Disonanční teorie (S01E04) (epizoda)

  • USA

    Dissonance Theory

Sci-Fi / Thriller / Western / Drama / Mysteriózní

USA, 2016, 56 min

  • SimcaJB
    ****

    Čím mně ten­to díl zau­jal? Dozvěděli jsme se něko­lik nových infor­ma­cí do sklá­dač­ky, kte­rá nám zapad­ne a v posled­ních dílech. Hodně důle­ži­tých věcí se udá­lo, přes­to­že to byl tro­cha vypl­ňo­va­cí díl, kde se nic moc zásad­ní­ho neu­dá­lo. Žádné mrt­vo­ly, žád­ná pře­kva­pe­ní, spí­še postup kou­sek po kous­ku v pří­bě­hu.80 %(25.10.2016)

  • Lacike
    **

    Ed Harris dostal poriadny priestor a konecne vieme o co mu ide. Jak to dosiahne nie je az tak zaujimave. Po odhaleni tejto zahady, by som mohol s tymto serialom seknut, kedze nic zaujimavejsieho serial zatial neponuka. No uvidim. P.S: citat absurdne teorie od Wysch je zabavnejsie ako cely serial. Ze vraj 2 casove linie alebo ze Harrisovi ide o záchranu hostitelov. Ha, ha. Niekto tu nedava behom sledovania pozor. Alebo v serialy vidi aj to, co tam nie je. Hlavne, ze pouzivas rôzne zahranicne vyrazy, ktorym prd rozumies. :)))(25.10.2016)

  • Wysch
    *****

    Nemůžu si pomoct, ale díl od dílu mi přijde Westworld dospělejší ve svém vyprávění a příběhové lince, kterou si Jon Nolan se svou ženou zvolili jako tu ústřední. Na tu nabalují další a další vrstvy, a od ní odvozují další a další linky, které se nakonec znovu (bez debaty) protnou pravděpodobně v závěrečné epizodě. Přitom je nakonec docela dobře možný, že se seriál odehrává v jedné či dvou časových rovinách - v minulosti mladý William cestuje s Dolores a s Loganem za El Lazem, v budoucnosti pak týž William jako Muž v černém hledá Bludiště, the Maze, the final level of this game. Anebo se to celé odehrává v jedné časové linii a Dolores se s Edem Harrisem a Maeve (úžasná Thandie Newton) potkají v bludišti, kde by mohli být "set free". K tomu divák, pokud není citový a rozumový poleno, musí co epizodu dostávat aspoň jednu odpověď na předešlou otázku (zde je to třeba odpověď na to, zda Hopkinsův charakter víc, co se we Westworldu vůbec děje, a odpověď je, že ví všechno, co se děje i v jeho zákulisí, což samozřejmě vznáší otázku, že když ví o vztahu Bernarda s Theresou, ví i o seancích Bernarda s Dolores? Nebo jsou seance Bernarda s Dolores jinou časovou linií a je Bernard vůbec člověk?), a hned dostávat otázky nové tím, že se nabalují nové a nové vrstvy příběhu (například v téhle epizodě jako nejsilnější na mě zapůsobila otázka, kdo je vlastně Muž v Černém v reálu - přistoupil k němu jiný z hráčů ve Westworldu a poděkoval mu za záchranu své sestry. Znamená to tedy, že Muž v Černém se v podstatě snaží o záchranu hostitelů, byť k tomu používá hodně munice a prolévá hodně krve, když vlastně ví, že se hostitel druhý den ráno objeví ve své smyčce znovu?). A kde se schovává Arnold? Je skutečně mrtvý, nebo je jeho vědomí v Bludišti? Odkud se vzala víra těch domorodců, kteří vyznávájí "the Shades", kteří se pohybují mezi světy a jejichž podobiznu Maeve nakreslila, aby v zápětí zjistila, že jich má nakreslených hned tucet? A jakto, že Rodrigo Santoro o Shades ví? Kde se vzala tahle příběhová vrstva, která pro zábavní účel Westworldu nemá žádný důvod? Nebo má? Příští týden budeme v půlce, a tak jedinou odpovědí pro dnešek je, že název téhle epizody je klíčový, stejně jako celá scéna Forda s Theresou (Hopkins + Knudsen). Výtečný storytelling. Snad to Nolan se ženou nezabili a všechny ty linky se správně protnou. Snad se tu příliš nepočítá s pěti sériemi, a pokud jo, snad se jich skutečně dočkáme. Westworld mě epizodu od epizody baví víc svojí výstavbou, dnes o to víc, že se k otázce vědomí androidů přidala i otázka svědomí živých hráčů. Vzkaz pro Lacike: Je fajn, že dáváš najevo, jaký jsi poleno, nejen citový ^_^ Ty zahraniční výrazy jsou anglikanismy, a jsou tam proto, že pro ně nemám českej ekvivalent. Nemáme v češtině jednoslovný storytelling. Ve slovenštině také ne. (Použij google, ať víš, co to storytelling je.) Seriál je postmoderní a má tolik vrstev, že je až neskutečně smutné vidět, jak průměrné IQ je schopné vnímat jen tu jednu, a ještě se přiznáváš k tomu, že nedáváš při sledování pozor. Kappa, git gud boi. Upřímně lituju toho, jak omezenou fantazii musíš mít.(25.10.2016)

  • MickeyStuma
    ****

    Ve čtvrtém díle se to konečně začíná rozjíždět. Mnoho věcí je dovysvětleno a tak je mnohým záhadným událostem a chování různých postav konec. Dozvíme se kdo kým je a s jakým úmyslem dělá to co dělá. Zápletka se tedy postupně vyobrazuje a mnohé má již daleko větší smysl. Dějství chytlo lepší tempo i atmosféru. Zdá se, že v příběhu se teď skutečně začnou dít věci.(11.1.2017)

  • Anderton
    ****

    Pre mňa zatiaľ najlepšia časť. Nielen po dejovej stránke, kedy sa dostávame konečne viac z miesta ale aj po tej emocionálnej a humor tiež nie je na zahodenie. Možno je to tým, že Ed tu má väčší priestor, alebo vďaka tajomnému rozhovoru u stvoriteľa: Hopkinsa, prípadne nová tajomná indiánska hračka. Celkom ma baví sledovať, že roboti prichádzajú na to, čo my už vieme, dostávame sa tak trochu na úroveň samotných zákazníkov parku. Výčitky svedomia kvôli tomu zatiaľ nemám.(25.12.2016)

  • - V této epizodě zazní v úvodu intro skladby „A Forest“ od kapely The Cure. (Epistemolog)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace