• nascendi
    ****

    Výborný a do svojej doby príliš nezapadajúci film. Napriek tomu, že jeho nosnou témou je úloha svedomia a stálosti životných postojov, nie je to film moralizujúci. Opiera sa o jednoduchý dej a realisticky zobrazený silnejúci tlak na hlavnú postavu, ktorému nie je možné odolať. Ak to už ktosi napísal, najväčší dojem na mňa nespravil napriek skvelému výkonu Miloš Nedbal, ale Jan Prokeš, predstaviteľ chlapčenskej úlohy Jirku. Film som videl po dlhšom časovom odstupe a potvrdil som si jeho oprávnené zaradenie do stovky mojich najobľúbenejších českých a slovenských filmov.(5.10.2014)

  • see_sawandrew
    **

    86%? Nestačím zírat. Takhle šíleně prvoplánový scénář jsem už dlouho neviděl. Nejen že manžílek s vyšší společnosti vyspí s první nadrženě se tvářící sukní, se kterou se setká, ale neumí ani jíst a současně držet volant rovně. Proč je česká kinematografie z první poloviny století tolik zatížená na blbé dopravní nehody? Pak už je to jasné a předvídatelné až hrůza (když se už stane něco nepředvídatelného, nedává to smysl), zákon schválnosti si rozhodně představuji jinak než jako sérii obrovských náhodiček, které jsou tak nechutně vykonstruované, že snad ilustrují vliv božích mlýnů. Jako bonus tu máme psychopatickou panenku, která (opět strašně náhodně) putuje až k synátorovi. A že ten film má být o svědomí? Nedonutilo snad našeho chudáka na šikmé ploše k priznání až podezření vlastního syna? Ještě teď se směji. 35%(7.3.2011)

  • Sandiego
    *****

    Film, který je pro mě naprostým zjevením v době, kdy milostné kýče a lidové veselohry prudce přešly na tendenční a budova- telskou notu. Film je výborným důkazem (stejně jako Daleká cesta či Krakatit) toho, kam mohla česká kinematografie směřovat, nebýt katastrofálního zlomu r. 1948. Výborně a moderně natočno, skvostné herecké výkony, z nichž mě však nejvíce zaujal představitel malého syna, který naprosto přesvědčivě hraje svou psychicky těžkou roli, a také mladičká Irena Kačírková, která ukázala obě tváře své postavy od dívky pro- žívající lásku na první pohled k ješitné potvoře. Prostě jeden z klenotů naší kinematografie, který byl neprávem zapomenut.(25.6.2006)

  • Sarkastic
    ****

    Velmi dobré psychologické drama o otázkách viny, morálního kodexu a hlavně svědomí. Nedbalovu Doležalovi, i přesto co udělal, divák tak nějak fandí, chápe ho a hlavně je napjatý, jak to s ním dopadne (a stejně tak co na to jeho syn). Slušná dávka napětí, strachu a paranoie vytváří pro tento příběh tu správnou tíživou atmosféru. Pan režisér Krejčík mě již potřetí přesvědčil o kvalitě svých filmů, v tomto případě to budou silné 4*.(15.12.2012)

  • Martin741
    ****

    Vyborny a hodne zabudnuty ceskoslovensky film zo 40. rokov o tom, ako sofer auta prejde jedneho chlapca a ujde z miesta cinu. lenze potom sa zacnu ozyvat nielen vycitky svedomia, ale aj musi riesit akysi podvod a nejake dalsie veci. Nedbal sa roly zhostil na urovni, hral na urovni, herecky boli tiez vyborne - konkretne Yrena Kacirkova a Marie Vasova. Reziser Jiri Krejcik natocil tymto jeden zo svojich najlepsich filmov : 84 %(29.11.2016)

  • - Filmovanie prebiehalo v Brne a Ostrave. (dyfur)

  • - Miloš Nedbal (Karel Doležal) musel nosit celý film paruku a dokonce podstoupil i malou plastickou operaci uší, které mu, dle režiséra Krejčíka, příliš odstávaly. (Zdroj:dokument Zlatá šedesátá). (mchnk)

  • - Dobová kritika odsudzovala tento film pre jeho individualizmus a meštiacku morálku. (dyfur)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace