Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ten muž je mrtvý vypráví příběh nájemného vraha, jehož ztvárnil Jean-Louis Trintignant. Zabiják přijíždí z Francie do Los Angeles, aby provedl objednávku, má zabít nebezpečného gangstera. Po vykonání vraždy se nájemný zabiják sám stává cílem a je pronásledován. Nejdříve se snaží schovávat, ale záhy pochopí, že to není z dlouhodobého hlediska ideální řešení. A tak se vydává hledat ty, kteří si objednali jeho vraždu. (Snorlax)

(více)

Recenze (13)

Martin741 

všechny recenze uživatele

Trintignantovi bych neveril toho najomneho zabijaka ani omylom - ten herec sa tam proste nehodi - ako drsnaka si u polizzioteschi predstavujem Mario Merolu, Merliho alebo hoci Adorfa, len Trintignanta nie. Kulisy plane, dialogy su len vatovo plane plky, to co hovori Trintignant - to je uplna bieda......ani to finale na cintorine ci na hroboch ci co to bolo ma nijak nenadchlo ------- jeden z najplansich Trintignantovych filmov, fakt on a polizziotteschi , to uz by rovno mohol taky Jozef Kroner hrat Q u 007 -ky : 25 % ()

honajz 

všechny recenze uživatele

S Francouzi se nevyplatí si zahrávat a přestat hrát podle pravidel, to si, Amíci, pamatujte. Skoro až michaelmannovský příběh dvou zabijáků, který ctí jednotu místa, času a děje a navíc je jakýmsi neoficiálním průvodcem Los Angeles 70. let včetně toho mola, kde poblíž vyrůstal a dospíval Ray Bradbury a které nakonec podlehlo přestavbám a zániku. Hodně věcí je zde řečeno jen tak mimochodem, ale přispívají k uvěřitelnosti snímku. Třeba ta mamina od dítěte, která vlastně nemá strach a jediné, co ji nakonec zajímá, kde je televize. Nejlepší je na filmu ale asi ta atmosféra, kdy mám jako divák pocit, že jsem u toho a přitom se procházím ulicemi a odlehlými místy LA. ()

Reklama

Real Tom Hardy 

všechny recenze uživatele

Deray urobil v sedemdesiatych rokoch úctyhodný skutok – zobral komplet (reálne zhruba polovicu) celý francúzsky štáb a vybral sa do amerického Los Angeles natočiť svoj krimi masterpiece (reálne mal točiť iný projekt, toto zbúchali ako alternatívne riešenie). Prečo úctyhodný? Silne snobskí a vlasteneckí Francúzi točiť v Amerike nikdy moc nechceli a zrejme ani nemali potrebu, no nespojiť eleganciu francúzskeho filmu a európskeho štýlu s americkým prostredím, zvyklosťami a charaktermi optikou režiséra–outsidera, mi príde ako veľký hriech a prehrešok voči všetkému svätému. Dôkazom sú famózne snímky kalibru Deux hommes dans Manhattan, Ferchaux (boh žehnaj Melvilleovi) či Grand Pardon II. A Deray týmto počinom ruku k dielu určite pridal. A tento jav sa nedial len pri produkciách žabožrútov – Taliani a Gli intoccabili, Nemci a Der verlorene Sohn, Maďari a Borcsa Amerikában. Podobné sa deje aj v prípade amerických produkcií, no európskych režisérov. Je určite jasné, že tí budú Ameriku snímať iným spôsobom – možno s istou fascináciou, menšou adoráciou, možno niekedy aj s negatívnou konotáciou, no stále odlišne, pretože pre Amíka bežné a fádne veci môžu byť pre Európana opak (celé mestá, budovy, predmety, tradície, zvyklosti) – Wenders a Paris, Texas, Polański a Chinatown, Yates a Bullitt, Demy a Model Shop či Antonioni a Zabriskie Point. Teraz sme už ale od predmetného filmu pomerne dosť odbočili, takže pár slov k nemu – Lucien (alias Trintignant), nájomný vrah z Paríža, je vyslaný cez Veľkú mláku až do Mesta anjelov splniť úlohu. Dorazí na LAX, vezme si taxík, v rýchlosti si prezrie mladučký, ešte nie príliš vertikálny Downtown, dorazí do hotela, skontroluje stav americkej televízie, z požičovne si vyzdvihne Lincoln a ide na vec. Následne sa stane obeťou zrady a zostáva uväznený v L.A. bez pasu a letenky späť domov. Navyše je stratený v obrovskom veľkomeste, kde zisťuje to, čo povedal Thom Andersen v LAPI – objavuje mesto plné parkovísk, motelov, autobusových staníc, kaviarní a striptízových barov... A aby toho nebolo málo, s americkým nájomným vrahom na krku, ktorého mimochodom perfektne chladno stvárnil Roy Scheider. A so záverom, ktorý nádherne pasuje európskym filmárom, no americké štúdiá sa mu vyhýbajú a boja ako čert kríža... (12.4.2021) (3.11.2022) ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Po Atentátu v Paříži Trintignant a Scheider znovu v jednom filmu, ale tentokrát mnohem lépe. Žádné složité politické tahy, "jen" přímočarý, zručně zrežírovaný thriller se scenáristickým vkladem Jeana- Clauda Carrièreho, přestřelkou v pohřebním ústavu, kterou o léta později zopakoval John Woo ve Face Off, a ryze evropským závěrem. ()

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Francouzsko-italský kriminální thriller (poliziesco), odehrávající se v americkém Los Angeles, viz obsah, evropský styl je tu cítit ale daleko více, než ten zámořský. Hon "kočky na myš", byl místy skutečně docela efektní podívanou. Námětem sice nic nového pod sluncem, ale celé to bylo dost inteligentní a film dokázal zaujmout, herecké výkony ve dvou hlavních rolích byli parádní, Roy Schneider (kterého jsem v podobné chladnokrevné roli, ještě nikdy neviděl) snad ještě lepší než francouz Jean-Louis Trintignant. Skvělé finále na pohřbu, kde se nakrátko objevil i jiný známý francouzský herec Michel Constantin. Jinak dobrý obraz, zvuk, po hudební stránce rovněž bez chyby. Nechyběla samozřejmě nějaká ta akce, násilí, honičky, prostě vše, čím by mělo alespoň průměrné krimi oplývat. Filmu bych vytkl jen pomalost a nedostatek napětí, na thriller ho zde přeci jenom moc nebylo. Málo známý, leč typický Derayeův film, ale zase lepší než některé jeho osvědčené klasiky, třeba s Delonem. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (9)

  • Francúzska časť štábu 14. júla oslavovala Deň dobytia Bastily. Americkí herci a technici súhlasili, že ju oslávia tiež, ak produkcia zaplatí nadčasy. (Real Tom Hardy)
  • Rovnako ako dej filmu, aj jeho natáčanie prebiehalo v Los Angeles počas júna roku 1972. (Real Tom Hardy)

Reklama

Reklama