Režie:
Dan GilroyScénář:
Dan GilroyKamera:
Robert ElswitHrají:
Jake Gyllenhaal, Rene Russo, Zawe Ashton, Toni Collette, Tom Sturridge, Natalia Dyer, John Malkovich, Daveed Diggs, Billy Magnussen, Peter Gadiot, Pisay Pao (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Svět umění nezná hranic. A to ani v případě Josephine (Zawe Ashton), která najde skvostná umělecká díla po zemřelém. Než aby je vyhodila, jak stálo v závěti, vezme je pod svá kurátorská křídla a začne je zpeněžovat. Jenže obrazy nejsou tak andělské, jak by se předpokládalo. Skrývají něco temného a hrůzného z malířova života. Na to se postupem času přijde, ale to už je příliš pozdě! (Rodriguez)
(více)Videa (1)
Recenze (131)
"S umělci nerandím. Všichni už jeden vztah mají." Gilroy si dělá prdel ze všech, kdo od něj po Slídilovi čekali další znepokojivou a ponurou věc. VB je parodií vyvražďovačky zasazené do zkarikovaného prostředí uměleckého byznysu, kdy vraždí samo umění (což bylo zřejmé už z trajleru). Seriozní příběh/horor to tedy není, ale slušně zábavné to je, to zase jo. A chtěl bych poděkovat tomu, koho napadlo dát Natalii Dyer brýle. Fetišizuju si holky s brýlema a z ní jsem si cvrkl do gatí. ()
Gilroy se při dalším náhledu do fungování specifické skupiny lidí neomezuje jenom na sdělení "zaprodávat se nemá" - to je nám na první doboru jasné. Chce si svou ďábelskou kritiku užít a celou dobu se skrytě i nepokrytě posmívá neschopnosti zdravého úsudku napříč společností. Nenechavé galeristy a kritiky nesmlouvavě kosí, jako by kázal ze studie o „efektu hipsterů“ Jonathana Toboula, která nedávno rezonovala na sociálních sítích. Nešetří ale ani zbytek obyvatelstva. Představitele středního proudu vykresluje jako vesměs konzumní omezence. Nejlíp pak vystihuje všeobecnou společenskou znuděnost a smyslové přehlcení ve scéně s mrtvým vykrváceným tělem uprostřed galerie. Návštěvníci považují krev za barvu a drastický výjev za součást umělecké instalace, díky kterému můžou zabavit děti. V konfrontaci s očekáváním horror fans vyhoří Velvet Buzzsaw jako zbytečný béčko, což je ale škoda. Jako mrazivě vtipná a znepokojující společenská karikatura totiž funguje dost dobře. ()
Svět čmáranic a skvrn plný snobů a intelektuálních žvanilů je infikován skutečným živoucím uměním, a to se s nimi jednoduše nesere. Geniální vlastně i v onom podávání za studena, kdy vás prostřednictvím nudy, což jsem takto zábavně zažil poprvé, Gilroy vtáhne přímo do světa "pocitů" těchto karikatur živých bytostí, rozuměj kritiků a majitelů galerií. Umělce samotné pak vlastně sympaticky nepranýřuje, vtipnou je zejména role Johna Malkoviche a jeho prázdného ateliéru s jedním plátnem, scénka s majitelem galerie mne rozesmála nahlas. Jedinou další sympatickou postavičkou je nenápadná vychcaná dívenka v podobě pracovně fluktuující sekretářky (Coco), která nemá problém všem nastavit zrcadlo a vyžvanit všechna skrývaná tajemství a postrčit tak naše hlavní hrdiny do pekla, kam beze vší pochybnosti všichni patří. Výborná černá komedie u níž se unudíte k smrti... ()
Klasický punc áčkového, dobře obsazeného horroru. Trochu se drží při zemi, zaujme vlastně až v závěru. Několik zajímavých a nápaditých scén. Převážně ale teatrální a artové pomrkávání. Klasický problém áčkových horrorů, až moc se drží při zemi a skrývají více, než by bylo žánrovému divákovi příjemné. Spíše než horrorovým žánrem film zaujme parádním obsazením (Russo a Collette jsou úchvatné, Malkovichova postava je pro příběh v podstatě nebdytečná, nelze ji však upřít zábavnost) a uměleckou (nejednou až humornou) sebekritičností. Hodnocení hlavně za obsazení, Deaseovy obrazy a obří kouli. ()
Pokus o komédiu, ktorá si mala robiť srandu zo sveta kde umelci, kritici, majitelia galérii a spol vytvárajú ultra vážnu, a hlavne predraženú bublinu. Scenárista zistil, že sa mu nepodarilo vytvoriť vtipné situácie, len trefné postavy, a tak do toho napumpoval lacnú hororovú zápletku, ktorá ako keby vyletela z Věřte nevěřte. Jake Gyllenhaal ma svojou bisexuálnou exhibíciou trapnosti bavil. Škoda, že sa pohyboval v podpriemernom diele. ()
Galerie (6)
Zajímavosti (7)
- Zvonenie, ktoré Rhodora (Rene Russo) používa, je skladba "Pre Elišku" od Ludwiga van Beethovena. (Astonko)
- Herečka Rene Russo (Rhodora) a režisér/scenárista Dan Gilroy sú v reálnom živote manželia. (Astonko)
- Jedná sa o prvý film režiséra Dana Gilroya, ku ktorému nezložil hudbu James Newton Howard. (Astonko)
Reklama