poster

Králíček Jojo

  • USA

    Jojo Rabbit

  • Nový Zéland

    Jojo Rabbit

  • Slovensko

    Králiček Jojo

  • Kanada

    Jojo Rabbit

  • Velká Británie

    Jojo Rabbit

Komedie / Drama / Válečný

USA / Nový Zéland / Česko, 2019, 108 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • AppleCore
    *****

    Tématický neobjevná, zato obsahově dokonalá komedie plná absurdit, která čím blíže konci je, tím hlouběji pod kůži se zařezává. V dnešní době jedna z těch vzácných komedií, která pobaví i dojme zároveň, aniž by stavěla humor na vulgarismech. (Central Cinema Alexandra, NZ - věkový průměr diváků v sále 70+ :D)(27.10.2019)

  • Baboonek
    ****

    Abych pravdu nečekala jsem nic moc a proto jsem byla příjemně překvapená. Je tam dost avangardnosti a sarkasmu. Musím říct, že na takto citlivé a smutné téma se humor nedělá úplně dobře a přesto všechno mě tahle nadnesení dost pobavila i donutila se silně zamyslet. Přechody ve filmu jsou nečekané, budí spousty různých emocí a to se myslím velice úspěšně povedlo a proto mix žánrů sedí. Původně bych to klidně typla na divadelní hru, ale musím říct, že bezprostřednost a zapojení české ruky je tam určitě hodně cítit a dodává filmu příjemnou svěžest. Nesedí mi tam jenom Scarlet a to by člověk úplně neřekl.(15.1.2020)

  • Lamprea
    ***

    Silný 3*. Druhá polovina o parník lepší, než polovina první. Trochu paradoxně je mnohem zábavnější vážná linka, než ta komediální - ta sice nabídne pár opravdu dobrých fórů, ale většinu času mi přišlo, že to trochu láme přes koleno. Každopádně skvělá hudba a vynikající!!! Sam Rockwell, kamerka taky, ale až moc mi to připomíná filmy Wese Andersona.(27.12.2019)

  • ArsenalEagle
    *****

    Jedna z nejlepších satir, kterou jsem kdy viděl. Perfektně zachycená absurdita, dokonalý humor a balancování na hraně.. no, možná bych i ocenil jít i za tu hranu, věřím, že Taika toho měl v rukávu nespočet, ale hold ta dnešní korektnost. Lehkost a trapnost, která ovšem není trapná, ale roztomilá a naivní se line příběhem, který je emočně nabitý a silný. Škoda jen, že ve výsledku se nezdá úplně celistvý, vůbec by nevadilo dodávat v jakém jsme roce, měsíci a dni, protože i když se můžeme chytnout jakýchsi časoprostorových indícií, stejně není těžké se ztratit. V jedné scéně sníh, v druhé už má Áďa v hlavě 2 dírky navíc. Komedie bez vulgarit a záchodového humoru je v dnešní době víc než vzácná, o to víc ji oceňuji. I přes obrovská očekávání jsem naprosto spokojen - Žatec kam se podíváš, herecký koncert a hlavně užívání snad všech (RGD mě v hlavní roli vážně překvapil, ten kluk nám toho ještě hodně ukáže, ve vedlejších rolích excelovali Rockwell s Alfiem, Merchant, Archie Yates), Taika boduje na všech frontách, postavy nejsou vůbec černobílé a jsou skvěle napsané a jak jsem už psal, tak i výborně zahrané a užité. Nevadilo by mi, kdyby si film držel jen komediální notu, protože ta tu fungovala lépe než fantasticky, nicméně i na vážnější strunu se zahrálo překvapivě kvalitně. Trefa do černého! 30. 12. 19. předpremiéra, Žatec.(30.12.2019)

  • xxmartinxx
    ****

    Filmy Taiky Waititiho rozhodně netrpí přemyšleností, což nemyslím ve zlém. Prostě to všechno na člověka háže a co se chytne, to se chytne - a protože to je vtipný a inteligentní tvůrce, tak se vždycky najde dost toho, co se opravdu chytne. Paradoxně právě díky tomu, co se nechytne, působí pak jeho věci tím bezprostředněji a opravdověji - jejich chyby a ne stoprocentní trefy do černého z nich dělají dýchající organismy. Jenže v případě Jojo Rabbita se Waititi pustil na extrémně tenký led, satira tohohle druhu může skončit nejen trapně, ale rovnou neeticky, nezodpovědně a možná i žalovatelně, což si všichni v týmu až moc uvědomují. Je jasné, že nad tímhle scénářem si lámaly hlavu nejspíš desítky lidí pověřených studiem, aby nehrozila žádná nezvládnutelná kontroverze - a to je první krok směřující proti Waititiho silným stránkám. Ten film si na sebe dává moc velký pozor a opakovaně se ujišťuje, aby nemohl být vykládán nevhodně - a na to Waititiho hyperaktivní duch není připravený. Takže tu je sice řada velmi vtipných gagů, bravurní vedení herců (vyzdvihnout se určitě musí perfektní Roman Griffin Davis, ten kluk je obrovský talent) a několik silných okamžiků, ona energie mířící k emocionální katarzi, jakou nabízel Hon na pačlověky, tu ale nedosahuje plné míry. Že poselství je jednoduché, by nevadilo, kdyby bylo emocionálně silné - což bohužel není. Předně proto, že k ničemu jinému film směřovat nemůže ani nesmí. Nedivím se, že pak na někoho bude působit zbytečně - jako že říká něco zcela očividného. A taky mechanicky, epizodicky a tonálně nevyrovnaně - protože takový je, protože každá jedna scéna byla opakovaně ošetřována a pilována, aby se nevymkla, až celek ztratil jasnou linku a vyrovnanost. Výsledek je pro mě pořád dost dobrý i v rámci těchto limitací. Dalo by se to pak ještě posunout na další rovinu a ptát se, proč toto téma vůbec zpracovávat prostřednictvím humoru, když pointa na něm nijak nezávisí a všechny dějové oblouky a smysl jsou zcela vážné. Humor je do tohohle filmu vložený, aniž by k něčemu dalšímu sloužil - dá se asi bavit o nějaké absurditě, ale ta by nakonec byla i v dramatu. Tady jsem ale ochotný přistoupit na vysvětlení, že tu je humor, protože Waititi je komik a chce ho tu mít. Jojo Rabbit je další film v řadě, ke kterému píšu komentář, který vyznívá poměrně negativně i přes vysoké hodnocení - poslední dobou se holt pro mě vyrojilo víc filmů, u kterých se potvrzuje, že aby byl film hodně dobrý, nemusí být dokonalý. Jojo je silný ve svých okamžicích a ztrácí jako celek. Ale i to se dá. 70 %(30.12.2019)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 8. září 2019 na Mezinárodním filmovém festivalu v Torontu. (Stoka)

  • - Elsa (Thomasin McKenzie) mluví o Hitlerovi jako o „ubohém mužíkovi, který si nenechá narůst ani pořádný knír“. Pravdou ale je, že Hitler měl plný knír až do první světové války. Protože se mu ale nevešel do masky, musel ho zkrátit, a tak vznikl Hitlerův ikonický drobný knírek pod nosem. (cihlenka)

  • - Taika Waititi údajně nijak nestudoval osobnost Adolfa Hitlera kvůli přesnému hereckému ztvárnění. Na otázku proč odpověděl slovy: „Protože ten chlap byl prostě ču*ák.“ (jandastlouky)