poster

Cokoliv

  • USA

    Anything Else

  • Francie

    Anything else, la vie et tout le reste

  • Francie

    La vie et tout le reste

  • Velká Británie

    Anything Else

  • Slovensko

    Čokoľvek

  • Kanada

    Anything Else

  • Irsko

    Anything Else

  • Austrálie

    Anything Else

Komedie / Romantický

USA / Francie / Nizozemsko / Velká Británie, 2003, 108 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • D.Moore
    ****

    Trochu víc Annie Hallové, trochu méně Dannyho Rose z Broadwaye, pak ještě něco dalšího... Ano, je pravda, že dějově Cokoliv nepatří k Allenovým nejoriginálnějším počinům, ale koho to zajímá, když se na film tak dobře dívá, když jsou v něm tak vtipné scény jako ta s puškou, stěhováním klavíru a telefonováním, když 108 minut uteče jako 80? Vyhovovalo mi i obavy vzbuzující obsazení, zejména teď myslím na Jasona Biggse, který nakonec působil úplně přirozeně a postavu, již by před dvaceti třiceti lety Woody Allen hrál sám, vystřihl na jedničku. Christina Ricci byla roztomilá, Danny DeVito díky scéně v restauraci zcela bezvadný a Allen (v neodolatelné úloze paranoidního cvoka) opět vtipný k popukání. Tak co.(3.8.2014)

  • halogenka
    ***

    Celý film je vystavěn na dialogu dvou Allenů - Allena staršího, který se snaží zužitkovat většinu bonmotů a mouder, která za život vymyslel a Allena mladšího, hraného Biggsem. Neurotický a vyšinutý mentor a neurotický učeň. Mezi tím poměrně plytká milostná zápletka, cynismus, pesimismus, antisemitismus, psychoanalýza, neurózy, komika a otázky tvorby, to už je pomalu Allenova ochranná známka, ovšem tyto motivy známe z jeho dřívějších filmů mnohem lépe zpracované. Občas mi přijde, že Woody se honí za svým vlastním ocasem.(20.4.2007)

  • dzej dzej
    ****

    Cokoliv je jednoznačnou (auto)citací Allenova nejslavnějšího filmu Annie Hall. S odstupem dvaceti šesti let nám maestro překládá prakticky totožný příběh: hlavní hrdina, který se protlouká jako komik, vypráví v nekontinuální chronologii příběh krachu vztahu s osudovou dívkou. Tato dívka je nápadně podobná Annie Hall – hysterická, komplikovaná a „prdlá“. Woody Allen sám vystupuje ve filmu v roli hrdinova mentora, který se ho svými radami snaží navést na správnou cestu. Sebereflexivní téma se v Allenových filmech začíná v poslední době pravidelně objevovat (viz. Hollywood Ending) a i v Cokoliv je velmi důležitým prvkem. Allenova postava za 26 let od Annie Hall neprošla žádným vývojem. Neurotismus, (pseudo)intelektuálství, nešikovnost, analýzy sexu, paranoidní vztah k antisemitismu, vazba na New York to vše jsou neměnné stavební kameny Allenovského hrdiny. Jednolitý hrdina všech jeho filmů vzdoruje plynoucímu času, nové a mladé postavy se dostávají do identických situací jako před lety on. Život se točí v kruzích v zajetí manhattanského statu quo(20.2.2006)

  • Radko
    **

    Frajerku akú si v tomto filme strihla Christina Ricciová by asi žiadny normálny chlap nechcel – klame, otvorene flirtuje a následne kefuje kedy a s kým jej to vyhovuje, bez ohľadu na momentálneho stáleho partnera. Búrlivý milenecký začiatok vystrieda sexuálnou abstinenciou, čo odôvodňuje veľmi pochybným dôvodom. Úloha jej sadla veľmi dobre a spolu s Woodym v úlohe poučujúceho skeptika a mierneho paranoika, ktorý si napriek veľmi subtílnej fyziognómii nenechá len tak srať na hlavu patrí k tomu lepšiemu z filmu. Zvyšok patrí k allenovskej klasike – intelektuálna práca a prostredie, partnerské súžitie, problémy, rozchody a spárenia, to všetko pomiešané v neveľmi vtipnom guľáši. Ako väčšina Allenových filmov - plno planého, neuroticko - vzťahového a paranoidno-hypochondrického, miestami vtipného plkania, ktoré odoznie so záverečnými titulkami, filmársky rovnaké pred dvadstiatimi rokmi ako dnes. Režisér zamrzol kdesi vo fáze nervného baliča dievčat, študujúceho Freuda.(5.9.2004)

  • AdaMM
    ****

    tak jsem zas jednou odcházel z kina dosti spokojen! bavil jsem se celou dobu, Allen nezklamal a Biggs velmi velmi mile překvapil. pseudointelektuální žblepty + paranoia + panoptikum šílených lidí okolo... jediné, co bych snad vytkl, byly někdy až moc polopatické komentáře, kterými Biggs zasvěcoval do situace. ale to je jen drobnost - a spousta hlášek má podle mě těžce kultovní potenciál :)(16.10.2004)

  • - Na stěně bytu, ve kterém bydlí Christina Ricci a Jason Biggs, je kolekce fotek - na jedné z nich je herec a nezávislý režisér Vincent Gallo. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Film o lidech, kteří nejsou schopni odejít domů po večeři u známých, který popisuje muž při odchodu z kina, je dílo Luise Buñuela Anděl zkázy (1962). (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Tento film otervíral 60. ročník filmového festivalu v Benátkách. Na otevíracím večírku se objevil i Woody Allen, který se jinak na veřejnosti příliš neukazuje. (Zdroj: ČSFD.cz)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace