poster

Na střeše

  • Slovensko

    Na streche

Drama / Komedie

Česko, 2019, 97 min

Režie:

Jiří Mádl

Scénář:

Jiří Mádl

Kamera:

Martin Žiaran

Hudba:

René Rypar
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • radaza
    *****

    Rozhodl jsem se, že přitvrdím. Přes drobné slabosti jde o skvělý počin v českém filmu. V záplavě stupidních komedií, historických témat a filmů o lúzrech jde o příjemnou změnu. Skvěle zahrané, aktuální a vlastně u nás ve všech směrech nezvyklé. I když se generačně míjím, vždy se mi líbili Snowboarďáci a kdyby kvůli ničemu jinému, Janákovi patří dík za zviditelnění Kotka a Mádla. Padesátka a Na střeše se mi jednoduše líbily.(8.2.2019)

  • Tosim
    ***

    Špatné to není, Mádl je zajímavý režisér, nepřipadne mi, že by se taková věc nemohla stát, těch (pár dní?) by to rozhodně vydrželo, ale spousta situací bylo nahozených povrchně (Ryparova komunistická minulost), či nelogicky (Rypar se zbavuje policajtů). Občas také nastoupila nuda. Ale oceňuju, že snímek nedořekl vše do konce, divák si tak může domýšlet i ten nejrealističtější konec, jakého je schopen.(12.2.2019)

  • mh.mail
    ****

    80% — Příjemné, vlastně po filmu Pojedeme k moři ani ne překvapení. Krásný komorní příběh vyprávějící o setkání dvou svým způsobem cizinců — vietnamský mladík Song je skutečným cizincem v cizí zemi a profesor Rypar (vynikající Alois Švehlík) je cizincem v dnešní době, kterou dílem nechápe a dílem nemá rád. Toto setkání se postupem času změní ve formu přátelství a oba muži se navzájem obohacují — Rypar uči Songa česky a hledá mu nevěstu, aby nebyl vyhoštěn, Song Rypara zase na oplátku naučí zacházet s počítačem a používat internet. A nakonec zprostředkuje setkání, ve které starý pán už ani nedoufal. Jiří Mádl dokázal, že úspěch filmu Pojedeme k moři nebyl náhodný jako zlatá medaile Ester Ledecké v Super-G, ale podařilo se mu na něj navázat neméně úspěšně. Bavilo mě to.(7.2.2019)

  • patrikus
    ****

    Film by měl být stylizovaný, proč ne? Zvlášť, když se jedná o komedii. Ano, pro někoho to může být jako pohádka (míchá se ve filmu několik žánrů), což ale vůbec nevadí. Přestali jsme si ve filmu hrát, a Jiří Mádl si hraje. Hudební skladatel sice vykradl z Hapkova Štěstí je krásná věc řadu akordů, scenárista nám pokládá dramaturgické otázky, nad kterými ale v zápětí přestaneme přemýšlet, protože se smějeme a bavíme se herci, ale děj filmu přináší stále nové podněty k tomu, abychom jako diváci zapojili. Švehlík určitě filmu neublížil a dožil se své labutí písně (nebyl to rozhodně žádný náhradník za Třísku). Oceňuji casting malých rolí (Jastraban, Lazorčáková, Táborský, Zima). Oceňuji Jirkovu hravost, dětinskost - film má čistou duši. A oceňuji kameru, díky které jsme se takřka v jedné filmové dekoraci nenudili. Viděno na premiéře ve Světozoru 5. 2. Návrat české inteligentní komedie bychom měli podpořit. Běžte do kina. Tenhle film udělali poctiví a inteligentní tvůrci, kteří by nás mohli bavit další řádku let. Pěkné lokace Prahy 2 a Prahy 4. Díky za trafiku na "Synkáči". Jediné, co mě mrzí, že nebyl vztah pana Rypara se Songem dohraný, a dramaticky vyřešený. O vztahu otce a ztraceného syna jsme přece nehráli. Přesto se jedná o nadprůměrný film z tuzemské současné produkce.(7.2.2019)

  • Enšpígl
    ****

    Už Jirkův režisérsko - scénaristický debut se mě velmi líbil, takže jsem se vysloveně těšil na jeho další film a s radostí říkám, že Jirka Mádlo mě opět nezklamal. Celý film resp. zápletka je založený na postavách, jejich chování, myšlení a především vzájemným vztahu, právě ten je motor pro úsměvné, dojemné a hlavně přirozené situace, dialogy i scény. Chvalím casting (RIP Honzíku Třísko ) , Alois Švěhlík předvádí suverenní herecký projev a snahy Jirky Mádlo dávat do svých filmů neukoukané tváře si v prokamarádíčkovaném Česku cením moc. Nevím jestli je Duy vůbec herec, ale třeba na tý střeše jsem fakt měl dojem, že tam do sebe naklopil dvě láhve. Některý věci třeba s Kokešem, s minulostí Rypara, s Ruskou mohli nějak dohrát, když už jim byla věnována pozornost, ale to nic nemění na faktu, že z Jirkova režisérskéjo projevu jde radost z filmařiny , poctivý přístup k divákovi a taková krásně hravá kreativita z různých záběrů a scének.(7.2.2019)

  • - Scény ze školního prostředí byly natáčeny na pražském Gymnáziu Jana Keplera. (orkadimenza)

  • - V námětu filmu lze najít podobnost s filmem Gran Torino (2008). Oba filmy obsahují prvek sblížení starého zatrpklého muže s mladým asijským chlapcem a následné ovlivnění jejich životů. (Terminer)

  • - Jiří Mádl dopsal scénář už v roce 2011. (Jeansoul)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace