Reklama

Reklama

V televizní adaptaci jedné z povídek K. Čapka Zločin v chalupě čin i viníka od počátku známe – domkář Josef Vondráček (V. Postránecký), prostý, sedřený chlap, ubil sekerou svého tchána, protože mu nechtěl dát kus pole. Čin připravil po chladné úvaze. Byl to již druhý pokus, proto je nutno tento zločin klasifikovat jako úkladnou vraždu. Vše vykonal jen pro to pole, jak se sám obhajoval. Je přesvědčen, že ten kus lánu potřebuje k životu a vinu necítí. Nemohl jinak… Soudce (V. Voska) musí ctít zákon, ale ví, že tento případ přesahuje možnosti lidské spravedlnosti. Porota přesto musí rozhodnout. (Česká televize)

(více)

Recenze (12)

Cesty timem 

všechny recenze uživatele

Vražda "skrz ten jetel..." a "skrz ta pole..." :-) Otmar Mácha se s hudbou k filmům opravdu moc nepáral. Stejně jako u povídky Zmizení herce Bendy je tu slyšet hudba ze seriálu Okres na severu a velmi podobná znělka ze seriálu Inženýrská odysea. Jsem zvědav na další, až je uslyším, zda se budou lišit :-) ()

Reklama

Marthos 

všechny recenze uživatele

Poněkud neobvyklý dramatický konflikt jedné z čapkovských povídek – vztah mezi pravdou, skutečností a spravedlností – dosahuje v tomto nudném televizním provedení zcela zanedbatelného účinku, navzdory tomu, že do hlavních rolí byli obsazeni dva (dnes již zvěčnělí) velikáni českého herectví Václav Postránecký a Václav Voska. Otmar Mácha tu navíc (opět) vykrádá sám sebe, když používá hlavní motivy znělky normalizačního seriálu Okres na severu. ()

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Pěkná povídka (inu, Čapek) stojí na vynikajících hercích. 1) 63letý Václav Voska (životem poučený soudce) i na malém prostoru prokázal obdivuhodnou lidskost. 38letý Václav Postránecký (bezelstný vrah) byl dobrý, ale ten jeho snížený intelekt jsem mu nevěřil._____ 2) Jenom to televizní zpracování je takové...hm...umolousané. ()

zdeny99 

všechny recenze uživatele

To teda byla blbost. Ať už jak to bylo chudě natočené, tak věřím tomu, že je to i blbě napsané. A to mám knihy a povídka Karla Čapka rád. Na druhou stranu je z toho poznat, že v době Karla Čapka se vraždilo i pro pole či kozu anebo co to tam ten Postránecký mlel. A ani nečekali, až 70 letý chlap umře a tak ho pěkně třikrát sekerou praštit. Asi to tak bylo, někde Čapek inspiraci čerpal. Zavraždit takovýho starýho chlapa jen kvůli poli, které by mu stejně časem připadlo, či spíše ty peníze, když by jej prodal, je dost absurdní. A Postránecký vůbec necítil vinu, vždyť to bylo kvůli tomu poli. Vůbec se nedivím, že soudce ten případ vůbec nezajímal. Václav Voska mi přišel chvílemi i nalitej. Za to Postránecký toho mentálně zaostalého retarda zahrál přesvědčivě. [24. hodnocení, 3. komentář, 62%] ()

Galerie (4)

Reklama

Reklama