poster

Dáma s kaméliemi

  • Francie

    Dame aux camélias, La

  • Itálie

    Storia vera della signora dalle camelie, La

  • anglický

    Lady of the Camelias

    (neoficiální název)
  • Československo

    Dáma s kaméliami

Drama

Francie / Itálie / Západní Německo, 1981, 118 min (SE: 2x90 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • dopitak
    **

    Klasika, k níž jsem se dostal přes původní český dabing, a kterou jsem si klidně mohl odpustit. Literární předlohu jsem nečetl, ale jakmile dáma na jevišti ohraničující celý slavný příběh poprvé zakašle, je nad slunce jasnější, že to zase bude o ubrečená story o zakrváceném chrcheli. Televizní formát tomu vůbec nesluší. Možná jsem usnul moc brzy (poobědový čas!), ale ve filmu vůbec není vysvětleno, čím dáma tolik působí na muže, ani jak si je získává. Mezi kašlem a tklivou melodií (EM tentokrát bez hvězd) se Isabelle projde po schodech nahá, párkrát polehne na zádech a pak už jdou titulky. Ovšem mezitím spousta nudy. "Měla strašnou smrt. Vážně jsem netušil, co všechno člověk vydrží a jak dokáže trpět."(24.1.2015)

  • VeverkaLesni
    ***

    Knizka se mi hrozne libila. Film malinko mene. Dle me zde z Alfonsiny udelali proste prostitutku. V knize to byla lehci slecna, ktera milovala milovani a muze. Ve filmu mi ale prislo, ze je vykreslena jako pomalu klasicka prostitutka, nez jako vydrzovana zena. Hlavni predstavitela je krasna, ale ja si hrdinku predstavovala jinak. Vice krehkou a temer nedotcenou chudinku, ktera dela veci co by se nemely, ale je si toho vedoma a neni stastna. Zde mi prislo, ze to bylo takove docela drsne vyobrazeni a ze ji bylo vsechno fuk. V knizce ji mel clovek proste radsi.(22.5.2015)

  • Chřástal
    ****

    Dáma s kaméliemi bez Armanda, zato s Dumasem aneb jak to bylo „doopravdy“ a jak to vlastně s hlavní hrdinkou začalo. Romantická gesta se omezují na úvodní rámec divadelní hry, která tak představuje kontrast ke studené skutečnosti následujícího příběhu. Chladná je taky kráska Isabelle Huppertové, která si získává pány i odzbrojující upřímností a vcelku odevzdaně míří k sebedestrukci. Žádné prudké vášně necloumají (kromě tragéda faráře) ani mužskými postavami – ať už kurtizána utratí všechny jejich peníze či spí s někým jiným, zůstávají povětšinou velkorysí a těžce nad věcí včetně jejího manžela či Dumase staršího naloženého ve vaně. Za zmínku stojí i tatík hlavní hrdinky s pastilkami proti kašli zlepšujícími náladu, který na dcerku – poté, co po anglicku zmizí v půli společné cesty z lodi - mává ze břehu se slovy „Odteď se o tebe postará támhleten pán, naučí tě nějakému řemeslu. Jo, a tvůj první plat jsem si už vybral.“ Barvy a kompozice některých scén mi evokovaly obrazy starých mistrů (akorát nevím kterých).(25.10.2014)

  • Anderton
    ****

    Ďalší film s Isabelle Huppert v poslednom čase, v ktorom jej výkon znamenal "celý film" a kde dokázala dať svojej postave dostatočnú dôveryhodnosť. Cítiť, že román bude doslovnejší a že mnohé musíme z filmu iba vytušiť, ale o tom práve adaptácie sú. Ženy si to dokážu zariadiť. Ak sa chcú mať dobre, vedia, čo robiť a vedia, ako si obmotať mužov okolo prsta. Lenže ono je to všetko trochu inak. Osud našej kurtizány je čisto v rukách mužov a ich chúťok. Pokiaľ by mala tú smolu, že by sa o ňu prestali zaujímať, luxusný život by musela opustiť. Zároveň daň, ktorý za luxus musí zaplatiť, je privysoká. Ženský svet je tak nakoniec ovládaný mužmi a nie naopak. Dnes je to zase trochu ináč a je to tak lepšie. Historický svet a vzťahy v ňom sú tu vykreslené omnoho realistickejšie, ako sme z kinematografie zvyknutí, napríklad ako v Troch mušketieroch, že....(16.6.2014)

  • tempus
    ***

    Moc se to snaží být uměním a zapomíná na to, že by měl mít nějaký spád. Hlavně ale tam není psychologie Alphonsin, která by mi vysvětlila, proč si vybrala způsob života, protože mi nepasuje zádumčivá Isabelle Huppert, jak děla ze sebe prostitutku. Ve škole jsme se o tomto díle neučili, a to ani o spisovateli (to jsem zjistil až při hodnocení) ale svoji literární předlohu nezapře, protože jsem si vzpomněl na Nanu (od Emila Zoly), kterou jsem četl před časem.(21.2.2016)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace