Režie:
Dan GilroyScénář:
Dan GilroyKamera:
Robert ElswitHrají:
Jake Gyllenhaal, Rene Russo, Zawe Ashton, Toni Collette, Tom Sturridge, Natalia Dyer, John Malkovich, Daveed Diggs, Billy Magnussen, Peter Gadiot, Pisay Pao (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Svět umění nezná hranic. A to ani v případě Josephine (Zawe Ashton), která najde skvostná umělecká díla po zemřelém. Než aby je vyhodila, jak stálo v závěti, vezme je pod svá kurátorská křídla a začne je zpeněžovat. Jenže obrazy nejsou tak andělské, jak by se předpokládalo. Skrývají něco temného a hrůzného z malířova života. Na to se postupem času přijde, ale to už je příliš pozdě! (Rodriguez)
(více)Videa (1)
Recenze (131)
Originální je tak jediné, co se o filmu dá říct. To však nenahradí nudnou vyvražďovačku ve stylu Final Destination s uměním. Herecké obsazení je skvělé, ale i přes jejich výkony je to neuvěřitelně prázdný film, ve kterém se člověk nedokáže do žádné z postav (asi i záměrně) vcítit a tudíž je následně ani litovat. ()
Horror o umění, kterej ale postrádá jakoukoli uměleckou hodnotu. Námět je sice skvělej, coby režisér se ovšem Gilroy moc nesnaží a z filmu nevytáhne ani zajímavou tvůrčí vizi, ani žádný osobitý nápady... A tak to ve výsledku působí i vypadá jako béčko, jehož potenciál nikdy nevyleze z obrazu natolik, aby se divákovi byť jedna scéna zařízla do paměti. Obsazení super, námět i občasný prvky humoru taky, tam to ale končí. ()
Hehehe, všichni jsme odsouzeni k zániku. Ach, Malkovich na pláži. Nakonec se tedy mé srdce vzedmulo. Ale souhlasím, že je to "moc dlouhé", jaksi nekoncentrované. A čím víc nad filmem přemýšlím, tím víc mi to přijde jako děsná škoda. Oceňuji námět a všeobecný "feel", ale zároveň si kladu milion otázek. Například vztahu Morfa a Josefíny je (zejména v první části filmu) přikládána taková důležitost, že mi úplně nejivuje (nedžajvuje), jak to nakonec vyvrcholí, respektive nevyvrcholí. To, jak to ("to" jako pouze ta konkrétní scéna) skončí s Rhodorou je sice bombově vymyšlené, ale neměl Morf být až po ní a Josefína jako poslední? A nebo možná Morf jako poslední, protože jako jediný z hlavních postav prošel vnitřní proměnou. (Kromě Damrishe a Pierse samozřejmě.) Orámování filmu Coco a jejím svědectvím/svědčením bych taky raději viděla promyšlenější a více "vědomé", v tomto stavu to tolik nevynikne. Ale nechtěla bych, aby moje meditace nad tím, co by chtělo ještě dopracovat, nějak zastínilo fakt, že jsem si ten film doopravdy užila a že podle mě něco doopravdy nabízí a obsahuje. Toni Collette, paráda. A nikdy bych nevěřila, jak smyslná mi bude Zawe Ashton připadat a jak moc se jí podaří odklonit pozornost od Jakea, škoda jen, že na konci se její postava trošku změnila v karikaturu a ztratila tu plastičnost, co měla během celého filmu (hehe - a viz první věta). ()
Dan Gilroy nemá vizuálny talent Toma Forda, či Nicholasa Windinga Refna a nevie písať prázdnych snobov ako Bret Easton Ellis. Výsledkom je dvojhodinové meh o akýchsi vraždiacich obrazoch, na ktorých nič znepokojujúce nie je. V téme vraždiaceho umenia je Carpenterovo Cigarette Burns stále neprekonané. ()
Velvet Buzzsaw je tak trochu uměleckou pózou, která se snaží ze zajímavého námětu vytřískat všeobjemný a především "chytrý" film. Na to ale kromě celkem slušných hereckých představitelů (vyjma docela otravné Zawe Ashton) nemá ani dialogy, ani atmosféru ani propracovaný a plynule vygradovaný příběh. Ano, ty děsivé momenty posedlosti dílem zapomenutého umělce jsou vlastně docela obrazově fajn, to ale na dvě hodiny je vážně málo. ()
Galerie (6)
Zajímavosti (7)
- Herečka Rene Russo (Rhodora) a režisér/scenárista Dan Gilroy sú v reálnom živote manželia. (Astonko)
- Zvonenie, ktoré Rhodora (Rene Russo) používa, je skladba "Pre Elišku" od Ludwiga van Beethovena. (Astonko)
- Natáčelo se ve městě Santa Clarita (Kalifornie, USA). (BMW12)
Reklama