poster

Dáma s kaméliemi

  • Francie

    Dame aux camélias, La

  • Itálie

    Storia vera della signora dalle camelie, La

  • angličtina

    Lady of the Camelias

    (neoficiální název)
  • Československo

    Dáma s kaméliami

Drama

Francie / Itálie / Západní Německo, 1981, 118 min (SE: 2x90 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Mariin
    **

    Trestuhodně zmršená klasika!!! Sice se nešetřilo výpravou, ale tvůrci filmu podle mne literární předlohu nepochopili, jen zneužili použitím stejného názvu, což je ten největší problém. Odvíjení příběhu odzadu (pozpátku) považuji za degradující. Dumasův román je o lásce a začíná se tajemně rozvíjet. V tomto filmu však žádná tajemství a láska nejsou - jen stejná linie zmaru a beznaděje...Doporučuji polskou verzi z roku 1994 "Dama kameliowa", kam se na ni Bolognini hrabe!(26.9.2020)

  • joker.george
    ***

    Film se vyvíjí úplně stejně jako hlavní hrdinka. Když si je nejistá a její život se točí v kruhu, tak stagnuje celý film, když něco skutečně prožívá a je sebejistá, tak se skutečně začne něco dít i ve filmu. Na skutečné emoce ale kvůli celkové odtažitosti nedojde, i když se Morricone snaží.(9.5.2016)

  • dopitak
    **

    Klasika, k níž jsem se dostal přes původní český dabing, a kterou jsem si klidně mohl odpustit. Literární předlohu jsem nečetl, ale jakmile dáma na jevišti ohraničující celý slavný příběh poprvé zakašle, je nad slunce jasnější, že to zase bude o ubrečená story o zakrváceném chrcheli. Televizní formát tomu vůbec nesluší. Možná jsem usnul moc brzy (poobědový čas!), ale ve filmu vůbec není vysvětleno, čím dáma tolik působí na muže, ani jak si je získává. Mezi kašlem a tklivou melodií (EM tentokrát bez hvězd) se Isabelle projde po schodech nahá, párkrát polehne na zádech a pak už jdou titulky. Ovšem mezitím spousta nudy. "Měla strašnou smrt. Vážně jsem netušil, co všechno člověk vydrží a jak dokáže trpět."(24.1.2015)

  • Anderton
    ****

    Ďalší film s Isabelle Huppert v poslednom čase, v ktorom jej výkon znamenal "celý film" a kde dokázala dať svojej postave dostatočnú dôveryhodnosť. Cítiť, že román bude doslovnejší a že mnohé musíme z filmu iba vytušiť, ale o tom práve adaptácie sú. Ženy si to dokážu zariadiť. Ak sa chcú mať dobre, vedia, čo robiť a vedia, ako si obmotať mužov okolo prsta. Lenže ono je to všetko trochu inak. Osud našej kurtizány je čisto v rukách mužov a ich chúťok. Pokiaľ by mala tú smolu, že by sa o ňu prestali zaujímať, luxusný život by musela opustiť. Zároveň daň, ktorý za luxus musí zaplatiť, je privysoká. Ženský svet je tak nakoniec ovládaný mužmi a nie naopak. Dnes je to zase trochu ináč a je to tak lepšie. Historický svet a vzťahy v ňom sú tu vykreslené omnoho realistickejšie, ako sme z kinematografie zvyknutí, napríklad ako v Troch mušketieroch, že....(16.6.2014)

  • tempus
    ***

    Moc se to snaží být uměním a zapomíná na to, že by měl mít nějaký spád. Hlavně ale tam není psychologie Alphonsin, která by mi vysvětlila, proč si vybrala způsob života, protože mi nepasuje zádumčivá Isabelle Huppert, jak děla ze sebe prostitutku. Ve škole jsme se o tomto díle neučili, a to ani o spisovateli (to jsem zjistil až při hodnocení) ale svoji literární předlohu nezapře, protože jsem si vzpomněl na Nanu (od Emila Zoly), kterou jsem četl před časem.(21.2.2016)