Reklama

Reklama

Viva Maria!

  • Francie Viva María ! (více)
Trailer 2

Obsahy(1)

Brigitte BardotováJeanne Moreauová jako zpěvačky, svůdkyně a revolucionářky... Marie Fitzgerald O’Malleyová podědila revolucionářské geny svého irského otce a francouzskou krásu a noblesu své matky. Již v útlém dětství se naučila vyrábět a pokládat bomby a především nenávidět Angličany. Po atentátu, při kterém zahynul její otec, nalezne úkryt a útočiště ve voze potulného cirkusu. Francouzská zpěvačka Marie ji oblékne do ženských šatů a postaví vedle sebe na scénu. Více než francouzské kuplety obou zpěvaček přitahují muže všech společenských a věkových kategorií svádivé kostýmy a vnady, o kterých se jim v životě ani nezdálo. V zemi zuří revoluce a v Marii (té irské) se probudí její anarchistická krev a smysl pro spravedlnost. Ta druhá Marie nemůže zůstat pozadu a navíc se zamiluje do vůdce vzbouřenců. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (68)

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Viva Maria! je především komedie s parodickými prvky a tak baví. Po svém, vlastní cestou. Je svůdná, provokativní, vábivá a rozverná. I irská atentátnice s francouzskou tanečnicí mohou vést revoluci ve středoamerické republice San Miguel. Citace ze Shakespeara lze uplatnit i v obyčejném životě i v neklidných dobách ozbrojené vzpoury. Prostředí cirkusů dokázalo shromažďovat bizarní typy lidí s neobyčejnými schopnostmi, které lze ve svízelných situacích využít v nebývalý triumf. Holubice většinou přináší mír, ale někdy také třaskající vajíčka nedočkavé náruče smrti. Elektřinu lze vyrábět i díky mechanickému pohonu obyčejných vesničanů, které k vyššímu výkonu práce přinutí jen hvízdání vystřelených kulek samočinného střílejícího nástroje. Soukromé vlastnictví není na škodu, zlodějina a despotismus mocných však ano. Včela může být rozhodujícím faktorem při transformaci vlaku. Novináři slídí po každé senzaci. Církev mívá často diskutabilní roli v tyranských zřízeních. Maria Fitzgerald O'Malley (svůdná Brigitte Bardot) je zarytou irskou bojovnicí proti anglické rozpínavosti a nadvládě. Objevuje kouzlo a sílu fyzické lásky a také svůj talent při strategickém plánování útoků na utlačovatele chudého lidu. Tanečnice a zpěvačka Maria (šarmantní Jeanne Moreau) poznává podmanivost osudové lásky a význam důležitosti při uskutečňování ideálů a napravování pokřivené spravedlnosti. Z dalších rolí: charismatický lidový vůdce povstání Flores (George Hamilton), přísná paní Diogène (Paulette Dubost), její manžel a mlčenlivý kouzelník (Gregor von Rezzori), jejich nedočkavý synek Juanito (Jonathan Eden), laskavý cirkusový principál Rodolfo (Claudio Brook), dobrotivý silák Werther (Poldo Bendandi), nenasytný oligarcha a nelítostný uzurpátor Rodríguez (Carlos López Moctezuma), zákeřný nejvyšší představitel církve v zemi otec Superior (Francisco Reiguera), zlostný diktátor republiky San Miguel (José Ángel Espinosa 'Ferrusquilla'), či Floresův následovník Pablo (Roberto Pedret). Kdo by mohl odolat dvěma elegantním kráskám, když odhalují své půvabné končetiny, nastavují své sladké rty k žhavému polibku a zvedají své štíhlé paže k zahájení útoku proti nespravedlnosti a útlaku?! Touha po moci a bohatství je velká, touha po svobodě naštěstí bývá i větší. ()

pávek 

všechny recenze uživatele

V původním českém znění: Lída Slancová - Brigitte Bardot (Maria I), Vlasta Peterková - Jeanne Moreau (Maria II), Maxmilián Hornyš, Václav Kyzlink, Ladislav Suchánek, Arnošt Navrátil, Vlasta Fialová, Milan Holubář, Jiří Tomek a další Zvukové efekty: Bohumír Brunclík Asistentka režie: G. Krejzková Střih: Marie Hlošková Zvuk: Vladimír Dvořák Vedoucí výrobního štábu: Dana Župková Dialogy: J. Vavroš, Milan Messany Režie českého znění: Milan Messany Vyrobila: Československá televize Brno 1972 ()

Reklama

Vančura 

všechny recenze uživatele

Film, jemuž bych se podruhé asi už vyhnul. Brigitte Bardot a Jeanne Moreau jsou zde samozřejmě zcela oslňující (byť BB herecky nesahá JM ani po kotníky), ale jinak jsem v podstatě nepřišel na důvod, proč to chtít vidět. Film začíná celkem zajímavě, ale postupně sklouzává do roviny, která mě strašně nebavila - v podstatě od chvíle, kdy se ty dvě připletly k té revoluci, už byl můj zájem téměř na bodě mrazu a říkal jsem si u toho - ježíšmarjá, to muselo stát takovejch prachů, a přitom je to taková blbost. Toho komparzu, kterej se tam vyskytuje, těch historických kostýmů a výbuchů atd... Čili jak říkám - možnost vidět v jednom filmu mé dvě oblíbené francouzské herečky zněla velmi lákavě, ale nakonec mi ten film přišel bohužel příliš zdlouhavý, spíše nevtipný, a technickým provedením i herecky nepříliš zajímavý. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Přiznám se, že jsem od filmu očekával větší útok na mojí bránici. Nesmál jsem se natolik, na kolik bych si od parodie na westerny přál. Přitom hned od první minuty je patrné, že celý ten film stojí a padá na ženské síle v podobě dvojky Bardot – Moreau. Ty jejich hudební scénky byly parádní a myslím si, že na ně i dnes kdejakej chlap bude čumět s otevřenou držkou a těžce poslintanej. Viva Maria tak má náběh na střelenou westernovou komedii, ale vtipem se zapomněl někde na půli cesty. ()

liquido26 

všechny recenze uživatele

Brigitte Bardot vyhazuje do vzduchu Brity, odstřeluje kanonem zlotřilé španělské velkostatkáře, houpe se na lijánách jako Tarzan, vede revoluce ve Střední Americe, spí s každým, kdo se namane, pokládá základy moderního striptýzu na jevišti a přitom všem se neustále usmívá a vypadá totálně sexy. Jeanne Moreau jí zdatně doplňuje. Celkově je to moc povedený zábavný film. ()

Galerie (42)

Zajímavosti (14)

  • Režisér Malle prezradil, že nemecký filmár Rainer Werner Fassbinder mu neskôr povedal, že film fascinoval jeho a jeho spolužiakov na Berlínskej univerzite. Malle spomínal: „Bolo to obdobie radikálnych študentských hnutí a v hrdinkách videli dva rôzne prístupy k revolúcii.“ (Arsenal83)
  • Počas nakrúcania zomrel komparzista, keď spadol z volského záprahu. (Arsenal83)
  • Viva Maria a rozhodnutí ohledně filmu u soudu ovlivnilo hollywoodskou kinematografii i v jiném slova smyslu a o kus přiblížilo k tomu, že se upustilo od hodnocení produkčního kodexu, který uděloval filmům povolení podle zralosti diváků: G, M, R, X a převzal klasifikaci podle věku PG, PG 13, NC 17. (Zetwenka)

Reklama

Reklama