poster

Tři billboardy kousek za Ebbingem

  • USA

    Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

  • Velká Británie

    Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

  • Slovensko

    Tri billboardy kúsok za Ebbingom

Drama / Krimi

USA / Velká Británie, 2017, 115 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Rimsy
    *****

    McDonagh špičkově zvládá prolínání smutku, násilí a humoru, často i v rámci jedné scény. Skloubit rozdílné emoce na tak malém prostoru bývá těžké a třeba české filmy poslední doby suverénně ukazují, jak se to může nedařit. O to více stojí McDonaghův cit za vyzdvižení. Také postavy jsou skvěle napsané, což je patrné především v první půlce - v té druhé už je scénář žene do stále většího šílenství, což místy hapruje v rovině uvěřitelnosti, ovšem z hlediska dramatičnosti funguje. A jen tak mimochodem se daří vykreslovat vztahy na malém městě, přetrvávající rasismus i velmi rozdílné hodnoty zosobněné v jednotlivých postavách. Koláž zhruba v polovině je mistrovskou přehlídkou práce s příběhem, obrazem a zvukem. A samozřejmě Burwellova hudba, která místy připomíná westerny, jindy zase dává vzpomenout na jeho tradiční spolupráci s Coeny. Prostě velmi povedený film, zasloužené glóby a budu držet palce na jakékoli Oscary, které budou akademici McDonaghovu týmu ochotní udělit.(10.1.2018)

  • Rominator
    ****

    Mildred (Frances McDormand) je nespokojená s nulovým vývojem vyšetřování vraždy dcery Angely a proto pronajme tři dlouhou dobu nepoužívané billboardy. Nechá na nich vylepit vzkaz (RAPED WHILE DYING AND STILL NO ARRESTS? HOW COME, CHIEF WILLOUGHBY?) pro místního policejního šéfa (Woody Harrelson)... Parádní herecké obsazení v sestavě Frances McDormand, Woody Harrelson a Sam Rockwell. Ve své malé roli dokázala zaujmout Sandy Martin jako Dixonova máma. Samara Weaving (Penelope) vypadala v tmavých vlasech moc dobře. Jednu chvíli jsem přemýšlel i nad nejvyšším hodnocením.(31.12.2017)

  • DaViD´82
    ****

    McDonagh (chtělo by se napsat konečně!) i na stříbrná plátna přináší svou svébytnou směsici satiry, černočerněčerného nekorektního humoru, antické tragédie a... A neskutečně dobře napsaných ambivalentních postav i dialogů, které umí tnout do živého, až z nich mrazí a přesto u nich brečíte smíchy. Funguje mu to tedy jako echt nekorektní komedie, ve které se říkají nahlas věci, které se nahlas neříkají, stejně tak jako nenásilná ovšem trefná satira západní společnosti, tragédie (ne)jedné ztráty či neowestern. Doposud si nechával čistě pro prkna znamenající svět. Prokázal si tím však medvědí službu; sice je to jeho nejlepší film (speciálně první polovina je čiré scenáristické zlato), ale ve srovnání především s Panem Polštářem či Osiřelým západem je to přeci jen o třídu horší. Především kvůli finální třetině, kdy tomu neočekávaně dojde dech, příliš to negraduje a na veškeré postavy krom dua Mildred/Dixon se tak trochu zapomene. Tak trochu hodně a trestuhodně. Ovšem i tak mu první poslední zachraňuje obsazení i to, že jako režisér přesně ví, kdy použít údernou hlášku a kdy naopak nechat naplno "znít" ticho skrze zavilé pohledy.(17.1.2018)

  • Bachy
    ****

    Pořád mi přijde, že ten úplně nejsilnější McDonagh je Polštářník (Pillowman). Ale od pozitiv k tomu - billboardy nemají k dokonalosti daleko, jen se o ni občas až příliš urputně snaží. Jsou vlastně jako ti úplně nejlepší Coenové s updatem pro dnešní dobu (Zbytečná krutost už je víc než 30 let stará, Fargo téměř 25 - whaaaat?). McDonagh z nich vychází a doplňuje je o své divadelní cítění s tlakem na ještě větší ironičnost osudů postaviček. Vychází mu z toho emočně extrémně silné scény podtrhnuté obrovskou silou charismatu hlavní herecké trojice. Tam absolutno. Všichni tři, ať si sežerou tolik cen, kolik zvládnou <3 Jsou tu pasáže na zarámování do galerie, ale jednou za čas je tam taky pasáž, kdy to tak jako zaskřípe a vykopne ze sedla. A většinou v tom má prsty bývalý manžel Mildred Haynesové, případně dialog tak dlouho pilovaný, až je to trochu over the top. Jenže je škoda hledat mouchy na něčem, co je jinak tak moc voní čerstvostí. Je to jako, když někdo s naprostou lehkostí lítá na skejtu po ulicích a skáče tak, jako kdyby měl skejt přirostlej k nohám a jen občas zaškobrtne. Člověk má pak zbytečný tendence se bavit o těch dvou škobrtnutích místo o tom, jakej celkovej dojem umu to zanechalo. 4,5/5 - jestli rádi čísla. Téměř vono - jestli rádi slova.(27.1.2018)

  • misterz
    *****

    Krimi dráma ako lusk. Príbeh je premyslený, hoci vyznieva pomerne jednoducho. Čo je však hlavné, je netradične obohatený o veľkú dávku absurdity, ktorá často vrcholí do čierneho humoru. Ani o hlášky tu nie je núdza, miestami aj keď išlo o vážne a smutné témy, som nemohol potlačiť úsmev z tváre. Navyše tu je skvostné herecké obsadenie, hrajú tu hneď štyria moji obľúbení herci - F. McDormand, W. Harrelson, S. Rockwell a P. Dinklage. To všetko vytvára jedinečnú atmosféru malého mestečka kde sa pred divákom neotvára iba pútavé krimi pátranie po vrahovi, ale kde sa odohráva i zaujímavá osobná dráma jednotlivých postáv. Proste plný hrniec nápadov, ktoré spolu fungujú na jedničku. Plný zásah.(7.1.2018)

  • - Město, ve kterém je film natočen, je ve skutečnosti malé horské město v západní části Severní Karolíny zvané Sylva. (willy1)

  • - Kritická scéna s Dixonem (Sam Rockwell) byla natočena v hospůdce Town Pump Tavern on Cherry Street v Black Mountain, Severní Karolína. (willy1)

  • - Sam Rockwell měl na sobě polstrování, aby jeho postava lépe vynikla. (willy1)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace