Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

V polovině 90. let v irském Dublinu dosahovala zločinnost vrcholu kvůli nezákonnému obchodu s drogami. V té době začala o tomto ožehavém tématu psát novinářka Veronica Guerinová, známá svými nekompromisními články o církevních skandálech a o korupci. Odvážná žena se pouští do boje s narkomafií a nezalekne se ani mafiánského bosse Johna Gilliana. Má oporu v milujícím manželovi Grahamovi, který se stará o jejich synka, pomáhají jí kolegové z redakce, ale když se ani po několika „varováních“, po nichž skončí v nemocnici, Veronica nevzdá pátrání, stane se terčem surového atentátu. Pohřbu statečné novinářky se účastní tisíce lidí a její vražda vyburcuje celé Irsko k činu. Titulní postavu ve filmu režiséra Joela Schumachera přesvědčivě ztělesnila Cate Blanchetová. (Cinemax)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (108)

Cival 

všechny recenze uživatele

Šílená slátanina mnoha tragických a fatálních nedostatků. I když pominu urputnost s jakou tvůrci ždímou slzy nebo bezdůvodně prozrazený závěr, kvůli němuž snaha o gradaci napětí ve scéně na silnici vyznívá úplně do ztracena, tuny klišé a jednobarevné šablonovité postavy, zbyde ještě hodně věcí, které prostě nemůžu bez problémů překousnout. Na to, že jsou tzv. True stories fabulovány a bohužel zploštěny čistě pro potřeby Hollywoodu jsem si zvykl, ale že je z VG vyrobena profesně hloupá, naivní a diletantská novinářka, která nerespektuje zásadní požadavky žurnalistické práce (neověřuje fakta, jen přijde za podezřelým a zeptá se ho, kde na to vzal peníze), která si sama koleduje o vraždu a nikdo se těm gaunerům ve filmu nemůže divit. Na její práci tak ve filmu nezbylo pranic hrdinského, prázdné dialogy, v nichž rodina mluví o její odvaze a kde se VG svěřuje se svou láskou k téhle práci vyznívají trapně. Tohle není statečnost, tohle je opravdu hloupost. A to nemluvím o vlezlé snaze tvůrců udělat z VG ikonu moderní doby v děsivě vyhroceném závěru. Prostě třikrát fuj - nebýt Cate a svižného režijního stylu Schumachera, bylo by to za 1*. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Je možné, že to, co jeví jako plochost nebo výrazné nedostatky filmu, je ve skutečnosti finále tragického novodobého příběhu současné irské mučednice lidských práv. Novinářka, která vlastně nebyla novinářkou, ale o to více se toužila prosadit na tomto poli, matka, která sotva stačila odrůst batolecímu věku svého syna a manžel, který zejména v irských poměrech byl a stále zřejmě je mimořádným případem mírou taktu a pochopení, kterou vložil do lásky ke své ženě a její misi. Cesta od účetní k angažované veřejné činitelce je sama o sobě mimořádnou. Žena, která poměrně nečekaně nalezla své životní téma, rázná osobnost zvyklá na přímočaré tahy a čelní postupy i úctu k ženství, která koření v tak katolické zemi, jakou Irsko doposud je, v konzervativně pojatém mariánském kultu. Nerozvážná horlivost, kterou jí lze víceméně oprávněně vytknout, nemůže nic změnit na om, že gangster je zločinec a vražda výrazem vlastně bezmoci (charakteristické je v této souvislosti upozornění producenta filmu Jerry Bruckheimera, že Guerinová je i Irsku cítěna jako národní světice svého druhu). Asi tak lze rekonstruovat s rozumnou vyhlídkou na dostatečnou přesnost kulisy příběhu, který se určitě stal, jak víme z dostupných doložitelných fakt. Scénář, soustředěný de facto na vyvrcholení krátkého, předčasně uzavřeného Veroniččina života, pokračuje a vrcholí ateistickým "nanebevzetím" této světské mučednice (v irských poměrech byl šok o to větší, že se jednalo o vůbec první vraždu novinářky-ženy; v čtyřmilionovém Irsku film zhlédl víc než milion diváků, "jen" potlesk na dublinské premiéře, věnovaný Blanchettové, trval víc než deset minut; byly i další srovnatelné aplaudace). Hluchá místa, která se v takto vypjaté výchozí představě nemohla neobjevit, skvělým výkonem překrývá hvězdná Australanka Cate Blanchettová; autoři ji vysvětlují jako snahu zestručnit dramatický příběh života této žurnalistické osobnosti z polobulvárních novin. Skvělá gradace závěrečných scén, přímo navazující na fascinující úvod filmu, naznačuje skutečné kvality scénáristovy i režisérovy; působivost, které dosahují, je skutečná; údaje, jež přinášejí, jsou doložitelné. Velkým hercem příběhu je půlmilionový Dublin a irskost filmu, na níž si američtí tvůrci dali zvlášť záležet, by pro nás všechny měla být prvkem, kterému bychom měli věnovat přiměřenou pozornost. Výčet silných míst tohoto výrazného díla lze uzavřít podivem nad tím, že příběh této nesporně silné osobnosti, i následná převratná proměna irské drogové a vůbec podsvětní scény, masové protestní pochody irského obyvatelstva nenalezly hlubokou, vnímavou pozornost našich médií a nestaly se dostatečně silnou výzvou do našich dlouhodobě vedených diskusí o tom, co drogy jsou a kde začíná a končí rozmezí tolerance a nezbytné represe. Platí to nejen pro novináře, kriminalisty, ale i právníky. Vždyť tato alternativa nizozemské inspirace, o níž se naopak mluvilo až příliš, mohla do toho všeho vnést nové inspirativní tóny a prvky. Způsob, který volíme pro přebírání zkušeností srovnatelných zemí, je velmi zvláštní a sám o sobě vybízí k velmi radikálním úvahám. Těm, kterým se tento angažovaný film zdá být až příliš plochým a umělecky nedokrveným, lze vzkázat jedno: nechť se pokusí o srovnání s obdobnou americkou produkcí. Z tohoto srovnání nemůže VERONICA nevyjít se ctí. A asi nejen se ctí. () (méně) (více)

Reklama

Martin741 

všechny recenze uživatele

Nie je to nijak vynimocny film, ide tu o to, ze jedna holka vysetruje nekale praktiky v prostredi Baiile Atha Cliath, po nasom Dublin. V roli tej holky sa objavila slusna Cate Blanchett /Lord of the Rings 1 -3/, este som si vsimol Ciaran Hindsa drsny serial Rim/ a este som videl aj Farrella. Ak jestvuje nieco ako one-man show, tak toto bola one-woman show, fakt Blanchett bola perfektmna. Skoda len, ze sama nemala sancu utiahnut film, rezisersky sa Schumacher nijako nepredviedol, bola to len reziserska rutina. A chybalo vyraznejsie tempo, od hlavneho pribehu tu bolo dost vela rusivych odbociek. Slusne,a le stale len sivy, sedivy priemer a hlavne obycajny film, nic vynimocne : 67 % ()

Jordan 

všechny recenze uživatele

veľmi silný príbeh a najmä režijne majtrovsky natočená dráma, napínavé, s neustálou atmosférou nepokoja a nebezpečia prebodávajúcou sa pod kožu, úžasný výkon Cate Blanchett a pomerne solídne scenáristicky spracované (až na ten americký záver, ktorému však s čistým srdcom ťažko čosi vyčítať, keďže sa jedná o skutočný príbeh a ony udalosti naozaj nasledovali) ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Velkolepý producent, velkolepých snímků, které oplývají velkolepými rozpočty, Jerry Bruckheimer, se pustil do vod civilního snímku. Ať už byl ale život Veronicy Guerin, jejíž jméno mi nic neříká, jakýkoliv, tak rozhodně se v něm odehrálo více zajímavých událostí, než kolik nám jich páni tvůrci představili. Režiséru Joelu Schumacherovi pak tedy nelze vytýkat, že alespoň minimální stopáže dosahuje pomocí zbytečných (scéna s irským pobudou Colina Farrella), samoúčelných (na city útočící procházka mezi fetujícími dětmi) a zbytečně natahovaných (celý konec je podán zpomaleně) scén. Schumacher filmu nevědomky navíc podkopne nohy hned na začátku, kam umístil konec, který měl být o minimálně pět vteřin delší. Utahaným dojmem pak působí herecký výkon Cate Blanchett v hlavní roli, který navíc stahuje míru jakékoliv záživnosti téměř na nulu. Jako dokument dostačující, ale jako filmové drama o lidském odhodlání podprůměr. PS: Další úchvatná hudební kompozice Harryho Gregsona-Williamse. ()

Galerie (27)

Reklama

Reklama