poster

Bůh s námi - od defenestrace k Bílé hoře (TV film)

  • Česko

    Bůh s námi

  • Česko

    Defenestrace

  • Rakousko

    Universum History: Apokalypse 1618 – Die Schrecken des Dreißigjährigen Krieges

  • Německo

    Der zweite Prager Fenstersturz

  • angličtina

    May the Lord Be with Us

    (festivalový název)

Historický / Drama

Česko / Rakousko / Německo, 2018, 77 min

  • Pink.Panther
    *

    Prapodivné pozérství režie jejímž výsledkem je nudný anemický pokus o TV film. Mizerné vedení herců, mizerné dialogy, scénaristicky, dramaturgicky pochybné, monotónní pokus o doprovodnou hudbu. Bez děje, prakticky o ničem. Vizuál, ambience solidní. Podtrženo sečteno - odpad. Jednu hvězdu dávám sobě za mou bezmeznou trpělivost s českými pokusy o film. Tvůrci v České televizi jsou velcí filutové a co až podobný neotřelý smysl pro humor projeví daňový poplatníci - jak vysoko nad zemí mají na Kavčích Horách okna??? 5% Produkce: ČT (13.5.2018)

  • Enšpígl
    odpad!

    Taková megasračka si snad nezaslouží ani odpad. Bylo to hloupý jak knoflík vedle zipu. Naprosto nepodstatné scény dostávají větší prostor než slon v zoo, hudba která mě po 5 minutách vysloveně srala. Absolutní nedění na kterým se podíleli tři televze !! To je neuvěřitelný, kdo psal tak vyplevený dialogy ? Fuj tajbl , rychle pryč odsud.(13.5.2018)

  • Lexion69
    ***

    Pokus zpracovat látku jinak. Místo laciné televizní inscenace... laciná, schizoidní hříčka? Možná, ale už jen pokus udělat to "jinak" si zaslouží ocenit. Nevzpomínám si, kdy naposledy dialogy v historické "fresce" od čtéčka nešustili papírem. Netvrdím, že to bylo scénáristické kdovíco ale z úst výborného obsazení, jmenovitě především naprosto uhrančivého Karla Dobrého, to alespoň nekousalo do uší. O ději nemám nejmenší ponětí ale to je u nás v tomto žánru standardem. Všudypřítomný ambientní hlas hraběnky Thurnové měl sral, to nepopírám, ovšem alespoň držel tu kakofonickou koláž, jejíž rámec se tvůrcům zjevně rozpadl pod rukama (pokud se kdy vůbec obtěžovali jej tvořit), pohromadě. Spíš než jako film, působí dílo dojmem autorského cvičení (za konsesionářské poplatky...) ale NENUDILO MĚ(14.5.2018)

  • mchnk
    ***

    Ve filmu V Tichu režisérův osobitý, pro mě velmi povedený, artový styl vyprávění fungoval až neuvěřitelně silně, i když film sám nemá u širšího publika vetší odezvu. Zde tento styl naráží dost tvrdě. Mně osobně se opět líbil, skvělé prolínání scén i jakýsi obraz vnitřní psychologie postav, kterému se např. Vávra, krom samotného Husa, zcela vyhýbal. Současní herci mě také bavili, toto rozhodně považuji za herectví vyšší úrovně, nicméně počáteční skvělé tempo se po chvilce nějak vytratilo a přece jen televizní film, který nemá ani osmdesát minut, svižnost nutně potřebuje. Celovečerní zpracování a minimálně pět set komparzistů by, dle mého, zajistilo velkolepou podívanou, jež naznačuje např. závěrečná, velice povedená poprava, i tak ale budu režisérovu tvorbu nadále sledovat.(19.5.2018)

  • PanZahadnyCZ
    **

    Je spoustu věcí, které tento film činí tak špatným, jaký je. Kamerové řešení má například tyto problémy: většina scén z bojišť je točená dynamicky... ale takovým způsobem, že z „bitvy" vidíte dvě vteřiny, a pak je střih. To zakrývání nízkého rozpočtu bije do očí. Konverzační interiérové scény jsou sestříhány tak debilně, že nikdy nevíte, kde kdo vlastně stojí a na koho mluví. V obou případech tedy chybí velikost záběru zvaná celek. Velká část záběrů se navíc snaží o jakousi poetiku a rozplýváním se nad přírodou a podobně, ale pro to v historickém filmu s touto tematikou a s touto stopáží není místo. Většina záběrů trvá velmi krátce a střih přichází v tu nejméně očekávanou či potřebnou chvíli, těžko ale říci, z jakých záběrů mohl střihač vybírat, třeba poskládal to nejlepší, co šlo. Dalším velkým minusem jsou vizuální efekty. Jsem schopný přimhouřit oči nad tím, že je to televizní film, takže nemusejí být dokonalé, ale film vznikl v roce 2018, sakra. Efekty jsou kvalitativně na úrovni Krále Škorpiona z Mumie 2. Herecky je film taky špatný, skoro žádné z postav jsem nevěřil její existenci a s Karlem Dobrým mám dlouhodobě problém, že z jeho zběsilé kombinace obličejových výrazů vlastně nepoznám, jakou emoci prožívá a chce sdělit. Velmi pochválit musím práci kostymérek a maskérů. To, že spolu všechny postavy mluví česky asi nebudu řešit.(20.12.2019)

  • - Film byl natáčen na Pražském hradě, na zámcích Kratochvíle a Telč, na hradě Švihov a dalších místech. (Amneris)

  • - Při natáčení popravy 27 českých pánů na Staroměstském náměstí byla použita stejná latexová hlava herce a zejména kaskadéra Antonína Hausknechta, jako v seriálu Labyrint (od r. 2015), kde ztvárnil představitele rytířského řádu, pana Vitolda, kterému hlavu setne postava Jana Brudera v podání Viktora Preisse. Ve snímku Bůh s námi si naopak zahrála hlavu jednoho z popravených měšťanů (taktéž v podání Antonína Hausknechta), akorát jí byly přidělány bílé vousy. (RadimHavl)

  • - Současně s filmem vznikla také jeho dokumentární mutace pod jménem Defenestrace 1618. V ní, kromě hraných pasáží, vystupují i historici, kteří dané téma zpracovávají. Dokumentární verze obsahuje 74 archiválií od 17 institucí z ČR a ze zahraničí a projevy 4 historiků z České republiky, Rakouska, Velké Británie a Francie. (Cheeter)