Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jedna noc a jeden dokonale připravený zločin. Julien Tavernier, bývalý důstojník cizinecké legie, využívá své zkušenosti v práci pro firmu, jejíž činnost je úzce spjata s politickými zájmy a surovinami. Je milencem manželky šéfa společnosti, se kterou se dohodnou, že jejího muže zavraždí. Zločin je dokonale připraven a vše vychází podle plánu, ale stačí jediná maličkost aby...
Film Výtah na popraviště režiséra Louise Malla přináší divákům jedinečný filmový zážitek. Vypráví obrazem, atmosférou, hudbou a hereckou tváří tak, jak to dokáže jen málokterý film. V černobílém obraze klasika filmové kamery Henriho Decae prochází noční Paříží chladná Jeanne Moreauová za zvuků tesknivé hudby Milese Davise a připomíná nám, jakým čarovným způsobem dokáže film vyprávět. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (96)

argenson 

všechny recenze uživatele

Zajímavý filmový zážitek náhodou odchycený na STV2 (s českými titulky). Jedním dechem ovšem dodávám, že jsem od režiséra a jeho kousku na hranici nové vlny a noir filmu čekal víc. Výborně vystavěná zápletka, která by si s přehledem vystačila na dva solidní příběhy, v závěru se to ale nakonec sjednotí a celé to drží pohromadě i jako jeden film. Nějak se ale nemůžu porovnat s herci. Priority v obsazení hlavních rolí trochu nesouzní se skutečným příběhem. Maurice Ronet je půlku filmu zavřenej ve výtahu, Jeanne Moreau se stejnou dobu jen příležitostně melodramaticky plouží po ulicích a hospodách. Takže první půlku táhne mladá dvojice, v níž bývalý dětský herec Georges Poujouly je tím silnějším článkem, i tak se ale oba chovají divně. Vycházející německá hvězda Elga Andersen se tu jenom mihne jako později zastřelená Němka. Připočítejme k tomu pár nelogičností, jimž dominuje fakt, že po dramatické a probdělé noci všichni hlavní protagonisté poránu nenesou známky únavy a stresu (což okázale předvádí Maurice Ronet vystupující z výtahu nažehlenej a oholenej jak do plesu). Ale nakonec uznávám, že kdybych koncem padesátých let chodil do kina na ruský a český agitky, tohle by mě asi dostalo na kolena. V roce 2011 ovšem jen průměr. ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Výťah na popravisko bol pre mňa v čase jeho premiéry vo filmovom klube veľkým zážitkom. Temná atmosféra, akoby z Hitchcocka, kvílivá trúbka Milesa Davisa, prekvapujúci začiatok. Vtedy som ešte nevnímal, že týmto filmom začal 26 ročný Louis Malle svoju režisérsku kariéru, Jeanne Moreau svoju hviezdnu desaťročnicu a Lino Ventura so Jeanom-Claudom Brialym dostávali prvé úlohy. Vtedy som však nevnímal ani chyby v scenári, nelogickosti a čudné správanie sa niektorých postáv, ktoré mi už dnes prekážalo. Nie je to prelomové dielo ani v rámci francúzskej novej vlny, ale určite film, na ktorý sa dá aj po rokoch pozrieť. ()

Reklama

lsd 

všechny recenze uživatele

Jen mě mrzí to, že potenciál tohoto snímku byl určitě velký(hlavní nápad a příběh, to oboje je výborné, dokonce hlavní zápletka trochu přípomíná geniální film Muž, který nebyl), ale Malle toho nedokázal dostatečně využít, což bylo možná dáno jeho nezkušeností, protože toto byl jeho první film. Mohl to být fantastický, napínavý thriller u kterého byste se báli i mrknout, abyste náhodou o něco nepřišli. Takhle je to vcelku napínavé, ale některá místa jsou prostě nezáživná a tím pádem film nemá takový spád, jaký by potřeboval. Herci jsou také spíše sterilní a celově takový nepřesvědčivý až umělý. Snímek za 3 plus geniálí hudba Milese Davise za půl bod, čili dohromady je to za 3,5 za nápad a vcelku přesvědčivou atmosféru Francie konce 50. let. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Že je to překombinované by mi ani tak nevadilo, jako spíš to, že se tam většina lidí chovala jako naprostí kreténi. Nic mi nezabije zážitek z jinak dobře natočeného a zahraného filmu víc než to, když se každých pět minut chytám za hlavu a říkám si "boha jeho, to je ale blb". Pravda, nejvíc nadávek na sebe stahovala dvojice zlodějíček-květinka Marta, ale i ostatní si vybrali svou porci trestuhodné neschopnosti rozumného úsudku. Za což by měli být svěřeni Madam Gilotině pomalu víc, než za spáchané zločiny. Co dodat? Snad že Jeanne Moreau byla nádherná femme fatale. ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Některé věci zde malinko divné jsou. Mladá dívka nadšeně obdivuje Taverniera, ale vzápětí jí nedělá problém mu ukrást auto. Její kluk se poněkud nevěrohodně promění z frajírka na úplného slabocha. Ale tyto věci se dají tolerovat. Scénář totiž má hlavu a patu. Je docela dobře promýšlený a v závěru všechny tři dějové linie zapadnou do jednoho celku. Užíval jsem si hlavně žánr Film-Noir, který mě začíná fascinovat. Atmosféra ,,černého filmu´´ z Paříže se slavným improvizovaným trumpetovým sólem a do roku 2017 nikdy nevysílaným úžasným dabingem od ČST je skvělá. Třešničkou na tomto ,,černém dortu´´ je určitě Lino Ventura v menší roli komisaře. Pokud jste milovníci starého francouzského Noiru, vřele vám Výtah na popraviště doporučuji. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (37)

  • V závere sa obe dejové línie spoja, predtým je podobný priestor venovaný obom líniám. Dejová linka Florence a Juliena je statická – Florence sa prechádza nočným mestom, stále akoby čakajúca na Juliena, ktorý v snahe zahladiť stopy sa zasekol vo výťahu. Zaseknutá akcia v tejto línii je substituovaná dejom s mladými predstaviteľmi, ktorí sú charakterizovaní dynamicky – krádež auta a následný únik z mesta, zrážka s Nemcami, útek z motela, vražda a nakoniec nevydarený pokus o samovraždu na štýl Rómea a Júlie. (Biopler)
  • Malle šikovne pracuje so zvukom. V navonok nepodstatnej role sekretárky a jej konaní vykoná prvý uzol zápletky. Najprv jej použitie elektrického strúhadla na ceruzky prehluší výstrel z pištole, neskôr jej telefonát spôsobí, že Julien zabudne zvesiť lano. (Biopler)

Reklama

Reklama