poster

Manželství Marie Braunové

  • Západní Německo

    Die Ehe der Maria Braun

  • Slovensko

    Manželstvo Márie Braunovej

  • Austrálie

    The Marriage of Maria Braun

  • Kanada

    The Marriage of Maria Braun

  • USA

    The Marriage of Maria Braun

  • Velká Británie

    The Marriage of Maria Braun

Drama

Západní Německo, 1979, 120 min

  • Laxik
    ****

    Víc artové než psychologické nebo realistické, ale rozhodně jsem valil bulvy na to, co všechno se Marfuška v rámci emancipace i oddanosti své velké lásce přiučila, jaká kolečka jí v hlavě chrastila a přeskakovala, i jak estekrásňácky svůj film Fassbinder nasnímal. Jen jsem se u toho vcelku často nudil (2 hodiny jsou fakt moc) a tak nějak si říkám, že to celé mělo být buď o stupeň absurdnější, nebo naopak o stupeň ukotvenější v reálném světě. Jeden z těch filmů, které na poprvé nemáte šanci plně vstřebat, ale ke kterým se podruhé asi nikdy nedokopete.(1.7.2017)

  • easaque
    ****

    Konečně se dostávám i k opěvovanému Fassbinderovi. Jeho filmy patří do vyšší divácké kategorie, takže mě zajímalo, zda projdu. Věděl jsem, že se musím připravit na psychologické a surové drama plné emocí při řešení mezilidských a partnerských konfliktů. Film je rozhodně zajímavý a i když jsem se tématu bál, tak mě zaujal a 4hvězdičky jsou adekvátní a zase brzy zkusím jeho další film. [ PŘÍBĚH: 2 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 0 /// ART: 2 /// STYL: 2 /// CASTING: 2 (3*MAX) ](22.2.2013)

  • JitkaCardova
    *****

    Film hodný pozoru a zalíbení už pro to, jak proti sobě Fassbinder okatě poštvává citlivě vypiplanou organickou gradaci křehoučkého děje, který dýchá životem stejně jako vzdouvající se křivky Mariiných ňader, jak jí víc a víc dochází, co všechno smí ženská pro život udělat, a zdánlivě necitlivé řemeslné zpracování (kdo viděl třeba Čínskou ruletu, ví, že Fassbinder si v jemnostech rafinované filmařiny sáhl na vrchol a že přechod k jiným nástrojům filmování je tu záměrný, vytvářející silný kontrapunkt), obhroublou filmařinu, upozorňující na sebe schválně přetaženými hereckými podáními postav, zrnitou kamerou, zvukovými překryvy... - aby se nakonec z těch dou právě filmařina v posledních minutách zmocnila celku, ovládla pole a křehce se vyvíjející, neustále ohrožený příběh kovářským kladivem drsně zatloukla do stanov uměleckého žánru melodramaticky přetaženým a výsměšně krutým finále (ten příliš dlouhý záběr na knoflík hořáku, zopakovaný i pro nejhloupějšího diváka, aby naznačil, jak s tím vším bude zameteno, protože tak lze, protože vyprávíme, protože to je možné a dovoleno). Fassbinder nás nehodlá nechat zapomenout, že jsme sledovali film. *** Více podotýkám ještě u Loly, podivně konstrastního snímku k tomuto. ***(23.10.2015)

  • Vančura
    ****

    Zhlédnuto v původním znění s anglickými titulky. Skvělý film, který pro mě osobně představuje v první řadě požitek z Hanny Schygully v jedné z jejích nejzajímavějších rolí (alespoň z těch 6 filmů, v nichž jsem ji měl zatím možnost vidět). Soudím, že je to hodnotná podívaná, která i po letech stále stojí za vidění - a mé skromné doporučení. Lépe se o tomto filmu rozepisují kolegové v ostatních komentářích, ochotně jim tedy přenechám slovo.(9.9.2012)

  • Bubble74
    ****

    Fassbinderovi se v jeho nejznámějším filmu povedlo výstižně načrtnout sarkastický, dobový portrét, který skýtá více interpretačních přístupů. Významnou měrou dopomohl k úspěchu kameramanův osobní cit pro estetiku. Nestrojené, často až umělecké záběry, např. zbytky rozbombardovaných domů v kombinaci s erotickým půvabem a elegancí hlavní protagonistky zdůraznily potřebný, emocionální chlad. Vývoj Marie Braun, která je zosobněním vývoje německé poválečné společnosti obsahuje převážně negativní rysy. Přehnaná emancipace a cílevědomá ctižádostivost dopomohly k „hospodářskému zázraku“. Svým závěrem však dává režisér jasně najevo i možné konsekvence takového počínání.(16.5.2011)

  • - Většina filmu byla natočena v Coburgu, scény bombardování a závěrečné exploze pak v Berlíně. (Biff)

  • - Na konci filmu jsou promítnuty fotky čtyř mužů. Jedná se o německé kancléře Konráda Adenauera, Ludwiga Erharda, Kurta Georga Kiesingera a Helmuta Schmidta, jehož snímek není jako jediný zobrazen jako negativ. (Biff)

  • - Podnětem k filmu byl televizní projekt Die Ehe unsern Eltern, na kterém Fassbinder spolupracoval s režisérem Alexanderem Klugem. (Biff)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace