Režie:
Miroslav Josef KrňanskýKamera:
Jan RothHudba:
Josef StelibskýHrají:
Jiří Dohnal, Lída Baarová, František Smolík, Zdeňka Baldová, Theodor Pištěk, Míla Pačová, Zita Kabátová, Bedřich Veverka, Josef Gruss, Stella Májová (více)Obsahy(1)
Artur Drmola je rozmazlený synek z bohaté rodiny, který všude prohlašuje, že ho každá dívka zajímá nanejvýše tři měsíce, a že stejně tomu bude i s jeho manželkou. Jednoho rána se ještě opilý mladík setká v parku se svou dávnou kamarádkou z dětství, Leontýnou Sobotovou. Dívka mu za jeho způsob života vyčiní, ale Artur si nevzpomene, odkud by ho mohla znát. Leontýna je také z bohaté rodiny, přesto pracuje v podniku svého otce. Artur se do ní zamiluje, úplně se změní a začne rovněž pracovat v otcově kanceláři. Starostlivá matka si myslí, že Arturovi něco schází, a hodlá ho oženit. Sobotovi však nepřijmou její vyjednávání, neboť jejich dcera si může zvolit ženicha podle vlastního uvážení... (ČSFD)
(více)Recenze (16)
Filmovou sezonu roku 1940 zahájila Lída Baarová v radlických ateliérech adaptací staršího Herrmannova románu o nezvedeném továrnickém synkovi a pracovité moderní dívce z lepší rodiny. Lída Baarová Krňanskému vděčila za mnohé, když ji tehdy coby teprve sedmnáctiletou posluchačku konzervatoře obsadil do jejího prvního filmu. I tentokrát se Krňanský osvědčil jako starý přítel a ochránce. Nerozpakoval se vystrašenou a německými aférami opředenou krásku českého filmu podpořit a znovu uvést do povědomí nejširších diváckých vrstev. Dlužno dodat, že Baarová mu službu náramně oplatila, protože Krňanský se tehdy zmítal v bezradných uměleckých křečích a nebýt exkluzivní profilové nabídky letních Filmových žní ve Zlíně, propadl by snímek nadobro. Částečnou devizou jinak sériové veselohry zůstávají dodnes populární šlágry Josefa Stelibského Kosí fox a Půlnoční tango. ()
V základním syžetu se sice stala chyba změny času, ale pomineme-li toto, jest to slušivý Herrmann. A ten závěr je nejvíc vzrušující konec ever ;) ()
Smutné je, když se člověk u komedie ani jednou nezasměje. Přivřela bych oko, kdyby byl příběh alespoň úsměvný ... ()
Výborní herci se zhostili svých rolí zodpovědně a přivedli na svět loutky, kterým se okolní svět nejvýše přizpůsobuje. Film se zatím dáví tupou kostí sujetu a vyvolává v zamlklých divácích otázku po tom, co budou muset ještě strávit v těchto hladových časech počínajícího protektorátu. Odpověď se nabízí: oceán frází… Loutkohra, v níž nechybí ani kašpárek, který jediný drží úroveň, ať již subverzivně vyrušuje v čítárně filosofického klubu nebo řinčí z těch nejméně pravděpodobných dveří. ()
Kde sa vzal, tu sa vzal, natrafil na mňa jeden z prachbiednych protektorátnych ´´skvostov´´. Romantika a humor sú z ríše, v ktorej by som sa zrejme neuživil. ()
Romantická komedie, která není příliš romantická a vůbec vtipná. Prapodivně špatný film - důkaz, že ani velmi dobré obsazení nemusí vždycky zachránit slabou látku. ()
Artur, synek továrníka vymetá s kámoši z mokré čtvrti jeden bar za druhým. Je zcela nenapravitelný. Zachrání ho Lída Baarová, která si ho vezme. Obrácení Artura, se to mělo jmenovat. 60% ()
Naprostá blbost, která evidentně vznikla jen proto, že tvůrci zrovna neměli co dělat. Zápletka je přímočará a veškeré rozehrané vedlejší motivy vzápětí vyšumí do ztracena. Finále, kdy Leontýna Arturovi nejdříve řekne, že ač je jeho žena, nebude s ním 3 měsíce spát, Artur na to reaguje oznámením, že jde flámovat a ona mu o pár chvil později skočí kolem ramen, je úplně postavené na hlavu. ()
film velice naivní...tři hvězdičky za mou oblíbenou Baarovou a za historickou hodnotu filmu :) ()
Další příspěvek na téma jak láska změnila bohatého flákače v poctivého pracanta. Na úvod pár průměrných opileckých fórků a poté naprostá nuda bez snahy o humor či nějakou zápletku. A na závěr přijde ponaučení, že pokud vám žena nechce vyhovět, stačí pohrozit, že jinak odejdete do hospody. ()
Hodně slabé a naivní, navíc mi nikdy moc neseděly milovnické a vůbec mladistvé role Jiřího Dohnala, hrál je v době, kdy mu už táhlo na čtyřicítku, a navíc je hrál dost mizerně. Mám-li někoho z filmu ocenit, pak to byl především Václav Trégl, ten nezklamal skoro nikde (pokud nehrál nervózního studentíka v Jarčině profesoru). A pak snad také začínající mladinkou Stellu Májovou, ta se už tehdy snažila hrát velmi bezprostředně. Pohádka o tom, jak dobrá víla napravila flamendra a učinila z něho k obrazu svému schopného manažera. Nu, dobrá... ()
Dosti slabé40% ()
Neuvěřitelně naivní "příběh", který natočila v té době již "poznamenaná Lída Baarová. No zřejmě byla ráda za každou nabídku k filmování - smutný konec... ()
Byla jsem velmi překvapená tímto filmem, který bych vlastně neměla šanci vidět, nemít program CS. Pravdou je, že se film dosti odklonil od původní, Hermannovy předlohy - a to především přenesením příběhu ze secesní Prahy do té moderní. Příběhu to však kupodivu zase až tak neuškodilo, protože scénař je vcelku dobrý a herecké výkony taktéž. Kromě samotného příběhu to je hlavně výběr herců, který mě oslovil, protože herecká equipa je dokonalá - Z. Baldová, F. Smolík, M. Páčová, T. Pištěk, S. Májová, B. Veverka, ale také hlavní dvojice - Baarová a Dohnal. V tomto filmu jim to opravdu sluší, což podtrhuje také líbivá melodie a písně, které jsou svědkem jejich konečného smíření... ()
K slabému filmu, slabý komentář. Chlap někdy kvůli lásce blbne, začne pracovat a přestane chodit do hospody. Ovšem V. Trégl je opět dokonalý, Josef Gruss je stejně pěkně opilý jako v Evě tropí ... . Herecké obsazení super, například Z. Baldová :-) Užíval jsem si německé titulky ... Nejlepší ovšem byl Kosí Fox http://www.youtube.com/watch?v=tLxFKNLiNmQ ()
Taková blbinka bez větších zádrhelů a motanic, vhodná pro paní a dívky. Já osobně bych celou Leontýnku nakopal někam. Herci jsou nic moc, takoví bez výrazu, pomalí, jakoby se nutili. Jednou podívat a ihned zapomenout. Scénárista asi nebyl při smyslech. Myslím u toho, když psal konec. ()
Reklama