poster

Tranzit

  • Německo

    Transit

  • Francie

    Transit

  • Slovensko

    Tranzit

  • Nový Zéland

    Transit

  • USA

    Transit

  • Austrálie

    Transit

Drama

Německo / Francie, 2018, 101 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Insilvis
    ****

    zajímavé spojení dvou světů; Petzolda od kýčovité nostalgičnosti po filmu noir naštěstí chrání jeho odtažitě pozorovatelský a intelektuálně precizní způsob tvorby(12.1.2019)

  • Othello
    **

    WWII LARP na valiu aneb jak fištrónsky okecat, že se nepovedlo sehnat prachy na dobovou adaptaci románu. Kdyby to bylo alespoň přiznanější v té myšlence univerzálnosti fatalistických klišé a kdyby se tvůrci alespoň rozhodli trochu formálně a scénicky pracovat s onou "nedobou", mohli bychom se domluvit, ale ten film strašlivě čichá vlastní prdy, nehledě na to, že je to zkrátka "sloppy craftsmanship". Naposledy jsem takhle ztýral kinosedačku u Jarmushových Limits of Control. ___Shlédnuto v rámci Catch-Up Tuesday ve Světozoru a teda jakkoli si čím dál více myslím, že uvádění filmů do kontextu nějakým mluveným úvodem vlastně není úplně špatný nápad, tak jestli to má být v této podobě, beru všechno zpět. Pět minut trvající nanebevzetí, citující propagační materiály filmu, u kterého má jeden pocit, že ten člověk popisuje svůj vlastní start-up mi připomnělo onehdá informační brožuru k LFŠ, kde popisy u asi šedesáti filmů začínaly "Je to jako kdyby Lynch a Haneke..."(15.5.2019)

  • fNdEsIECLE
    ****

    Všichni čekáme na transit (podobné Kapsář, K smrti odsouzený uprchl)(26.6.2019)

  • Carthorias
    ***

    LFŠ 2018, Film 17: Film o úniku před nacisty, zasazený v jakémsi zvláštním mezičasí. Policisti mají automatické zbraně, ale cestuje se především loděmi a vlaky. Hlavní hrdina se shodou okolností dostane do přístavního města Marseille, kde si musí vyřídit tranzitní povolení k cestě do Mexika. Do cesty se mu ale připlete žena, která však miluje jiného. Prostě taková Casablanca 2.0, až na to že tu není žádný humor. K tomu navíc režisér nasilně přidal dějovou linku s africkou manželkou hrdinova kamaráda a jejím malým synkem, snad aby zde měl i nějaké to etnikum. Naštěstí se zde nekoná žádné přirovnávání k uprchlické krizi počátku 21. Století, a pokud ano, tak jen v náznacích.(31.7.2018)

  • Anderton
    ****

    Petzold posunul svoj postmoderný štýl ešte o značný kus ďalej oproti Fénixovi. Tieto dva filmy sú si na jednej strane veľmi podobné, na tej druhej sú zase výrazne odlišné. Petzold sa týtmo filmom asi dostáva do kategórie autorského tvorcu, ktorý si získa okruh verných fanúšikov a tých, ktorí to s ním zabalia. Štylizovaný, postmoderný a odťažitý a zároveň melodramatický Tranzit vážne nie je pre každého, ja sa ale dobrovoľne po ňom zaraďujem do spomínaného prvého okruhu. Film prekvapí zvratmi, kedy sa zdanlivo hlavná dejová línia úplne vytráca, aby ju nahradila nová s inými postavami (žeby odkaz na Psycho?) a do toho počúvame komentár ako z predčítania románu a sledujeme veľmi nepravdepodobné náhody, čo nebude len tak obyčajná dejová barlička, ale ďalšia hra s konvenciami žánru.(14.3.2019)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 17. února 2018 na filmovém festivalu v Berlíně. (Stoka)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace