Režie:
Alex GarlandScénář:
Alex GarlandKamera:
Rob HardyHrají:
Natalie Portman, Jennifer Jason Leigh, Oscar Isaac, Tessa Thompson, Gina Rodriguez, Tuva Novotny, Benedict Wong, David Gyasi, Sonoja Mizuno, Cosmo Jarvis (více)VOD (1)
Obsahy(3)
Na Zemi se objevil nový, neznámý ekosystém. Každý, kdo se ho rozhodl prozkoumat, v něm nenávratně zmizí. Až na manžela mladé bioložky, která se teď vydává v jeho stopách, aby pochopila, proč se tak změnil. (Cinemart)
Videa (13)
Recenze (746)
Na uplným začátku jsem si říkal, pane bože do čeho si se zase kvůli Natálce navrtal, pak mě to na jednu stranu začalo zajímat, ale na druhou stranu bylo chování hlavních hrdinek vysloveně imbecilní. Já najít to video, tak ho vemu vážně, ale dámy tam asi potřebovaly najít make up aby to braly vážně. Medvědí prase potěšilo a ten konec byl protože bejt konec musel, ale když si to celý dávám do sebe, tak ani Alex Garland neví co chtěl Alex Garland vlastně říct. ()
Kosmický horor s nejděsivějšími myšlenkami a obrazci, jaké uvidíte. Technicky, herecky, režijně i hudebně jde o naprosto špičku, tvořící unikátní, děsivou a nepříjemnou atmosféru, která provede postavy cestou a změnou, jaká sedí k jejím charakteristikám. Film vyvolávající hromady motivů a myšlenek, které ale jasně nezodpovídá, což není vůbec špatně. Dnešní diváci jsou zvyklí dostat vše na zlatém podnose a nevnímat, co se děje a nehledat si interpretace dění a podle toho i hodnocení filmu vypadá. Posledních 20 minut je naprostá slast bezeslovného vyprávění, zúčtování motivů, podivné a jedinečné vizuální stránky a úžasného zakončení. "I don't know." TAK PERFEKTNÍ! Jedno je jasné, lidé jsou sebedestruktivní! ()
Některé filmy vlastně stojí za to si odložit na dobu, kdy pomine PR masáž, vlna recenzí i výkřiků na sociálních sítích a databázích. Člověk pak k nim může přistoupit do značné míry oproštěný od balastu ohlasů i očekávání. Zrovna "Annihilation" je případ díla, kterému právě čistá a otevřená mysl nejen prospívá, ale do značné míry ji vyloženě vyžaduje. Nejedná se totiž o sci-fi zakládající si na vědecké věrohodnosti, ale naopak na čirém úžasu z nových světů a forem, přičemž diváky vybízí k ponoření se do nich. Podoba fauny a flóry zde může evokovat apokalypticko enviromentalistické vize Hajaa Mijazakiho. Jenže na rozdíl od jejich ekologické logiky příčiny a následku, potažmo snahy posunout se z parazitismu směrem k symbióze, zdejší svět nemá logiku, smysl či cíl. Jeho jediným principem je asymilace a transformace bujením. Garland do své volné adaptace stejnojmenné předlohy vnáší motivy ztráty, sebedestrukce a současně doplňuje páteř možného výkladu celého vyprávění jako metafory pro turbulentní dynamiku vztahu dvou lidí a jejich složité cesty zpátky k sobě, přičemž na konci oné cesty nevyhnutelně nemohou být stejní jako na začátku. Nicméně nejen díky své záměrné enigmatičnosti "Annihilation" nejlépe funguje jako expedice do jiného světa, který je právě díky své groteskní monstrozitě, zneklidňující nestálosti i přízračné kráse nebývale podmanivý. V dnešní záplavě blockbusterů vydávajících se na nové planety, které ale zůstávají příjemně konvenční, se Garlandovi podařilo navrátit do filmu element fascinovaného úžasu. ()
Predražená, prázdna trápnosť, ktorá sa neuveriteľne zúfalo snaží vydávať za niečo viac a zrejme si myslí, že k tomu stačí vyplatiť niekoľko zahraničných „mienkotvorných“ webov... Brutálne gýčové digitálne vizuály, mimózne nepasujúca hudba a nuloví herci, ktorým vládne anemická Portmanka; čo to ako zvyčajne odohrala celé s tým istým, jediným, vyplašeným výrazom, pri ktorom má človek po chvíli chuť radšej spáchať samovraždu. Netflix si naďalej drží svoj štandard... ()
Působivé sci-fi nemá o napětí nouzi, akčně naladěného diváka však neosloví. A nezachrání to zřejmě ani přerostlý krokodýl, ani zmutovaný živočich. Záře zabírá stále větší prostor, pohlcuje lesy, bažiny i evakuované vesnice. Současně vše mění - tak jako ohýbá rádiové vlny a sluneční paprsky, tak ohýbá i veškerou DNA. Uprostřed všeho dění se tyčí jako phallus maják zasažený meteoritem, v jehož podzemí se ukrývá obří vagina. Dámská expedice se tam, kde muži selhali, snaží zjistit příčinu všech děsivých změn. Vetřelec, Věc, Invaze lupičů / zlodějů těl, Koule, Příchozí + agresivní tráva z Creepshow. Impressionistickou krásu lesa a bažin vystřídá postupně surrealistické snění. ,Ty nejsi Kane.´,Asi ne. A ty jsi Lena?´ Působivé. ()
Galerie (32)
Photo © Paramount Pictures
Zajímavosti (16)
- Kniha, kterou čte Lena (Natalie Portman) na pohovce v obýváků při scéně s Kanem (Oscar Isaac), má název „Nesmrtelný život Henrietty Lacksové,“ což je kniha o nesmrtelné buněčné struktuře známé pod zkratkou HeLa, která vznikla díky vzorkům z Henriettina nádoru. (Tomas_TM)
- V malém městečku v zóně, kde se skupina utáboří, stojí dům, který je vzhledem naprosto identický s domem Leny (Natalie Portman) a Kanea (Oscar Isaac) mimo zónu. (Tomas_TM)
- Písnička, která hraje ve filmu, je „Helplessly Hoping“ od Crosby & Stills & Nash. (Duoscop)
Reklama