Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Tony (J.P.Belmondo) je rošťák jak se patří a téměř každého svým sympatickým zjevem dostane tam, kde ho vždycky chce mít. Bohužel a možná i bohudík se vždy nespokojí jen s jednou ženou a ne s jednou ženou také zametá. Tak to jde až do té doby, než pozná Muriel (Mylène Demongeot) a jejího přítele Bibiho (Philippe Noiret), díky kterým se dostane do vyšší společnosti, kde páchá neplechu v daleko větším měřítku než dosud. (MJMilan)

(více)

Recenze (58)

Martrix 

všechny recenze uživatele

Uf, měl jsem pocit jakoby ten film trval snad dvě a půl hodiny. Vcelku logicky na mě kouzlo Belmonda jakožto svůdníka nefunguje, takže jeho Tony pro mě byl v první půli naprosto bezcharakterní hajzlík, který všechny ve svém okolí (včetně kamaráda) zneužíval. Až když začal sklízet co zasel, tak se pro mě dostal film do modu francouzské komedie. Přestože scénář psali čtyři lidé, bylo to velmi, velmi slaboučké, protože nejčastěji spočíval vtip v tom, že Tony musel odolávat nadrženým paničkám, které po něm skákaly jako smyslu zbavené.  A pak ve vymýšlení dalších a dalších lží. A tohle mi prostě nepřipadalo zábavné. ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Komedie, ve které Belmondo vzdává úctu ženám třeba tím, že po nich háže své svršky, aby mu je zanesly do šatny. Z genderového pohledu je tenhle film sexistická prasárna, jaké není rovno. Pelyněk všech feministek násilím jim tlačený do úst. Ptáte se, zda se takovému filmu můžeme smát - ano, můžeme. Tendre voyou je jednak citlivým zrcadlem (s trochou nadsázky někdy) mužské arogance a maskulinity, na druhé straně také určitým předchůdcem mužských postav typů, jaké v dnešní filmografii s úspěchem představuje Ashton Kutcher (například jeho Samec). A opět tím zrcadlem, protože někteří muži se takhle prostě chovají, některé ženy jakbysmet. A abych tu nepsal čistě shadwellovským stylem - zkrátka a dobře se jedná o jednu z lepších belmondovek s výtečných dabingem Jiřího Krampola (tedy ještě v době, kdy uměl intonovat, jeho dnešní dabingy jsou naprosto nesrovnatelné, a herecky přirovnatelné snad leda k jeho "duchaplnému" vystupování v 2Bobule). Jako zajímavost lze uvést přítomnost britského herce a komika, představitele robustních chlapíků Roberta Morleyho, dále "neobvykle mladého" Phillipa Noireta a velepůvabné Mylène Demongeot (známe ji všichni jako Hélène z Fantomase). ()

Reklama

ORIN 

všechny recenze uživatele

Jedna z nejlepších belmondovek 60. let, film nabitý vtipem a především v první polovině těžící z neskutečného Belmondova komediálního talentu, kvalitativně trochu upadající v druhé polovině, která se v podstatě celá odehrává na výletní lodi, kde už je prostoru k čemukoliv daleko méně a variují se s pár obměnami ty stejné vtipy. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Copak dareba to byl sympatický, ale občas jakoby málem schizofrenní, ne? Nejdřív vyvstane, že vůbec neumí plavat, když se ocitne v bazénu a topí se, ale během dalšího výletu již jako velký plavec houpne do moře a předvede jakési plavecké legrácky? Zvláštní, tenhle film má dvě výrazné části: jednu zimnou na horách a jednu letní na moři s lodí, ale vůbec na mě působily občas jakoby ze dvou různých filmů. Zatímco hory s Belmondem ve společnosti jeho slečen mi připradaly po většinu času velmi zábavné, plné šarmu i vtipu a to nejen díky scéně na lyžích, ale i skvělému přihrávači v podání Philippa Noireta (který se žel pak v polovině filmu zcela vytratil), tak u části na lodi se mi jevilo, jakoby už tvůrcům začínal docházet dech, nemají co dál nabídnout, než neustálé přelétávání hlavního hrdiny v dalších variacích, až to absencí humoru začíná nudit, a točí spíše nastavovanou kaši, aby se to protáhlo na celovečerní délku. I když poslední zálet Belmonda s knírkem sice na závěr ještě na chvíli vrátil filmu ten neodolatelný vtip z první poloviny a zábavné momenty v mých očích vcelku převažují nad těmi nudnými, víc než retro oddechovkou na jedno zhlédnutí za sebe v Sympatickém darebovi nevidím. Lepší, milý průměr. [60%] ()

altaica 

všechny recenze uživatele

PRO MUŽE:Bezuzdný žvanil a sedmilhář. Brilantní výkon Belmonda, nonšalantní Noiret a rozkošné lízátko Mylène Demongeot s divokou dračicí Nadja Tiller v typické ptákoidní francouzské komedii z šedesátých let. Zatímco mnozí razí tezi, že cesta na vrchol vede zadem, JPB používá tradičně jiný tělesný otvor k jako výtah mezi společenskou smetánku. Být sexuální štvanec může být zábava, dokud je kam zdrhnout, jenže zdrhnout na jachtu na cestu okolo světa jako hračka nenasytné nymfomanky, to je na pováženou. Doporučuji.         PRO ŽENY A *CITLIVÉ* MUŽE: Okouzlující muž, madame, by dokázal přemluvit ptáky, aby slétli ze stromů, vyrazit z dětí bonbóny a z lichváře prachy. Role šitá na tělo Jean-Paul Belmonda v době slávy. A na lyžích mu nemůže konkurovat ani Bridget Jonesová ani Gustav Anděl. Být absolutní střevo a hrát si na démona, to dokáže s přehledem zmáknout jen JPB a snad ještě Sellers. Dokonalý značka: hochštapler.          HLÁŠKA:Žijeme, milý pane, v době darebáků.//Nechci po tobě, abys balil vévodkyně. Znám tvý omezený možnosti, ale přece jen .. květinářka?! ()

Galerie (14)

Zajímavosti (2)

  • Belmondovi při natáčení vyhovovalo, že jeho postava ve filmu neuměla lyžovat. Tento sport byl jedním z mála, které herec neovládal. (raininface)

Reklama

Reklama