MOST!
Obsahy(1)
Blanka má potřebu říkat lidem pravdu. Hlavně těm v Chánově. Eda je k nepoznání. Roman se vrací a není sám. Chystá tvrdou pomstu Luďkovi a celé Severce. Nad Severkou se stahují mraky. (Česká televize)
Recenze (82)
Ty vole. Takovej nasleh na pondelni vecer. Na Romana jsem cekal od pateho dilu a vratil se, Kolecko naplno vyuzil perfektniho timingu a poslal do sveta ceskeho sourozence Ritchiovek/Tarantinovek. Z cernohumorne neskodne grotesky pres sociálni melodrama az k hutne gangsterce, a presto drzi cely serial pohromade! Perfektni predfinalni dil s dokonalym Cliffhangerem... boze, co nas ceka priste?? ()
uklízet "Romy" v paneláku,vidím každej tejden...a co 3 tejdny myjí okna v pronajatém bytě...jen aby je nikdo nepomluvil...a chodbu myje paní obden,i když na to máme placenou službu... - tolik k Eleanor. Jinak návrat Romana, byl docela nářez a začínám být přesvědčená,že Ilona (Čvančarová), tu blbku nehraje... :-D ()
Tenhle díl byl divný kočko-pes. Jestli tvůrci chtěli končící seriál překlopit do vážnější roviny, chtělo to jiný střih, vynechat nevěrohodnou (ne)romantickou vedlejší linku Tondy a Blanky a udržet napětí. Z bosohlavcu s benzínem šel opravdový strach, ale překlopené nudle na Frantově hlavě byly jak z mateřské školky. Trochu se zdá, že ke konci došly autorům nápady, které střídá předvídatelně sterilní moralizování. Což je skoda ()
Ano, začínají se předvídatelně uzavírat dějové linky (Tonda a Blanka), ano, vše jede dle pravidel, a tak před závěrečnou katarzí přichází krize, ve které hrdinové musí poznat bolest, aby se dokázali skutečně změnit. Kolečko s Prušinovským neexperimentují, spíše kopírují styl Judda Appatova či Setha Rogena, tj. od hodně sprostých fórků na začátku k životní lekci a "dospělosti" na konci. Oceňuji tu českou stopu, ten odkaz na Karla Maye, na to, že jsou tu skuteční nepřátelé jako Roman (u Maye Rattler (Santer), vrah Kleki-petry). Čtyři hvězdy, i když jsem trochu zklamaný, že se skutečné násilí vždy odehrávalo mimo obraz. Občas by autorům jít víc proti srsti prospělo, ale chápu, že jde v prvním plánu o "něžnou" komedii na ČT. ()
Kolečko s Prušinovským zdařile posouvá zpočátku bezmála sitcom s ústředním buranem Luďanem k vážnější poloze a jsou v české televizní tvorbě nejspíš jediní, komu to tak zdařile a uvěřitelně vychází. Radost koukat, díl po dílu. Návrat lichváře Vepřeka se zástupem bosohlavců přidal do děje chilli a dodal severočeskému Mostu výrazně temnější severský šmrnc. S občasnými, dost ujetými vtípky. Jeden z nejlepších dílů, dávám plnej počet. I proto, že čétéčková převýchova se mě netýká. Nemám problém s tím, když mi někdo jako Kolečko s Prušivoským ukážou svět, v kterém si lidi pomáhaj z průšvihu a je celkem jedno, s jakou barvou kůže se narodili. ()
Galerie (6)
Zajímavosti (2)
- Písnička, která hraje na začátku epizody, je „Mosty“ od Lenky Filipové & Karla Zicha. Ve 12. minutě hraje „Born This Way“ od Maria Aragon. Na konci epizody hraje „Run To The Hills“ od Iron Maiden. (Duoscop)
- Když Tonda (Filip František Červenka) oznamuje své matce (Jitka Čvančarová), že se vrátí do učňáku, její manžel Gerd (Fred Müller) to okomentuje slovy: „Tschechen brauchen doch keine Ausbildung, die sind eh faul.“ Volně přeloženo: „Češi stejně žádné vzdělání nepotřebují, vždyť jsou líní.“ (JariR)
Reklama