Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Kadeřnice Žofka Stárková touží možná víc než ostatní dívky po slávě. Přízemní plány jejího snoubence Františka neuspokojují její bujnou fantazii. Náhlé popularity se Žofce dostane, když při cestě za autogramem objeví mrtvé tělo slavného tenoristy Helbicha a je zatčena pro podezření z vraždy. Helbich ve skutečnosti spáchal sebevraždu, protože ztratil hlas. Po propuštění z vězení dostává Žofka nabídku na hlavní roli v připravovaném filmu. Pochybná sláva jí poplete hlavu. Opustí skromný byt svých rodičů a odejde z kadeřnictví. Bohužel je brzy jasné, že pro herectví nemá nejmenší talent, a zoufalý režisér nechá film sestřihat tak, že z něj Žofka prakticky zmizí... (ČSFD)

(více)

Recenze (21)

Snorlax 

všechny recenze uživatele

V době stále ještě rezonující druhé heydrichiády natáčený snímek se zcela oprostil od toho ošklivého vně a vytvořil si svůj vlastní svět. Aristotelovské pojetí duše jako neoddělitelné součásti těla je zde pro nefilozofující většinu návštěvníků biografů zahalen do hávu mentorující červené knihovny. Funkcionalismus je přítomen nejen jako nosná myšlenka filmu, ale také ve všech exteriérových scénách. Nataša Gollová zde dostala příležitost poodstoupit ze své škatulky rozjívených dívek a stříhla si zasněnou romantickou žábu, která musela dostat pár řádných štulců od života, aby konečně nalezla sama sebe. Marvan je v roli laskavého otce opět navýsost přesvědčivý. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Husa Žofie touží po slávě. 1) Svižný snímek očividně netrpěl nedostatkem financí. Poměrně velkoryse ukazuje dobové reálie. 2) Dvě m ve slově Telegramm a později u snídaně udivená otázka na sortiment: Jenom marmeládu? a samozřejmě dvojjazyčné nápisy. To jsou jediné odezvy na realitu. 3) Z dnešního pohledu je to ale nuda. ()

Reklama

Skuby47 

všechny recenze uživatele

Mám ráda staré filmy, ale tento se mi až tak nelíbil. Nebylo to v obsazení. Řada kvalitních herců, třeba Marvan nebo Mandlová se ve svých podřadných rolích ztrácela a Nataša Gollová to sama neutáhla. Představovala živelnou temperamentní moderní dívku snící o herecké kariéře, aby se ve chvíli, kdy ji díky soudnímu procesu a tím vzniklé popularitě dosáhne, změnila v leklou rybu. Těžko uvěřitelné. Za zmínku stojí výchovné ponaučení, že člověk se nemá cpát tam, kam nepatří. ()

zette 

všechny recenze uživatele

Myslenka filmu neni uplne spatna, ale to zpracovani, zpusob vypraveni, dialogy a koneckoncu i herecke vykony nejsou nijak dobre. Gollova na me vzdy pusobi strasne sympaticky, ale jeji herectvi me malokdy presvedci. Jinak strasne nerad vidavam Mandlovou v malych rolich.-). I pres nelehkou dobu, kdy se tento film natacel, ho vnimam jako nepovedeny. ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Holmanova Velká přehrada stavěla práci nad spekulantství, zde je v opozici proti "bláhovému" snění. Motiv obyčejné dívky, která se díky soudnímu procesu stane na chvíli celebritou, může připomenout muzikál Chicago, Antonín "Strýček" Jedlička zde prožije vrchol své umělecké kariéry jako čistič bot držící nohu A.Mandlové. A starý šatnář nakonec práskne v poznámce " kdepak ta vaše slečinka, to von měl jiný gusto", že pěvec Helbich byl zřejmě homosexuál. ()

Zajímavosti (3)

  • Natáčelo se v pražské Stromovce. (kosticka7)
  • Nataša Golová později přiznala kolegyni  Hegerlíkové svůj omyl, že neměla v úmyslu smlouvu na tento film podepsat, ale poté, co se dozvěděla, že Hegerlíková kamerové zkoušky udělala, smlouvu podepsala, ovšem netušila, že zkoušky  Hegerlíkové nebyly na hlavní roli. (Redyx111)
  • V tomto filmu debutovala dvacetiletá Antonie Hegerlíková, která v roli kadeřnice Marty pronesla jedinou větu: "Na lodičkách je to hezký." (ČSFD)

Reklama

Reklama