Reklama

Reklama

Paříž 1991. Mladý detektiv Charlie řeší svůj první případ, vraždu mladé ženy. Při studiu podobných případů odhalí řadu podezřele podobných úmrtí. Dlouhých osm let je jediným, kdo věří v existenci sériového zabijáka. Vražd přibývá, intervaly mezi nimi se zkracují a Charlie se stává architektem jednoho z nejkomplexnějších pátrání, které kdy francouzská policie vedla. Film, inspirovaný skutečným případem zabijáka Guye Georgese, sleduje deset let usilovného vyšetřování. (Film Europe)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (99)

Morholt 

všechny recenze uživatele

Na mě až příliš pomalé a příliš procedurální. Film si sice zaslouží ocenění, za pravděpodobně věrnou rekonstrukci honby na Bastillskou bestii, ale z mého pohledu to bylo na úkor zábavnosti. Nehledě na to, že škodil i styl vyprávění o dvou liniích. Tvůrci pravděpodobně předpokládali, že divák je s případem obeznámen, což možná platí pro Francii, ale zbytek světa o Georgesovi zase tolik neví, takže představení vraha hned na začátku filmu mi přišlo jako mizerný tah. Celkově se sice nejedná o špatný film a chápu ty, co ho označují za výborný, ale mě to příliš nesedlo. 55% ()

ledzepfan 

všechny recenze uživatele

Dvě třetiny filmu je to fajn, lehce syrová, kriminálka, která si s divákem poměrně hezky hraje. V poslední třetině to ale zabila kombinace pitomých pseudopsychologických pseudoanalýz, jakéhosi přiblblého patosu a velmi pochybně podaných kriminálně-soudních procedur. Ve výsledku mě ten takhle propálený potenciál vlastně nasral. ()

Reklama

kaylin 

všechny recenze uživatele

Realisticky natočené francouzské kriminální drama, které evokuje starší francouzské filmy s herci jako Gabin nebo Delon. Přitom je to ale moderní, je to syrové a docela drsné, pokud zde dojde na záběry z místa činu. Zaměřeno je ale především na postavy a jejich vztahy a jejich rozvoj, čímž jde příběh trochu do pozadí. ()

Dudek 

všechny recenze uživatele

Často se tu v komentářích objevuje slovo strukturální detektivka, nicméně nejsem si jist, zda se v případě tohoto snímku jedná o správné pojmenování. Vyprávění se opravdu soustřeďuje na vykreslení bezradné a dusné atmosféry vyšetřování nepolapitelného sériového vraha. Občas se diskutuje o jednotlivých stopách, řeší se motivy a porovnávají jednotlivé objeti. Nicméně v konečném důsledku celé vyšetřování končí aniž by jednotlivé stopy měly pro jeho úspěch byť sebemenší zásluhu. Vyústění je pak po celé té předcházejí lopotě velmi neuspokojivé a shazuje celou předchozí velmi dobře odvedenou práci. I tak je pohled na případ, který Tě zaručeně semele, jedinečný. Už jen v tom nakolik jsou některé důležité odhady policistů nakonec ukázány jako mylné. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Nemám problém považovať tento film za mimoriadny a prideliť mu príslušný počet hviezdičiek. Vrátil ma do rokov keď francúzske a talianske kriminálky s legendárnymi hercami kraľovali žánru. Na tomto filme ma zaujalo nielen vyčerpávajúce a dlhodobé pátranie po sériovom vrahovi, s množstvom nádejných stôp i sklamaní a zničujúcim vplyvom na život, rodiny i psychiku zainteresovaných policajtov, ale aj snahy o preniknutie do psychiky podozrivého v záujme dosiahnutia jeho úplného priznania. V titulkoch ma zaujalo, že tento sedemnásobný vrah môže v tomto roku požiadať o prepustenie. Nikdy nepochopím, ako je možné uplatňovať nejaký zvrátený humanizmus a veriť v akési "polepšenie" sedemnásobného vraha. ()

Galerie (16)

Zajímavosti (11)

  • Režisér Frédéric Tellier chcel čo najviac využiť skutočné kulisy súvisiace s prípadom. Vo filme sa objavuje teda ten istý porotný súd, kde bol súdený Guy Georges: „Všetko bolo také skutočné a z dobrého dôvodu, jednoznačne sme sa chceli vyhnúť dramatizácii. Tá veľká slávnostná miestnosť s presklenou klietkou pre obžalovaného vzbudzovala u nás úprimnosť.“ (Arsenal83)
  • Alex Ursulet (William Nadylam), reálny právnik Guya Georgesa (Adama Niane), odsúdil ústrednú úlohu, ktorú dostala jeho asistentka, biela právnička (Nathalie Baye), a že hlavná obhajkyňa Evelyne Lesieur, ktorá bola čiernej pleti, zo scenára zmizla. (Arsenal83)
  • Režisér Frédéric Tellier sa začal zaujímať o Guya Georgesa po tom, čo znásilnili jednu z jeho priateliek. Po naštudovaní si materiálu bol prípadom tak zaujatý, že sa okamžite rozhodol natočiť o ňom film. (Arsenal83)

Reklama

Reklama