Režie:
Michael BayKamera:
Bojan BazelliHudba:
Lorne BalfeHrají:
Ryan Reynolds, Mélanie Laurent, Manuel Garcia-Rulfo, Ben Hardy, Adria Arjona, Dave Franco, Corey Hawkins, Lior Raz, Payman Maadi, Jurij Kolokolnikov, Kim Kold (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Miliardář předstírá vlastní smrt. Naverbuje mezinárodní tým agentů, který se vydá na odvážnou a krvelačnou misi s cílem odstranit brutálního diktátora. (Netflix)
Videa (3)
Recenze (578)
Představte si geometricky naprosto precizní, třiceticentimetrový válcovitý předmět želatinové konsistence zakončený na jedné straně exaktně pravidelným kuželem, uspořádaný ve čtyřech, až autisticky osově soustředných, kličkách do tvaru pyramidy, přičemž každá další vyšší úroveň je úplně přesně o jednu třetinu užší než ta předchozí. Máte? Do optimálního středu vrcholu této pyramidy někdo zapíchnul rozkošně samoplápolající hvězdotřpytný praporek a na celou tu úchvatnou kompozici v totožných intervalech, jak do výšky, tak po obvodu, precizně rozmístil 50 třpytivě zlatých hvězd, které skvostně ladí s převládající plnou mahagonovou hnědí RAL 8016 bez jakýchkoliv nepatrných nižších či vyšších odstínů v RGB spektru. Tento uhrančivý artefakt, od něhož prostě nemůžete fascinovaně odtrhnout díky jeho řemeslné perfekci oči a strašně vás baví ho sledovat, někdo ještě moudře umístil pod pečlivě naleštěný vzduchotěsný skleněný poklop. Máte? Pokud jste se cestou někde ztratili, tak právě jsem popsal dokonalé hovno! Dokonalé tak, že se mi po jeho expozici v třesoucích se rukách afektovaně úplně rozsypal hvězdičkovací pytel. Upřímně, normálně bych to nechal na třech až čtyřech, je to přece jen pořád hovno, že ano. Ovšem odporného ochrnutého neherce Davču Franka típli dříve, než byste řekli „slizký nekňuba“, a nechali to plně na Gájenu Gejnoldsovi, což je nutno ocenit! Kdyby měl Míša Záliv tak o 15 až 20 kvocientních bodů prefikanějšího scénáristu, namaloval bych si k tomu centrofixem na monitor šestý puchýř a prohlásil to za jeho velký posttranformační cumback. Čili až tolik nevěřte zdejším hysterickým buzničkám. Rozdíl mezi tímhle a zběsile přehřátým, o třídu nudnějším a tupějším prvním Džonvíkem je v jejich očích hlavně ten, že tohle ještě nevydali jako homix. ()
Bay zkrátka jede pouze na efekt a řešit maličkosti jako jsou například chyby ve filmu a jiné hlouposti je zřejmě pod jeho úroveň. To ovšem v takto hojném počtu neuvěřitelně kazí celkový prožitek z filmu. Auto jede a v jednom záběru zrcátka nemá, pak je zas má, následně o jendo příjde a zas nemá ani jedno (neustále měníci v úseku 10ti minut). Nejsou to však pouze maličkosti, ale jedná se i o věci očividné a zcela zásadní. Mimo to byly akční scény průměrné a jak svojí délkou, tak nedostatkem inovace diváka po chvili znudí. Převrat v závěru se mi však celkem líbil a i když byl také nedomyšlený navyšuji za něj jednu hvězdu. Akce bez náznaku děje zkrátka nestačí. 40% PS: Už dlouho jsem neviděl film, s tak značným plot armorem klíčových postav. (tedy až na Franka, který nejprve uřídí v autě s pochybnými zrcátky neuvěřitelné věci a pak narazí do zaparkovaného bagru na rovné silnici bez zatáček) ()
"Prací Duchů je odvíst špinavou práci, kterou živí nechtěj dělat." A o tom to je. Obvykle jsem nadšenej z filmů, kde se akce střídá s hláškami a špetkou sexu, ale tady to moc nefunguje. Pořád se jezdí, skáče, střílí, bojuje a já se najednou přistihnu, že zívám. Nějak mě to nevtáhlo do děje a ani napětí jsem v trenkách nepocítil. Prostě bylo to hezký, v podstatě to nemělo chybu a mě to nebavilo. To je zvláštní. Nicméně jsem měl možnost zamyslet se nad tím, že bejt mrtvej znamená svobodu. Na tom něco je. A jako lingvista musím ocenit, že čtyři generálové se dají přeložit jako quattro sráčů. To má hloubku. ()
Úvodná 20-minútovka je najbesnejšia a asi najlepšie natočená automobilová naháňačka všetkých čias. A to je len začiatok dvojhodinového baygazmu s neuveriteľným počtom výbuchov, na franforce rozmrdaných áut a čvachtavých headshotov. K tomu zábavné postavy, za hrsť vtipných hlášok, krásne buchty, vrtuľníky na pozadí zapadajúceho slnka, krúživé podhľady, famózna prestrelka v hongkongskom penthouse a šialená scéna s obrovským magnetom. Príbeh? Priamočiary, akurát trochu osolený prehádzanou chronológiou, žiadne prepracované heisty, len frenetické tempo, machrovanie, cool nápady a cynické násilie. Najlepší akčný film za mnoho rokov a určite najlepšia bayovina minimálne od Bad Boys 2, možno aj od Skaly. "Adios, asshole!" ()
Bay překopanej pikem si po letech hrábl do režijního rozkroku a vycákal nám do Netflixu hustej cool eRkovej akčňák jak za starejch Mizernejch dob. Bohužel se domnívám, že se Michael nepřiznaně inspiroval u nás v Židenicích, kde už podobná mordparta mimosystémových špiónů působí. Jednička – Ištván „Sadista“ Evženovič – tajemnej osmadvacetiletej špekoun, kterýho VZP, sociálka i berňák dávno vyškrtli z evidence. Jezdí načerno šalinama a exekučníma příkazama z pokut si odpaluje vaťany, co najde v popelníkách před buržoázníma hospodama. Rozhodl se mimo dohled státu trestat skutečný hajzly a svině; minulej týden zbil partu Turků dole u Vietnamců, protože neodpovídali jeho vlasteneckým představám o bílým heterosexuálním muži v produktivním věku a pak zbil i Vietnamce. Volí SPD a umí si připnout placku Ortelu na džínsy rekordně rychle. Dvojka – Věrka „Pinda“ Nováková – Je velitelkou židenický domobrany a viděla všechny Soukupovy pořady. Sní o tom, že ji jednou oplodní Tomio a zplodí spolu rasově čistýho středoevropskýho japonskýho spasitele. Umí ubalit dvacet cigaret pod pět minut. Trojka – Vašek „Taxikář“ Doubrava – Jako jedinej z party se živí legálně. Okrádá zbloudilý turisty na desetinou čárku na tachometru a chodí demonstrovat proti Uberu. V Brně přitom Uber není. Umí nazpaměť Hitlerovy manifesty a parádně to zvládá sluníčkářům natřít na facebooku. Nepoužívá při tom diakritiku, interpunkci ani pravopis, aby zmátl nepřítele. Čtyřka – Toník „Balda“ Degeš – způsobuje v Židenicích amatérský atentáty, aby obyvatele chránil před muslimskými nájezdníky. Před Kauflandem nechal pohozenej batoh, na což musela protiteroristická jednotka reagovat evakuováním parkoviště. Tonda trpí parkinsonem a batůžek s nákupem mu tam omylem upadl. Pětka - Jarka "Trikolóra" Klausová – sedmkrát rozvedená zastánkyně tradiční rodiny a noční můra židenických homosexuálů. Po nocích, mezi celoživotním okupováním pracáku a čtením Blesku, strká do schránek sugestivní letáky z Malování, že homosexualita je nemoc způsobována chemtrails. A konečně Šestka – Táňa „Genderman“ Dvořák – už třetí měsíc na protest nemenstruuje a nelegálními mengele praktikami donutila svého muže rodit. Společně vychovávají sympatického hermafrodita a nemohou se dohodnout, které ze stopadesáti pohlaví mu přidělí. Táňa je ramenatým členem zastupitelstva a hodlá v příštích pěti letech Židenice proměnit v útočiště bezpohlavní masy neidentifikovatelný želé hmoty. A takhle si tady my, naše underground šestka, bereme zákon do vlastních rukou. Mohl ses, Míšo, víš snažit, ale jinak mě to tuze bavilo. ()
Reklama