Horák se prokázal jako přesvědčivý scenárista a vynikající režisér. Snad jen jako herec hraje nižší třídu (ale asi si nechtěl nechat ujít sprchování ve vaně).(16.7.2015)

  • jhrasko
    **

    ...je smutné, ak najlepší na celom filme mi príde posledný záber. A je to zámer alebo náhoda ?(13.8.2015)

  • veronikav
    ****

    Komedie ? Bylo to krásné, ale smutné :((27.11.2015)

  • - Vtip týkající se klobásek z vlčáka, který vypráví Láďa (Bolek Polívka) na začátku filmu své dceři, souvisí s regionální pověrou, že se v Jalubí,kde se film natáčel, konzumují psi. (n__)

  • - Malou roli ve filmu si zahrál také režisér Slávek Horák, nápadníka dcery hlavních hrdinů Roberta. (Sevcik)

  • - Hlavní postava zdravotní ošetřovatelky Vlasty (Alena Mihulová) je zčásti inspirována matkou režiséra Slávka Horáka. Pracovala totiž také jako ošetřovatelka pro domácí péči. (Sevcik)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace