Nastala chyba při přehrávání videa.
  • dr.fish
    ****

    Já mám Jakubiskovy filmy rád. Jsou to takové blázniviny, jakoby mu v mládí dali mozek do mixéru, a on se s tím na plátně vyrovnává. Je to sice docela chaos, ale nějak mi to nakonec vždycky zapadne do sebe a dá smysl. Tohohle filmu jsem se obával, jelikož kdysi na premiéře mne docela dost nebavil. Jenže ono to dozrálo jako víno. Dobrodružství dvou žen v průběhu sametové revoluce a těsně po ní. Oběma se lepí smůla na paty, to proto, že jsou prostě blbé. Nic víc, nic míň. Porevoluční kvas svobody, podnikání a touhy zbohatnout, nechtěné těhotenství, návrat emigantů do vlasti, podvodníci, Vietnamci a šarlatáni, prostě ideální půda pro Jakubiskovu "Lidskou komedii". Dnes je ten film překvapivým svědectvím tehdejších časů v docela drsné nahotě. Styl vyprávění mi vyhovuje, včetně celkové filozofie "všechno co učiníš, bude ti vráceno". 80%(20.2.2015)

  • lubospoti
    **

    Ne, ne a ještě jednou ne.. K J. Jakubiskovi, respektive k jeho filmům, si nikdy cestičku nenajdu. Jeho filmy mi přijdou o ničem. A tenhle konkrétně ještě o něco víc. Možná, kdybych film viděl hned po revoluci, že by mi oslovil víc .. Ale to mi vlastně bylo zhruba 15..takže to už bych ho teprve nechápal.(3.5.2013)

  • Fifer
    ***

    Není to zdaleka tak špatný film, jak by se podle některých recenzí mohlo zdát. Docela musím souhlasit s tvůrci pořadu Rozmarná léta č.filmu, ten film tak nějak pěkně shrnuje ty bláznivé roky, kdy nikdo nevěděl, do čeho se vrhnout. Některé zápletky se zdají být příliš vykonstruované a nereálné, avšak není tomu tak. Já znám třeba docela dost lidí, kteří "výhodně" koupili foťák od nějakého pána s autem. Nechybí tu typické postavy a režisérova specifická poetika. Jeptiška je naprosto skvělá.(19.3.2011)

  • curunir
    ****

    ,,ĽUDÍ DNES ZAUJÍMAJÚ INÉ VECI... REKLAMA, SEX. VYPUKLA SLOBODA." __ Ak by film videlo viacej Jakubiskových fanúšikov než neprajníkov, rating tohto film by sa objektívne zvýšil aspoň o 20% (viď IMDb.com) a neodrádzal by svojim silným podhodnotením divákov vyberajúcich si filmy na základe dosiahnutých percent. Pokiaľ možno najvernejšie zaznamenať chaotickú porevolučnú eufóriu sa pokúšal kde-kto zväčša s neuspokojivým výsledkom, zato pohľad na vec snímaný optikou Jakubiskovej polodokumentárnej poetiky považujem za nezvyčajne vydarený. Svojsky poňatá réžia, strihová (ne)nadväznosť scén alebo zobrazená nahota mi nijako neprekážala, ani ma nepoburovala a jednu hviezdičku napokon uberám z dôvodu, že počiatočná ľahkosť odchádza v závere do stratena. Za komédiu - podľa tunajšej popisky - film vôbec nepovažujem. Výborná Vilma Jamnická, Dančiak šikovne prezliekajúci kabáty a zrejme najlepšie využitie (netradične zvoleného) magického realizmu, aké som v česko-slovenskej kinematografii videl. (749. hodnotenie, 43. komentár k filmu)(14.9.2018)

  • Gekacuk
    *****

    Další vynikající Jakubiskovo dílo. Režisér dokázal natočit film, který má nadčasový přesah a přitom se nezbavuje své tradiční poetičnosti. A možná proto budí takové emoce, vášně a rozporuplné hodnocení. Lidé zkrátka nechtějí vidět a vědět, jací vlastně jsou. Ve filmu záměrně nedominuje žádný kladný hrdina, protože lidé jsou právě takoví, jaké je ukazuje Jakubisko. Ikdyž se mohou hlavní hrdinky jevit jako pozitivní, chovají se v krizové situaci právě tak, jako většina populace. Snaží se v porevolučním chaosu, kdy všechno přestane najednou platit, přežít a to často i za použití nepřijatelných prostředků. Ano, taková je většina naší populace. Vývoj dal Jakobiskovi za pravdu. Proto tady máme úspěšné estébáky, ničeho se neštítící politiky, upadající morálku, stále sobečtější populaci, tuneláře, velké i malé zlodějě, rozkvět obchodu s narkotiky, dotěrný všude přítomný sex, Kalouskovu loterijní a automatovou mafii, vzrůstající kriminalitu. Právě proto, že spousta lidí je ochotna se do těchto kšeftů zapojit a mlčící většina jim v tom není schopna zabránit. Prohnilá odporná vládnoucí verbež tento marasmus všemožně podporuje a bezkoncepčně řeší operativně jen vyvstalé problémy. A nakonec tomu dá korunu šéf všech zločinců – vyhlásí abolici a z vyvrhelů jsou opět slušní občané. Naši předkové a my prožíváme v posledních 100 letech jedno horší období než druhé. Emigrace je řešením, které pomáhalo v minulosti i nyní. Jakubiskovo dílo, kde se mísí realita s podobenstvím a nadsázkou, mě velice potěšilo. Autor zústává často nepochopen. To je ale osud většiny vizionářských filmů.(5.5.2013)

  • - Na svojom prvom aute - veteránovi - majú zlé dievčatá Nona (Deana Horváthová-Jakubisková) a Ester (Dagmar Veškrnová-Havlová) značku BAD-43-63. (Autogram)

  • - Filmovalo sa v Bratislave, Prahe, Viedni a v Uherčiciach pri Morave. (dyfur)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace