Režie:
Leigh WhannellScénář:
Leigh WhannellKamera:
Stefan DuscioHudba:
Benjamin WallfischHrají:
Elisabeth Moss, Oliver Jackson-Cohen, Storm Reid, Aldis Hodge, Harriet Dyer, Benedict Hardie, Anthony Brandon Wong, Amali Golden, Michael Dorman, Sam Smith (více)VOD (2)
Obsahy(1)
Když Cecilia (Elisabeth Moss) pochopila, že chodí s psychopatem, bylo už pozdě. Izolovaná v luxusním sídle majetnického vynálezce si uvědomí, že má-li přežít, musí utéct. To se jí podaří, a když se od expartnerova právníka dozví, že ten její odchod neunesl a spáchal sebevraždu, po letech se může znovu konečně svobodně nadechnout. Navíc je bohatá, protože bývalý přítel jí asi ve zvráceném gestu odkázal obrovský majetek. Tak proč je i dál tak neklidná? Proč má pořád nervy na pochodu? Proč se kolem ní dějí věci, jež nedokáže vysvětlit a které mají čím dál děsivější průběh a důsledek? Existují jen dvě alternativy. Buď se Cecilia regulérně zbláznila, nebo se v její blízkosti pohybuje někdo, kdo je doslova neviditelný a má jediný cíl – připravit ji o všechno, na čem jí v životě kdy záleželo. Jenže jak můžete bojovat s protivníkem, kterého nevidíte a který možná navíc existuje jen ve vaší hlavě? (Cinemart)
(více)Videa (11)
Recenze (648)
"Dýchám páru... za zády, budem v páru... já a ty!" Hlavní čůza, pardon, hrdinka, sice byla nesympatická jako tma v peněžence, ale jinak parádní jízda naslepo! Pár technických návrhů pro příště, kudy tudy na neviditelného zmetka: místo osmipokojového bytu si pořídit mrňavou garsonku, kterou vždy po příchodu domů vystříkat malířskou barvou z tlakové nádoby... a je vymalováno... plus jistota, že tam čulibrk není. Pro sichr s sebou furt tahat pár sprejů na grafiti a samozřejmě to nejdůležitější - pořídit si slepého psa (ne slepeckého, volové, opravdu slepého :-), ideálně rotvajlera! ()
První půle byla s náběhem na 5*. Whannell tu předvádí jeden nápad za druhým, podobně svěžím a neokoukaným způsobem jsem si moderní horor užil naposledy u Wanova prvního Conjuringu. Jak Wan, tak i Whannell mají leccos společné - oba dva nesporně šikovní tvůrci, kteří si ve svých začátcích vystačili s málem, prostě stačí jen talent a invence, bez většího finančního zázemí. Skvělý Upgrade prostě nebyla náhoda. Teď je jasné - a vsadil bych na to svoji blu-ray sbírku - že po Whannellovi také šáhne nějaké velké studio a čeká ho také slibná režisérské kariéra (vedle těch dvou takhle začínal třeba i Scott Derrickson, taky další šikula). Bohužel druhá půle Neviditelného se trošku překlopí do béčkové podívané a už mě tolik nebavila. Ale lehce cynický konec s jednou trefnou hláškou potěšil. Kdo nepotěšil, byla Elizabeth Moss. Nemá charisma, postrádá ženskou křehkost ….. a k tomu hraje blbě :o) ()
Tak koukám, že tentokrát půjdu proti proudu. Né, že by to byl vyloženě špatnej film ale taky nic co by mi delší dobu utkvělo v paměti. Sice to má v určitých pasážích celkem slušnou atmosféru(alespoň do tý doby než je odkryta pravda) ale celou(zbytečně dlouho) stopáž to neutáhne. Ani to finále mi nepřipadalo nikterak gradující ba naopak mi to připadalo, že film dojíždí šnečím tempem. Navíc jsem měl problém i s obsazením hlavní role. Elisabeth Moss mi nepřišla dvakrát sympatická. Chápu, že hlavním účelem její postavy nebylo zrovna získání divákových sympatií ale hezčí herečku tam dát mohli. Když už na ni musí člověk 2 hodiny čumět. ()
Musím ocenit absencilaciných lekaček, ale přitom stálou přítomnost napětí a momentu překvapení, to společně s výbornou kamerou dělá z filmu kvalitní zážitek. Samotný příběh i pointu zvládli filmaři docela se ctí, takže za mě se jedná o kvalitně vyrobený napínák s přirozeným hereckým projevem Elisabeth Moss. ()
Leigh Whannell mě už mnohokrát přesvědčil, že horory dělat umí, ať už jde o scénář či režii a v současnosti patří mezi naprostou špičku. Tento film ovšem rozhodně nehodlám vychvalovat do nebes, neboť jsem si nad ním zkrátka nepohonil svých 20 čísel jako hromada zdejších nadšenců. Ocenit musím rozhodně originalitu - nápad to byl opravdu netradiční a zajímavý. Trošku film ovšem doplatil na spoustu nelogičností a všemožné scénáristické kličky. Nejvíce mi ovšem vadilo to, že veškeré, rádoby šokující, zvraty, byly zcela zřejmé s velkým předstihem. Mnohem lepší by bylo potrápit divákovu fantazii mnohem déle. Krajně neuvěřitelná mi přišla i ústřední zápletka, kdy je slavný, šikovný a nechutně bohatý vynálezce slepě zamilován do ošklivé, nudné a melancholické krávy, které jsem po celou stopáž přál ten nejhorší možný osud. Tento snímek si v hlavní roli žádal podstatně krásnější a šikovnější herečku. Jednou provždy by mělo být zakázáno vybírat herečky dle orálních schopností. Stejně je ve filmu nijak nezúročí a divák musí zbytečně trpět. Velká škoda, že nedošlo v závěru na historický milník v kinematografii - souboj dvou lidí, jaký svět neviděl. [70 %] ()
Galerie (37)
Zajímavosti (24)
- Heslo pri Adrianových (Oliver Jackson-Cohen) dverách je 1933 (rok, kedy vyšiel pôvodný film). (Arsenal83)
- Režisér Leigh Whannell doufal, že snímek půjde natočit mnohem snáze, než sci-fi akčňák Upgrade (2018). Mýlil se. (TheSlezy)
- Producenti filmu chceli do hlavnej mužskej roly vo filme pôvodne obsadiť jedného z dvojice Armie Hammer resp. Alexander Skarsgard. (MikaelSVK)
Reklama