Reklama

Reklama

Komorná

  • Jižní Korea Agasshi (více)
Trailer 3

Šlechtična Hideko žije v ústraní na venkovském panství se svým strýcem a poručníkem. Chlípný strýc vychovává Hideko přísnou rukou a čeká, až dospěje, aby si ji mohl vzít a zmocnit se jejího bohatství. V domě se však objevuje podvodník, který zosnuje příchod mladé komorné Sukhui ve skutečnosti chudé kapsářky, která mu má pomoci nebohou Hideko svést. Dobře promyšlený plán ale začíná hatit vášeň, která mezi dvěma dívkami zahoří. Brzy navíc přestává být jasné, kdo koho ve skutečnosti podvádí. Příběh bestselleru Zlodějka spisovatelky Sarah Waters do japonsko-korejských reálií 30. let 20. století převedl jeden z nejvýraznějších jihokorejských režisérů současnosti Park Chan-wook a vytvořil dynamický thriller plný zvratů prodchnutý podmanivou erotickou atmosférou. (Aerofilms)

(více)

Videa (8)

Trailer 3

Recenze (268)

Mkqp 

všechny recenze uživatele

Tohle jsem nečekal. Dlouho se mi do Komorné nechtělo a potom z toho vyleze jeden z nejlepších Korejských filmů, co jsem měl možnost vidět. A netvrdím to pouze díky precizně zpracované erotické stránce. Způsob jakým Park pracuje s manipulativním rozvíjením vztahů mě bavil ze všeho nejvíc. Navíc jsem si opět potvrdil, že Jin-Woong Cho je sázka na jistotu. Tady ztvárnil úchylného psychopata a popral se s tím s velkou dávkou osobitosti. Pro mě nejlepší Parkův film už jen z toho důvodu jak pracuje se sebemenšími detaily. ■ Nemůžu si pomoct, ale Yong-Nyeo Lee ve mně vzbuzuje děs. ()

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Napínavý thriller s skvěle úchylným humorem a v podstatě téměř pornografickými scénami, každý milovník vybrané literatury se jistě minimálně lišácky pousměje. Dlouhá stopáž mi nevadila (vybral jsem si navíc extended verzi). Mrzelo mě, že třetí část postrádá napětí a zajímavost prvních dvou částí, ale i tak se jednalo o velmi netradiční zábavu. Ještě mi trochu mi vadilo, že chobotnice zůstala v akváriu. :-) ()

Reklama

Vančura 

všechny recenze uživatele

Atraktivní reálie, rafinovaný příběh (sem tam zpestřený výtečným vtipem), výborné obsazení (Kim Tae Ri v titulní roli je vyloženě roztomilá) a velkolepé rozuzlení. Relativně dlouhá stopáž mi nevadila, naopak ty explicitní erotické pasáže bych si z filmu klidně odmyslel. Co mi ve filmu trochu chybělo, byla nějaká výraznější hudba, na kterou jsem byl zvyklý u režisérových předchozích filmů (jeho dvorní skladatel Jo Yeong-wook vyloženě umí, proto mi přišlo trochu líto, že většina Komorné je bez jakékoli hudby). Naopak na jeho typické násilí nakonec dojde, a sedlo mi tam asi nakonec i víc, než všechno to lesbický šukání. Podle traileru jsem si asi myslel, že to bude větší pecka, a celkově mám tak nějak pocit, že kdybych to neviděl, zas tak o moc bych nepřišel - ale když už jsem na to vyrazil, za mě nakonec spokojenost. Fandové režiséra si určitě přijdou na své, a ti ostatní by mohli také, pokud mají v oblibě asijské filmy - a pokud budou mít štěstí na kino s dobrými sedačkami (těch 141 minut + další čtvrthodina obligátního reklamního bordelu před filmem na předpotopních sedačkách v Aeru se rovná skoro Záhořovu loži). Btw. cítil jsem tam výraznou inspiraci filmem Pestrobarvec petrklíčový, ale možná se pletu. P. P. S. Čím míň toho člověk o tom filmu ví předem, tím líp. Už jen samotný distributor spoileruje o sto šest. ()

eLeR 

všechny recenze uživatele

Nevydržala som, vykašľala sa na knihu a pozrela si rovno film. Fantastický vizuál a kamera, herci tiež dosť dobrí. Na to, aký je ten príbeh slabý, to Park nenatočil asi zle, keďže som sa za ten dlhý čas ani raz nepozrela na hodiny ... nemení to ale nič na tom, že od Parka som zvyknutá na iné palby. 3,5* ()

Zíza 

všechny recenze uživatele

Film je rozdělený na dvě části, z nichž ta první se soustředí na naivní zlodějku a podvodnici Sookee a rozhodně není tím nejzajímavějším úvodem do filmu. Druhá část se naopak soustředí na šlechtičnu Hideko, odkrývá příběh z její strany a je to právě tato část, která dokázala mě zaujmout mnohem více. Přestože příběh filmu režiséra Chan-wook Parka, není pro zkušenějšího diváka ničím překvapivým, ani nijak zvlášť zajímavým a obohacujícím, dokáže Komorná uchvátit kostýmní výpravou, kulisami a zajímavou kamerou. Občas je až jedno, o co ve filmu jde a kdo koho chce podvést či se ho zmocnit, rozložení a snímání scén dokáže zaujmout a uchvátit mnohem více. Park se také vůbec nebojí ukázat sexuální scény mezi Sookee a Hideko, až je těžké odhadnout, zda jsou krásně eroticky osvobozující či se jedná jen o mužský vlhký sen. Herečky se v nich ale nebály žádných hranic a ve své neposkvrněné nahotě se divákovi nastaví jako na talíři. Ženská sexualita a erotismus jsou zde vyjádřeny jako teplý bezpečný přístav v porovnání s tím mužským, který je zobrazován až groteskně a jako něco negativního a násilnického. Ve svých 145 minutách má film jak silnější momenty, tak slabší chvíle, které nedokáží zcela udržet divákovu pozornost. V první polovině se Komorná tváří jako erotický thriller, ale sklouzává k letargii, ze které se režisér Park snaží diváka probrat buď zvratem na konci první části filmu, erotickými scénami či násilím, na které slabší povahy nebudou hledět s povděkem, nebo retrospektivním vyprávěním. Konec je příliš snadný na to, z jaké klece Hideko utíká a do čeho všeho se dívky zapletly. Průměrný film, nic objevného pod sluncem, moc dlouhé. ()

Galerie (219)

Zajímavosti (7)

  • Originální název 아가씨 (Agasshi) neznamená komorná, ale slečna a vztahuje se na postavu Hideko (Min-hee Kim), kterou tak Sook-hee (Tae-ri Kim) často oslovuje. (Jirka_Šč)
  • Film byl v Jižní Koreji natolik populární, že tisíce fanoušků zaplnily veřejný prostor odznáčky, samolepkami, nášivkami a všemožnými podomácku vyrobenými předměty. [Zdroj: Refresher.cz] (Duoscop)
  • O hlavní roli se ucházelo přes 1500 zájemkyň. (Hal_Moore)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno