poster

Na střeše

  • Slovensko

    Na streche

Drama / Komedie

Česko, 2019, 97 min

Režie:

Jiří Mádl

Scénář:

Jiří Mádl

Kamera:

Martin Žiaran

Hudba:

René Rypar
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • mh.mail
    ****

    80% — Příjemné, vlastně po filmu Pojedeme k moři ani ne překvapení. Krásný komorní příběh vyprávějící o setkání dvou svým způsobem cizinců — vietnamský mladík Song je skutečným cizincem v cizí zemi a profesor Rypar (vynikající Alois Švehlík) je cizincem v dnešní době, kterou dílem nechápe a dílem nemá rád. Toto setkání se postupem času změní ve formu přátelství a oba muži se navzájem obohacují — Rypar uči Songa česky a hledá mu nevěstu, aby nebyl vyhoštěn, Song Rypara zase na oplátku naučí zacházet s počítačem a používat internet. A nakonec zprostředkuje setkání, ve které starý pán už ani nedoufal. Jiří Mádl dokázal, že úspěch filmu Pojedeme k moři nebyl náhodný jako zlatá medaile Ester Ledecké v Super-G, ale podařilo se mu na něj navázat neméně úspěšně. Bavilo mě to.(7.2.2019)

  • marhoul
    *****

    Jsem tak spokojená! A potěšená! Moc pěkný film. Na pana Třísku nedám dopustit a je mi velmi líto, co se mu stalo, ale dovolím si zveřejnit svůj názor: pan Alois Švehlík se mi v této roli líbil tak, že si tam Jana Třísku nedovedu představit. Ani nechci. Herecký projev pana Švehlíka je totiž jemnější, není tak teatrální a mně se to tak prostě líbilo. Klučina v roli Songa byl rovněž skvělý, nad tím by se i kámen ustrnul. Scénář perfektní, bylo cítit, že je tento film Mádlův jakýsi "mazlíček". Dobrá práce! Jirka Mádl- dvěma filmy ověřený, velmi dobrý režisér.. Kdo by to byl řekl?(18.2.2019)

  • Pierre
    ****

    Příjemný, neukecaný komorní filmeček z jednoho paneláku s příjemným nenuceným humorem. Asi jsem něco takového v české kinematografii potřeboval vidět. Z Jiřího Mádla roste velký režisér. Už Pojedeme k moři se mi líbilo, ale tohle je jaksi vyzrálejší a lepší. K tomu skvělá kamera (hlavně záběry na Prahu, to se až nechce věřit, že jde o český film), skvělý výkon barda Švehlíka (vzpomeňme na Jana Třísku) a neznámého Duy Ahana Trana (ten ve skutečnosti umí česky velmi dobře.) Akorát mi moc neseděla krátká pasáž s polici.(13.3.2019)

  • POMO
    ****

    Citlivě, jemnohumorně, tematicky vrstevnatě rozebrané dvě odlišně postavy a jejich přátelské zbližování. Mádl umí o lidech všech věkových kategorií vyprávět jako životem ošlehaný filmařský matador. Výborný Švehlík a potěšující absence product placementu na místech, kde mohl být. Jen nečekejte emocionální K.O. závěr, který udělal Pojedme k moři nezapomenutelným filmem. Na střeše divácké očekávání v druhé polovině spíše (úmyslně a umně) dekonstruuje.(7.2.2019)

  • MICHAEL73
    *****

    Velice ikonický komediální drama snímek, který mě skutečně oslovil. Mádl klade důraz ne všechno dobré v lidech, i v těch, kteří se zdají jako ti nejhorší. Ukazuje nám, co je to štěstí, láska, radost, přátelství a mnoho dalšího bravurně seřazené a seskupené v sekvenci filmu. Nebojí se, ale i otázek jako, jaké je to být opuštěný? Co je na světě nejhorší? Z čeho máme opravdu strach? Co je nejvíce bolestivé? Co pro nás znamenají ostatní. Vše dohromady je uplatněné ve filmu Na střeše a ten nám to předvádí v plné kráse. Snímek má skutečně mnoho nádherných momentů, u kterých se zasmějete, dojmete se a budete mít zkrátka směs emocí. Používá až po „Svěrákovsku” za smíchem slzy způsob, který já zkrátka mám velice rád. NA střeše je skutečně velmi emotivní film a jeden z nejlepších českých filmů, které svět spatřil.(18.2.2019)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace