Nastala chyba při přehrávání videa.
  • zelvopyr
    ****

    Dobře zvládnutý pokus "udělat to hodně jinak". Hezká je neustálá práce s kontrasty, naivita a zkaženost, stáří a mládí, úlisnost a čistota. Klenot stylizace. P.S. a myslím, že to pro děti je, stejně jako pohádky, na kterých odjakživa stála evropská civilizace, než byly vykastrovány a zcenzurovány. Od té doby, co děti přestaly mít pohádky, ve kterých se vraždí, smilní, dějí se v nich ukrutnosti a bezpráví... to jde s evropskou civilizací velmi do kopru. Nikoli jen posledních pár desetiletí, kdy se omlouváme světu za to, že existujeme a nasazujeme si na krk oprátku, ale zhruba od Marxe.(20.2.2013)

  • Sandiego
    *****

    Čekal jsem vizuálně skvostný film s mírně erotickým a hororvým nádechem a příslovečnou nesrozumitelností 60. let, ale výsledek všechny představy překonal. E. Krumbachová vytvořila tak nádherný a snový svět plný přepychových obrazů a obrazových narážek, které s ostatními prvky dělají z filmu výtečně ucelené dílo, což tak zpočátku vůbec nevypadalo. Spolu s lahodnou hudbou a éterickou Schallerovou je tento snímek doslova skvostem naší kinema- tografie, který svou jedinečností nenachází konkurenta. Jireš ve svém posledním výrazně nadprůměrném opusu dokázal tak výstižně a originálně ztvárnit svět dospívající dívky (s pomocí nezvalovy předlohy), na kterou působí depresivní prostředí samoty a upjaté výchovy, která jen čeká na konečné vysvobození, kdy se její temně laděné okolí rozzáří do jasných barev a nekonečného tance. A ty neherecké výkony pro mě výrazně pomohly celkové atmosféře a působily mnohdy až příjemně mrazivě.(5.5.2006)

  • Faustka
    *****

    Surrealismus ve své nejryzejší podobě. Výtvarná hra jasných světel a ponurých stínů,dětské hravosti i touhy lákavých rozkoší dospívání a probouzející se erotiky. S náznaky mihotavých střípků dobra i temných zákoutí obestřených všudypřítomným tajemnem číhajícím na vášnivou dychtivost mládí. Jedinečně oslnivý záblesk v jinak poněkud okleštěném světě čs filmu.(10.2.2009)

  • K.I.N.G.
    ****

    Poslední film z tzv. "Československé nové vlny", což je filmařské hnutí, během kterého vznikaly ty bezesporu nejlepší a nejkvalitnější české snímky, jenž byly hojně ceněné i v zahraničí. To je případ i tohoto díla s názvem "Valerie a týden divů", které je celosvětově vychvalované a opěvované, a to samozřejmě právem. Pak ale člověk přijde na ČSFD a vidí stejný problém, jako je to tu s každým jiným surrealistickým filmem a to ten, že je tu zhruba každý třetí uživatel, s prominutím, přízemní idiot, který nedokáže vidět za hranici reality a nemá žádnou představivost, takže to v praxi vypadá asi tak, že pokud se tomu člověku ve filmu neřekne, že tráva je zelená, tak si tu po jeho skončení bude v komentáři stěžovat, že mu nikdo neřekl, jaké barvy ta tráva byla. Zkrátka ne ve všech filmech vás bude režisér vodit za ručičku a surrealistické filmy prostě náročněji strukturalizované jsou. Původní literární předloha pro tento snímek je prý stejnojmenná pohádka Vítězslava Nezvala, což je naprosto nepředstavitelné, že by tento incestem zavánějící, lesbicko-upírský, poetický slepenec, se kterým si nevědí rady ani mnozí dospělí, byl originálně žánrem určeným hlavně dětem, i když je fakt, že nějakou tu pohádkovou strukturu a příběh si po celou dobu statečně drží. "Valerie a týden divů" je obrovské dílo, skoro český národní poklad, něco ojedinělého, nevyčerpatelně inspirující a krásného, s úžasnou hudební složkou. Nemám, co bych vytkl. K pěti hvězdičkám je tak blízko. 90%(17.6.2012)

  • MikO_NR_1909
    ****

    Skôr sa vyjadrím v pozitívach. Vítam krok zasadiť mladú herečku do zdánlivo neľahkej úlohy, rovnako ako výbornú akustiku, líčenie a kúzelne dávne prostredie. Fanatizmus (aký neznášam) sčasti pripomína Siedmu Pečať (1957). Ohromné oživenia a prechody konania postáv mali zmysel. Horšie to už bolo ale so schématickou tvorbou deja. Niektoré hlášky si mohli odpustiť, ale stále bolo cítiť hlbokú trefu do čierneho v súvislosti hľadania pravdy s pomocou symbolov, odhaliť mrazivejšiu časť ľudskej minulosti, temné zákutie každého jedinca, kde každý uviazol v pasci. Škoda ešte chýbajúceho srdca pri najťažších momentoch 7,5.(8.6.2013)

  • - Při filmování nebylo použito improvizace, točilo se přesně podle scénáře, ale některé scény v něm nebyly uvedelny, aby představitel zvrhlého mnicha Jan Klusák natáčení neodmítnul. (troufalka)

  • - Drobnou roli chlapce s bubínkem si ve filmu zahrál Robert Nezval, syn autora knižní předlohy Vítězslava Nezvala. (skudiblik)

  • - Na uvádění tohoto filmu v kinech si u představitelů Filmového studia Barrandov osobně stěžoval ideologický tajemník ÚV KSČ Jan Fojtík. (raininface)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace