Reklama

Reklama

Epizody(3)

Obsahy(1)

Caterina Schöllacková vede v padesátých letech minulého století uznávanou berlínskou taneční školu. Své žákyně učí standartní tance a starosvětské mravy, aby se staly pokornými manželkami synů z vážených rodin. I pro své tři dcery chce Caterina růžovou budoucnost v dobře zajištěném manželství s některým z berlínských džentlmenů. Eva a Helga jsou ochotné se matčiným touhám podřídit, ale tvrdohlavá Monika se konvencemi svázat nenechá. Více než škrobené rukavičky ji láká energie rokenrolu, v jehož rytmu pulzují berlínské noční kluby... Autorkou první řady německé minisérie je Annette Hess, spoluscenáristka mezinárodně úspěšného celovečerního snímku Láska v myšlenkách (2004). Tančírna na hlavní třídě diváky přenese do působivé atmosféry Berlína 50. let, který nesleduje jen z tanečního parketu, ale především očima ženských hrdinek a přináší tak zajímavý komentář k postavení žen v západoevropské společnosti té doby. V hlavních rolích uvidíme Claudii Michelsenovou, Emilii Schüleovou či v roli mladičké Sonju Gerhardtovou, která byla za svůj herecký výkon nominována na prestižní cenu Emmy. Tančírna na hlavní třídě se setkala s výrazným mezinárodním úspěchem, jen v Německu získala čtyři nominace v rámci Německých televizních cen, přičemž dvě z nich proměnila (Nejlepší herecký výkon v hlavní roli pro Sonju Gerhardtovou a Nejlepší scénář pro Annette Hess). (Česká televize)

(více)

Recenze (29)

Radko 

všechny recenze uživatele

Rozdelené Nemecko, rozdelená rodina, rozdelené rodinné hodnoty. Skvelo vystihnutá dobová atmosféra, kde sa prelína nacistická minulosť, kapitalistická prítomnosť, konzervatívne hodnoty s prichádzajúcou rockandrollovou rebéliou, postupným oslobodzovaním žien a vzťahovo-sexuálnym uvoľňovaním. I za cenu neľahkých obetí. Všetko koncentrované v osudoch rodiny, prevádzkujúcej tanečnú školu. ()

blackrain 

všechny recenze uživatele

Hezky rozehraná šachová partie. Myslela jsem si, že budeme klouzat jen tak po povrchu. Povrch to má totiž fajnově zabalený. Ale to byl omyl. Ono to povrchně jenom vypadá. Seriál klame tělem. Žádná z postav není plochá. Německo se po valce pěkně zvedlo. Taneční kreace se mi moc líbily. To, co předváděla Monika a Freddy bylo úžasné. ()

Reklama

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Seriál jsem si pustil jakožto Berlínofil a fanoušek německé tvorby a očekával jsem nenáročnou splachovací romantiku v dobových kulisách. Ku'damm je ale překvapivě velmi depresivní lekce o německé společnosti v 50. letech a jejích konvencích, ve kterých postavy vězí jak v okovech a začínající obliba rock`n`rollu je pochopitelnou cestou k aspoň dočasné svobodě rebelující mládeže a vzpouře proti světu rodičů. Všechny postavy a jejich dilema jsou velmi dobře napsané a nejvíc mě zdeptala příšerná matka snažící se dosáhnout perfektního společenského image pro celou svojí rodinu nehledě na to, zda budou celý život nešťastní nebo dcery snažící se najít perfektního manžela mezi bývalými nácky nebo násilníky. ()

marhoul 

všechny recenze uživatele

Chytlo mě to tak, že jsem potřebovala vidět, co bude dál. Takže hluboko do noci proběhl čtyř a půl hodinový maratón a jsem spokojená. Trochu červená knihovna pro holky, trochu klišé, místy tragické, místy dojemné, stigmata Němců z války v několika formách, představy prudérní staromódní matky versus reálné potřeby mladých dcer, zakázaná homosexualita, zakázaný rock'n'roll společensky nepřijatelný rozvod, bezvadně upravená žena u plotny, jediné terno dobře se vdát, psychiatrická terapie, elektrošoky, touhy žen nejsou podstatné a do toho všeho jedna zasněná ušlápnutá bytost, která sice neví úplně přesně, co chce, ale spolehlivě ví, co nechce. Postavy se chovají ve finále zdánlivě iracionálně, určitě ne tak, jak by se dalo čekat, ale aspoň má divák prostor zamyslet se, co je k tak podivným rozhodnutím vedlo. Přesná atmosféra, výprava, hudba. Dobrý výběr představitelů, kvalitní český dabing. Mě to bavilo, i když jsem si chvílemi šla hlavu ukroutit. Záležitost spíše pro dámy. ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

3/3 Natolik autentické v té schizofrenní době, že by se v tom pokrytectví a maloměšťáctví dalo koupat. Takový projekt by si zasloužil větší pozornost. Ale ještě lepší zážitek je po rozklíčování fikce od inspirace realitou. Například herečka Sonja Lundi je samozřejmě fiktivní, zatímco citovaní Liselotte Pulver a Paul Hubschmid jsou zcela jistě skuteční. Finále je velkolepé nad všechny pochybnosti. ()

Galerie (53)

Reklama

Reklama