Režie:
Woody AllenScénář:
Woody AllenKamera:
Wedigo von SchultzendorffHrají:
Woody Allen, Téa Leoni, Treat Williams, George Hamilton, Debra Messing, Douglas McGrath, Mark Webber, Mark Rydell, Tiffani Thiessen (více)Obsahy(1)
Woody karikuje sám sebe - neurotického režiséra Vala Waxmana, na kterého padnou zlé časy. Jo, kdysi to byl pán režisér, ale od té doby se mnoho změnilo a Val teď může být vděčný za sebemenší druhořadý kšeftík v televizi. Manželky a milenky jsou na světě proto, aby svým drahým občas podaly pomocnou ruku. Val dostane od své exmanželky nabídku režírovat velkorozpočtový "mainstreamový film". Je to skvělé, ale katastrofy jsou tady zase od toho, aby nám znepříjemňovali život - Val dočasně oslepne následkem své chronické paranoi. Jde o velký balík peněz a tak skupinka jeho pěti kamarádů dělá vše pro to, aby se šéfproducent o režisérově slepotě nedozvěděl. Tahle Valova disfunkce na sebe ve filmu váže desítky skvělých gagů a situací, které nenechají Vaši bránici v klidu. Zrodila se velká groteska a Woody Allen byl zase u toho. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (152)
Tohle je můj první Allen. Asi to (podle zdejších komentářů) nebyla nejlepší volba pro začátek (ale to není moje chyba). Příběh má nápad, některé hodně dobré chvilky, ale taky některé hodně trapné a nudné momenty a navíc naprosto předvídatelný konec (což mi sice někdy nevadí, ale přesně v tomhle případu ano). Takže dávám 3 hvězdy a jdu shánět něco staršího od Woodyho. ()
"Pošli H. J. Osmentovi květiny k té ceně za celoživotní přínos." Průměrně výživný mistrův příspěvek do diskuze "Co je to vlastně umění?". Celá část před oslepnutím mi přišla podstatně vtipnější než to, co následovalo. 70% Zajímavé komentáře: betelgeuse, Radko, Honzzaq, Jordan ()
Kam že to mám psát ten komentář? Raz, dva... Tak kam? Jedna, dvě, tři... Chtělo se mi napsat, že jsem se smál spíše tu než tam, ale neudělám to. Celkově se jedná o Allenův slabší snímek, vždycky se ale najde scéna, která vás spolehlivě odbourá (např. schůzka s Alem Hackem, či pád.) POŠLETE KVĚTINY H. J. OSMENTOVI K TÉ CENĚ ZA CELOŽIVOTNÍ PŘÍNOS. ()
No vim, ze se nejedna o buhvi co, ale ja mam tenhle film zkratka rad, ackoliv je krapet pritazenej za vlasy. Precejen, ze by si toho nikdo nevsim, ze je reziser slepej? Pochybuju. Ale jinak je samotnej pribeh v pohode, mozna se moh krapet vic resit vztah mezi Woodym a jeho bejvalkou, takle to bylo obcas takovy stereotypni, jak se Woody furt nekde motal. Jinak Tea Leoni je tady fakt fajn a Woody podava svuj standart, nic uchvatnyho, ale ani nic spatnyho. Akorat mozna mohlo bejt ve filmu bud vic foru a nebo mela bejt kratsi stopaz, ale jinak se jedna o slusnou nenudici zabavu. ()
Ještě než vysmolil Woody Allen „modré filmy“, zrealizoval pokračování Stardust Memories. Zatímco v Stardust Memories tematizoval sebevědomého auteura, zde ukazuje stejného tvůrce v područí velkých producentských zvířat. Woody zkrátka cítil podobně jako Altman (Hráč) nebo Wilder (Sunset Blvd.) potřebu si drcnout do hollywoodského systému. Ale paroduje pouze development (přípravu) a postprodukci (distribuci) filmu, samotné natáčení podobně jako Truffaut v Americké noci nijak nekritizuje, protože pro každého režiséra je natáčení to nejlepší, a koneckonců jak říkával francouzský velikán: „Filmování je nadřazeno skutečnému životu, a dokonce výsledné kvalitě díla.“ Proto Woody těsně před natáčením oslepne a přesune film z roviny reflexe producentů do sebereflexe. ____ Woody Allen je vypravěčem vně fiktivní svět filmu, když píše scénář a režíruje, a zároveň uvnitř fiktivního světa, když vyprávění směruje k jiným postavám a k divákovi skrz vlastní postavu Waxmana. Perfektní vedení herců, nebo perfektně hrající herci? Nevím, ale dialogy jsou často o hádkách, dokazujíc neurotickou rozpolcenost Allena. A titulkové sekvence, kde jsou herci řazeni „in alfabetal order“, přestože je jasné, že Allen bude první, jen dosvědčují nedostatek oponentury z venčí. Dopřejte prosím někdo Woodymu místo neustálého pochlebování špetky asertivního zhodnocení. ()
Galerie (27)
Zajímavosti (4)
- Hned na začátku natáčení filmu Woody Allen vyhodil Haskella Wexlera, kterého sice považoval za úžasného kameramana, ale při natáčení zjistil, že je „infantilní a prudí jako malé dítě“. (raininface)
- Snímka otvárala filmový festival v Cannes v roku 2002. (U_S_O)
Reklama