Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Loutkář Craig (John Cusack) nemůže zavadit o pořádný job, a tak předvádí svá loutková představení plná zklamání a zhrzených lásek přímo na newyorských ulicích. Jeho žena Lotte (Cameron Diaz) je zase posedlá zvířátky. Prodává domácí mazlíčky a také jich má spoustu doma , docela se jim daří otrávit život sousedům. Jejím favoritem je ale retardovaný šimpanz Elijah, kterému se Lotte pokouší vyřešit jeho psychologické problémy. Craig nemá prachy, a proto přijme místo účetního v podniku s bossem, jemuž je už 105 let a se senzační kočkou jménem Maxine (Catherine Keener). Zabouchne se do ní na první pohled, ale Maxine na něj kašle. Naštěstí jenom do té chvíle, než vedle Craigova stolu najdou společně vchod do "Johna Horatia Malkoviche". Přijdou na to, že z tohoto zvláštního objevu by mohla být docela slušná živnost. Vypečení podnikatelé začnou prodávat patnáctiminutové pobyty "v kůži Johna Malkoviche" za 200 dolarů a také sami vzrušující "cestování" vyzkoušejí. Surrealistická cestovka je na světě! (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (590)

MIMIC 

všechny recenze uživatele

Decká majú Harryho Pottera a nástupište 9 3/4, my zase "V koži Johna Malkovicha" a podlažie 7 1/2 (niekto možno 8 1/2 alebo 9 1/2 týždňa, ja teda nie). A užívame si to ako tie decká. "V koži" je veľkolepé podobenstvo o nekonečnej zložitosti ľudskej identity (zďaleka nielen sexuálnej), resp. entity, niečo na spôsob "šampón a kondicionér v jednom". Vystačí si šampón bez kondicionéra? Iste, ale ten kondicionér dodáva hebkosť. Len treba o tom vedieť. Ešte v žiadnom filme nebola problematika (krízy) identity podaná tak roztomilo infantilne (chvíľami mi celá tá prepiata estetika frašky naozaj pripomínala niektoré epizódy zo South Parku a "romantické" scény z komediálneho hororu Chuckyho nevesta). Toto je "Alica za zrkadlom" pre dospelých. Zvyčajne sa vyhýbam plytvaniu slovom "geniálny", no tentoraz nie je najmenší dôvod zvažovať opodstatnenosť jeho použitia. PS: Tých 15 minút bola narážka na warholovských "15 minút slávy"? Cesty šoubiznisu sú (zrejme rovnako ako cesty božie) nevyspytateľné... A prečo návštevník portálu skončí po extáze na výpadovke do New Jersey? ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

OK... sice mi prvních 15 minut lezlo značně na nervy a také později občas došlo na nějaký ten drobný výpadek s chvilkovým míjením, hlavně ten loutkař mi byl strašně nesympatický a Malkovich aspoň tady působí jako hroznej slizoun ;o), ale tyto a podobné ryze subjektivní výhrady časem upadaly, když se z prvního filmu dle námětu Charlieho Kaufmana pro mě vyklubal hodně osobitý zážitek, s nejednou vyloženě nezapomenutelnou scénou (včetně proslavené noční můry z kavárny, zobrazující Malkovichovu návštěvu mysle sebe sama). Nápadů nejen v rámci rozvinutí toho ústředního je tu hromada, už samotné prostředí úřadu i se zásadní chodbou a kanceláří s hodně nízkou zdí, kde se všichni přítomní musí krčit, vytváří atmosféru téměř jiné dimenze. Ta se pak už jen prohloubuje tím, co následuje po vstupu do objevené „králičí nory“ skryté za náhodně ukrytým regálem se šuplíky a co je při pohledu z mysle cizí postavy snímáno „oválovitě“ rámovanou kamerou. Během sledování ve mně vyvstávaly různé otázky a očekávání kolem ústředního fantaskního prvku a ač Kaufman není ve vysvětlování zdaleka podrobný a doslovný, mozaikově do sebe zapadající vysvětlující střípky spolu s vývojem příběhu mi k ozřejmění i podnětům k přemýšlení postačily... stejně jako pro cestu k přímo nevyřčené, ale s náhledem do vnitřní říše implicitně vnímáné myšlence, že v realitě se lidé v jisté formě stávají nesmrtelnými právě díky tomu, že navždy vejdou do mysle jiných lidí a že tyto „vstupy“ do myslí budou pokračovat nadále z generaci na generaci. Z fantaskních komedií s přesahem do liského podvědomí se mi V kůži Johna Malkoviche nakonec líbilo víc než loňské To se mi snad zdá! [75%] ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Luis Bunuel sa môže ísť so svojím poňatím surrealizmu v porovnaní s geniálnym dielom Spikea Jonzea pásť spoločne napríklad aj s Lynchom. Nič proti nim, ale nástup scenáristu Charlieho Kaufmanna na scénu bola v Hollywoode udalosťou desaťročia. Hovoriť o deji nemá zmysel, pretože to žiadny zmysel slovami dať nemôže. Plagát hovorí za všetko, film je rovnako šialený. Lenže na rozdiel od niektorých filmov hore spomínaných tvorcov dáva určite zmysel a nemusíte byť rozmaznaný intelektuál, aby ste si film užili na plné pecky. Oscar za scenár v rukách iného tvorcu je jeden z mnohých prešľapov našich obľúbených akademikov. ()

Arsenal83 odpad!

všechny recenze uživatele

Film, ktorý sa mi hnusil a nezdal sa mi absolútne vtipný, hoci to pravdepodobne bolo jeho účelom. Ale scenáristu Kaufmana ja vôbec nemusím. Už jeho Večný svit nepoškvrnenej mysle sa mi zdal krokom vedľa. Ten chlapík určite niečo berie. V koži Johna Mlakovicha je experimentálány film, ktorý málokoho môže baviť. Ale keďže slaboduchší jedinci si chcú dokázať, ako vedia oveniť pseudoumenie, dávajú tomu plné počty, aby sa aspoň na chvíľu cítili vo svojej úchylnosti dôležití. ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

John Malkovich nie je to žiadna hviezda, aj keď ani o tie nie je vo filme núdza, je to spôsob ako sa dostať do kože niekoho iného a chvíľu ním byť. Je to komická a inteligentná sociologická štúdia aj skúška vlastnej identity. Nakoniec, kto by sa na chvíľu nechcel prevteliť a vyskúšať si, aké to je byť niekým iným. Komediálna snímka s kurióznou "cestovnou kanceláriou" privádza na plátno debutujúci režisér Spike Jonze. Prevteľovať sa budú John Cusack, Cameron Diaz, Catherine Keener a prekvapivo John Malkovich. Spike Jonze natočil temnú komédiu so surrealistickými prvkami. Svojím spôsobom dotiahol do absurdných psychologických a etických otázok, spojených v žánri sci-fi s motívom virtuálnej reality. Výrazného efektu dosahuje zapojením marionet, ktoré svojou podobou vytvárajú alter ego ľudským protagonistom a tiež priestor pre metaforu manipulácie s vôľou ľudského jedinca. ()

Galerie (33)

Zajímavosti (31)

  • Režisér Spike Jonze se ve filmu mihne v cameo roli asistenta Dereka Mantiniho (Karlos80)
  • Režisér filmu Spike Jonze priznal, že počas propagovania scenáru v Hollywoode mu jeden z producentov navrhol prepísať názov filmu na Being Tom Cruise (V koži Toma Cruisa). (HelenOfTroy)
  • Během hovoru, který spolu vedou Lester (Orson Bean) a Craig (John Cusack) v 11. minutě u okna, jde zahlédnout pohybující se stín. (Duoscop)

Související novinky

Shia LaBeouf na odstřel?

Shia LaBeouf na odstřel?

14.08.2010

Vskutku podivuhodné spojení – Shia ve filmu australského drsňáka Johna Hillcoata, tvůrce Cesty a nelítostného kenguru-westernu Proposition? Ale ano. Prozatím nic není oficiální, ale údajně už spolu… (více)

Spike Jonze a jeho noční můra

Spike Jonze a jeho noční můra

14.07.2008

I Terry Gilliam, obvyklý terč různých katastrof (posledně mu uprostřed filmovačky umřel Heath Ledger), by si zřejmě už dávno vpálil kulku do hlavy, kdyby se nějaký jeho projekt potýkal s takovými… (více)

Cusackova tragická projížďka

Cusackova tragická projížďka

02.03.2006

Před několika lety se sice ocitl V kůži Johna Malkoviche a udělal z toho docela výnosný byznys, ale nyní bude jméno Johna Cusacka zdobit nezávislé drama GRACE IS GONE v režii začátečníka Jamese C.… (více)

Reklama

Reklama