Reklama

Reklama

Komorná

  • Jižní Korea Agasshi (více)
Drama / Mysteriózní / Romantický / Thriller
Jižní Korea, 2016, 144 min (Director's Cut: 167 min)

Šlechtična Hideko žije v ústraní na venkovském panství se svým strýcem a poručníkem. Chlípný strýc vychovává Hideko přísnou rukou a čeká, až dospěje, aby si ji mohl vzít a zmocnit se jejího bohatství. V domě se však objevuje podvodník, který zosnuje příchod mladé komorné Sukhui ve skutečnosti chudé kapsářky, která mu má pomoci nebohou Hideko svést. Dobře promyšlený plán ale začíná hatit vášeň, která mezi dvěma dívkami zahoří. Brzy navíc přestává být jasné, kdo koho ve skutečnosti podvádí. Příběh bestselleru Zlodějka spisovatelky Sarah Waters do japonsko-korejských reálií 30. let 20. století převedl jeden z nejvýraznějších jihokorejských režisérů současnosti Park Chan-wook a vytvořil dynamický thriller plný zvratů prodchnutý podmanivou erotickou atmosférou. (Aerofilms)

(více)

Recenze (241)

verbal 

všechny recenze uživatele

Dvě Kimky si takhle ve dvou pětiminutových scénách téměř naprosto cudně vzájemně strčí prsty do kimči, k tomu dva záběry na podměrečné kozy, které by měl po ulovení každý uvědomělý rybář okamžitě mrdnout zpátky na dorůst, ryba o kameru ani nedrnkne a zbytek tvoří obvyklé ťamaské čurákování s dost debilními zvraty a patetický červenoknihovní rektobol. A do toho až krutohustě komický korejský kolonádní obšoust Ja-Mam Kladoo verbálně mává svým osmicentimetrovým hovadem. Tudíž opravdu nechápu, jaký zavilý panický masturbant nad hentai omalovánkami tomu přiřknul tu údajnou auru šokantně explicitní erotiky. Přišlo mi to asi tak stejně eroticky dusné, jako když v opičím pavilonu čumíte na dvě samice makaka, jaxi v hodně vzdáleném rohu vzájemně lížou zarudlé prdele a vybírají ze srsti filcky. A teď klády. Rozhodně asi nejméně bolestivý a nejzáživnější jeblý artista Párek, jakého jsem viděl, takový vybarvičkovaný a scénicky vymazlený, a ačkoliv u toho pohňácá slimáka leda tak vietnamský homosexuál Nguyen a pár japonských školaček, hezky se na to dívá a odsejpá to méně otravně než hoblování směšně pištící statické žluté fošny s nevzhledným pozadím. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Pro někoho půjde o lesbickou romanci, v níž vede cesta k objevení vlastní identity a překonání patriarchátu přes setkání s obří chobotnicí. Jiní mohou Komornou sledovat jako úvahu nad uměleckými reprezentacemi ženského těla a diváckou slastí z jejich sledování nebo jednoduše jako erotický thriller s hitchcockovsky semknutým a přehledným vyprávěním. Pod krásným povrchem, jímž se Park zdá být tak fascinován, se zkrátka skrývá dost dalších vrstev na to, abyste film přes jeho mimořádnou délku a pomalu stupňované tempo chtěli vidět vícekrát. Více zde. 85% Zajímavý komentář: IvoB ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Místo rafinované erotické hry spíš mělká voyeurská hříčka, která není ani provokativní, ani příliš výstřední. Její excesivnost spočívá v nadužívání sentimentu, melodramatických klišé a naivního herectví. Potenciálně skvělý doubletwist naprosto prošumí ve vyprávění, kterému chybí úspornost a finesa. Subjektivně to trvalo 4 hodiny. Park natočil svůj Sucker Punch s cílem pojmenovat skryté komnaty touhy a chtíče i zničující manipulaci s nimi spojené. Jenže tohle mnohem víc než masochistické hody evokuje červenou knihovnu s pár over the top násilnými scénami. Zklamání... [Cannes 2016] ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Na můj vkus tam bylo příliš lesbického šukání, i když uznávám jeho dějovou důležitost. Jinak je to sebejistě natočený film s dobrými zvraty. Líbila se mi vynalézavá kamera. I v prostoru jednoho domu není statická, dovolí si i Leonovský přejezd přes střechu a prostě je na co koukat. ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Bohužel opravdu nejslabší Park. Těžkopádné, přetwistované a s přemírou lesbického sexu bez nějaké emocionální odměny. Samozřejmě je to pořád někde jinde než většina běžné produkce (jako vždy je radost se dívat na ty záběry), ale tohle je Chan-wook Park a já chci víc. 7/10. P.S. Vynikajicí hudba ()

kiddo 

všechny recenze uživatele

S konceptem lesbického iniciačního softporna v režii stárnoucího chlapa se neodmyslitelně pojí očekávání jisté voyeuristické uslintanosti. Očekávání byla splněna víc než dostatečně, a pečlivě naaranžované polocelky s důrazem na čisťounkou estetičnost tak jakoukoli úvahu o rozdílu mezi fikčními prasečinkami určenými pro mužskou čumendu a lesbickou realitou zabíjejí hned v kolíbce. Rozmáchlou melodramatičností, které se kdovíjak daří být emocionálně děsně sterilní, mi to nejvíc připomnělo Troškovu blahé paměti Andělskou tvář, jen jak tu naštěstí nebyl za rozervaného milovníka Pomeje, tak se to dalo jakž takž ukoukat. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Vôbec sa mi do toho nechcelo, ale nakoniec sa mi to celkom páčilo. Retro japonské komorné drámy nie sú zrovna moja šálka kávy, ale toto mi napriek robustnej dĺžke dosť rýchlo utieklo. Enormnú erotiku by som na vašom mieste nečakal – je tu ledva jedna lesbická scénka -, ale inak je to fajn a najviac fajn je samozrejme šialený scenár, ktorý vám ponúkne niekoľko značne nečakaných twistov, ktoré dovtedajší príbeh zrazu ukážu v úplne inom svetle. Ku koncu ma to už každopádne čiastočne nudilo. A neviem, či tvorcom niekedy odpustím tú absolútne nijako nevyužitú chobotnicu v pivnici (hriech niečo také famózne nepoužiť!!!). ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Park je pro mne snad nejméně oblíbený Korejský režisér. To zas byla nuda. Výtvarně zajímavé, atmosféra slušná, i erotika potěšila, ale to bylo vše. Příběh na mě až moc spletitý, ztrácel jsem se, gore žádné, nemám moc co chválit. Přežil jsem to, slabý trojec se skříplými zuby hodím. Pořád lepší než Má Pomsta, ale už nikdy více. 50% ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Pro požitek z tohoto filmu je důležité mít pochopení pro asijskou kulturu. Síla filmu je vystavěna na východním pojetí niternosti citů i nemilosrdnosti pomsty, na nepřekonatelných rozdílech mezi bohatými a služkami a na síle patriarchátu. Navíc dvě hodiny dvacet a takřka hodinový úvod, který jen připravuje půdu pro následující zvraty, toho diváku taky moc neusnadní. Ono nakonec všechno ve filmu do sebe pěkně zapadne a rozhodně to nenechá člověka chladným, ale přišlo mi, že pointy, nebo chcete-li hlavní body filmu, jsme u Chan-wook Parka už viděli... 6/10 ()

Asia_Power 

všechny recenze uživatele

Tak dlouho jsem od okolí slyšela ať se koukám prstit, až jsem se udělala. Ééé teda.... Tak dlouho jsem od okolí slyšela ať si to koukám pustit až jsem si udělala čas a na Komornou se podívala. No a co napsat jinýho než, že rákosky opět zabodovaly na plný čáře. I kdyby Tae-ri Kim už do konce života hrála jen v reklamách na tampóny nic to nezmění na faktu, že je to hérečka na jakou nikdy nezapomenu a šup s ní do oblíbených. Neskutečně šukézní pichna, kterou bych moc a moc chtěla jako svou komornou. Postelovou scénu jsem si pustila asi 5x a dokonale mě uspokojila (taky 5x) . Kromě slintání nad Tae-ri můj mozeček dokázal pojmout i fakta, že film je opravdu povedený dílo, kde každej vyjebává s každým (někdy doslova, někdy slovně) a já směle fandila lesboidním sexy čubkám, což u mě asi není nijak překvapivý když jsem sama skoro celo-lesboidní sexy čubka. Konec filmu mě uspokojil opět duševně i fyzicky a já jdu shánět knížku. ()

Pethushka 

všechny recenze uživatele

Věřím, že Komorná bude pro spoustu diváků něco úplně nového. Důležitější než příběh, který má sice vynikající zvrat, je naprosto originální, až na hraně dokonalosti se pohybující zpracování. Nejlepším na celém filmu je podle mě rozdělení příběhu na tři části a precizní kamera. Vlastně ani nemůžu říct, že si s tím kameraman vyhrál, to by znělo tak nějak nedoceněně. Tohle nebylo žádné hraní, byla to hodně zkušená práce, natočená s jistotou. Další věc, která hraje velmi důležitou roli a přidává celkovému dojmu, jsou kostýmy. I díky nim a vlasovému stylingu byly některé záběry tak famózní. Nemenší zásluhu na tom mají samozřejmě také herci, kteří sehráli pod vedením režiséra Parka něco neuvěřitelného. Jediné, bez čeho bych se klidně obešla, jsou poměrně dost dlouhé erotické scény. Těžko říct, jak by na mě s jejich absencí působil zbytek filmu, a jestli by bez nich příběh neztratil na váze. Každopádně jich bylo až moc. A taky byly dost podrobné a možná až příliš otevřené.///Jelikož Komornou pořád nemůžu dostat z hlavy, zvedám po měsíci hodnocení ještě o jednu hvězdičku výš. ()

Zíza 

všechny recenze uživatele

Film je rozdělený na dvě části, z nichž ta první se soustředí na naivní zlodějku a podvodnici Sookee a rozhodně není tím nejzajímavějším úvodem do filmu. Druhá část se naopak soustředí na šlechtičnu Hideko, odkrývá příběh z její strany a je to právě tato část, která dokázala mě zaujmout mnohem více. Přestože příběh filmu režiséra Chan-wook Parka, není pro zkušenějšího diváka ničím překvapivým, ani nijak zvlášť zajímavým a obohacujícím, dokáže Komorná uchvátit kostýmní výpravou, kulisami a zajímavou kamerou. Občas je až jedno, o co ve filmu jde a kdo koho chce podvést či se ho zmocnit, rozložení a snímání scén dokáže zaujmout a uchvátit mnohem více. Park se také vůbec nebojí ukázat sexuální scény mezi Sookee a Hideko, až je těžké odhadnout, zda jsou krásně eroticky osvobozující či se jedná jen o mužský vlhký sen. Herečky se v nich ale nebály žádných hranic a ve své neposkvrněné nahotě se divákovi nastaví jako na talíři. Ženská sexualita a erotismus jsou zde vyjádřeny jako teplý bezpečný přístav v porovnání s tím mužským, který je zobrazován až groteskně a jako něco negativního a násilnického. Ve svých 145 minutách má film jak silnější momenty, tak slabší chvíle, které nedokáží zcela udržet divákovu pozornost. V první polovině se Komorná tváří jako erotický thriller, ale sklouzává k letargii, ze které se režisér Park snaží diváka probrat buď zvratem na konci první části filmu, erotickými scénami či násilím, na které slabší povahy nebudou hledět s povděkem, nebo retrospektivním vyprávěním. Konec je příliš snadný na to, z jaké klece Hideko utíká a do čeho všeho se dívky zapletly. Průměrný film, nic objevného pod sluncem, moc dlouhé. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Celou dobu jsem přemýšlel, jestli si Park uvědomuje, že dramatizuje vlastně jen jednu z těch perverzních povídek, které nutí strýc číst nejprve svou ženu, pak neteř. Když na konci vyloženě zvoní rolničky na oznámení happy endu, došel jsem k názoru, že asi ano. Ale že to vlastně nic moc nemění na mělkosti a lacinosti toho všeho. Kouká se na to hezky, docela mi to uteklo, ale vlastně je to celkem sázka na efekt - je to moc "hezký" film na to, aby byl dotažený. K tomu, abych se na to napojil, mi chyběla nějaká zdrcující chvíle. Ani to řezání prstů moc nebolelo. 70 % ()

Morien 

všechny recenze uživatele

(1001) Nevím, nevím. Chan-wook Park má sice talent jak na stavění knižních adaptací na hlavu, tak na překračování hranic, které jsou za hranicemi, o nichž se předtím myslelo, že jsou nepřekročitelné (a jeho Žízeň bude navždycky jeden z mých nejoblíbenějších filmů), ale stejně mě nedokázal úplně přesvědčit. V mých očích je to málo podvratné na to, aby se to výrazně lišilo od těch předčítaných povídek, ale aspoň je to víc upřímné, alespoň tak jsem se to rozhodla vnímat. ()

sniper18 

všechny recenze uživatele

Park Chan-Wook je jeden z mojich najobľúbenejších súčasných režisérov, ale určite by som ho radšej videl pri inom žánri, než takejto historickej dráme, kvôli čomu mi bolo jasné, že to nebude jeden z jeho najlepších filmov, čo sa vlastne aj splnilo, ale sklamaný rozhodne nie som, aj tak si to pojal po svojom. Tu už je od začiatku jasné, že to bude o dosť iné, než je pri podobných filmoch zvykom, pôsobí to tak vyspelejšie a určite aj trochu úchylnejšie, ale filmu to všetko len prospieva. A tak táto výrazne nadpriemerná dĺžka nie je ani najmenším problémom, dejovo si ma to získalo a bavilo od samotného začiatku až takmer do konca, práve finále mi už prišlo zbytočne až tak podivne humorné, ale aj tak je to stále slušné. Film v priebehu ponúkne tri zvraty, ktoré ho vždy pohnú trochu iným smerom. Ten posledný je už samozrejmý, keďže je v tom istom štýle, ako tie predchádzajúce, ale hlavne ten prvý som ešte vôbec nečakal a po ňom som mal z filmu hneď ešte lepší pocit. Ale celkovo by to potrebovalo nejaké zapamätaniahodné scény, film celkovo je veľmi kvalitný a dej si neustále udržuje slušný nadpriemer, ale s výnimkou samotných zvratov sa tu na moc scén spomínať nedá. Aj keď priaznivci lezbických scén si možno prídu trochu na svoje, sú dosť odvážne, ale našťastie ani inak vôbec neprekážajú, nie je ich tu zase tak moc, aby to pôsobilo, že film je na nich postavený a navyše pre dej majú význam, takto aspoň vidno, že tvorcovia ukázali všetko, čo potrebovali. Pochváliť môžem aj obsadenie, získalo si ma hlavne výborné ženské duo, ale nesklame ani Ha Jung-Woo a niekoľko známych tvárí, ktoré vždy rád vidím. Jedine postava úchylného spisovateľa ma vôbec nezaujímala, aj keď tu predsa len má svoje miesto. A režijne môžem film očakávane len chváliť, Park Chan-Wook je jednoducho mimoriadny talent a tak film ponúkne aj skvelú vizuálnu stránku, hlavne tú kameru som si miestami nadmieru užíval. A jeho zvyšné špecifické prvky sú samozrejmosťou. Takže celkovo skôr uprednostním väčšinu iných jeho filmov, ktoré mi tématikou sedia viac, ale aj Komorná sa vydarila, po všetkých stránkach je to výrazný nadpriemer, ale znovu ma už neláka, na to by potreboval viac zapamätaniahodných scén. 77% ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

NinadeL vs Jižní Korea: ne, k životu opravdu nepotřebuju červenoknižní selanku kříženou s lesbickým pornem a důrazem na emancipaci nižší třídy. Ale festivalový divák může tvrdit, že je to všechno úplně jinak. #čsfdprojekce ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Ukázka Japonských podivností pro začátečníky, aneb zajímavá lesbická romance, na pozadí se zvrhlým strýčkem aka možná přijdou i chapadla paní chobotnice. A to je tak nějak tenhle film ve zkratce, snad jen ještě možno dodat, že je výtvarně hodně zajímavý (což je z velké části dílem kombinace japonské, korejské a anglické estetiky, kostýmů a architektury a je to hodně zvláštní kombinace), dále tu máme romanci, uvěřitelnější, než u drtivé většiny romantických filmů, pár dějových zvratů a možná zbytečně přebujelou délku, kterou zachraňuje (alespoň pro mě) příjemně veledivný závěr. ()

Arbiter 

všechny recenze uživatele

Snad je trochu moje chyba, že jsem šel na Komornou s očekáváním příběhu v duchu Markýze de Sade, ale dostal místy skoro až nepatřičně lehkovážnou hříčku, jako od Woodyho Allena, kdyby se býval byl narodil v Jižní Korei. Esteticky krásná podívaná s příjemnou narativní strukturou. ()

Reklama

Reklama