Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mimořádný divácký ohlas moderní romantické pohádky Pretty Woman (1990) po devíti letech znovu svedl dohromady oba hlavní protagonisty filmu Julii Robertsovou a Richarda Gerea s jeho režisérem Garrym Marshallem. Plány na natočení druhého dílu Pretty Woman kolovaly Hollywoodem už od počátku devadesátých let, ale nikdo se nemohl shodnout na tom, o čem by vlastně pokračování mělo vyprávět. Proto nakonec Nevěstu na útěku (1999) s Pretty Woman spojují pouze ona tři zmíněná jména a žánr romantické komedie. Jejími hrdiny jsou poněkud splašená nevěsta Maggie Carpenterová a newyorský sloupkař Ike Graham. Maggiina historie několikanásobných útěků od oltáře zaujme novináře natolik, že o ní napíše článek. Neověří si však všechna fakta a hrozba soudní žaloby ho stojí místo (šéfovou mu nedělá nikdo jiný, než jeho bývalá žena). Je nabíledni, že následné „ověřování faktů“ oba protagonisty natolik sblíží, že nakonec dojde k další svatbě, která se snad už obejde bez nevěstina útěku. Anebo ne? ... Snímek se odehrává v marylandském městě Berlin, kde se také natáčel. Ve vedlejších rolích se objevují další známí herečtí představitelé Joan Cusacková (kadeřnice Peggy), oblíbený Marshallův herec Hector Elizondo (fotograf Fisher) a manželka Toma Hankse Rita Wilsonová (Ikeova exmanželka Ellie). Režisér Garry Marshall se ve filmu mihne, jak je jeho zvykem, při zápase na baseballovém hřišti, stejně jako se v nejrůznějších epizodkách představí členové jeho rozvětvené rodiny. (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (230)

sud 

všechny recenze uživatele

"Pretty Woman" prohnaná přes sítko. Příběh je hloupý a po sté provařený. Julia Roberts toho, krom svého půvabu, zde na předvedení moc nemá. Richard Gere se zde také potápí a místo charismatického herce je zde spíše prkenou přehrávající figurkou. Jeden z těch filmů, které nejsou dobré, ale když venku prší a na ostatních programech nedávají nic zajímavého, nechá se to dokoukat ve zdraví. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Kančí očička Gere je obarvený Jednooký had a Julia „usměj se, si skoro jak Audrey Hepburn“ Roberts představuje bohyni Kálí s tváří ptakopyska. Nedivte se, Marshallův, potažmo producentský běžný účet se rozhodli, že vstoupí podruhé do téže řeky a berou si sebou i záchranný kruh s nápisem Elizondo.. Asi půjdu proti proudu, ale mně „Nevěsta, co stále nenašla to, co hledá“ nepřišla horší než Pretty Woman - ve své povrchnosti totiž byla stejně špatná a dokonce jí mohu přičíst k dobru, že sebou nenese to shnilé poselství o právu každé „Fair Lady“ na finančně zabezpečeného prince Edwarda.. ()

Reklama

Radyo 

všechny recenze uživatele

Tady chtěl někdo těžit ze slávy a popularity Pretty Woman a nějak se mu to vymklo z rukou, že? Ale opravdu, tohle si mohli všichni zúčastnění odpustit. Není to sice úplný blábol, ale tvůrci nepřináší absolutně nic nového pro tento již tak hodně profláknutý žánr. A Richard Gere? Pro něj už nemám slova. A kdyby se na Robertsovou nedalo aspoň příjemně koukat, tak bych ten film sundal ještě o hvězdu níže. ()

Zevon 

všechny recenze uživatele

Předvídatelný, prostinký, neosobní film. Už vidím novináře, jak se žene sepsat reportáž o náně, která to evidentně nemá v hlavě v pořádku, tahá se s kdekým a je tak pitomá, že místo, aby si jen užila, potřebuje se co nejdříve okydlit, načež si to rozmyslí a tím je zajímavá. Kdejaký Portorikánec z Brooklynu by tomu pisálkovi poskytl stokrát lepší námět, než znuděná americká káča, která si zjevně plete životní hodnoty. Vydržel jsem na to koukat jen s nejvyšším sebezapřením - pitomější klišé se nevyskytuje ani v piškotových příbězích z horských oblastí německé produkce - nejdříve se nemají rádi, potom on ji a ona jemu věší bulíky, což končí, samozřejmě jak jinak, než zase chomoutem. Je to nechutné. Proč lidi koukají na takové zhovadilosti, opravdu netuším. Jediný pocit, který ve mně, ale zato během celého filmu, trval, byl urvat kus trubky od plynu a cáknout oba po hlavě. Vážení, jsem rád, že i v tomto případě zvítězil v sobě hnusný cynismus a to ani nevíte jak. ()

tron 

všechny recenze uživatele

„Trocha mi to pripomína Mlčanie jahniat.“ Marshall, Elizondo, Gere a Julia Roberts sa po trháku Pretty Woman chceli stretnúť, ale na dvojku to nevyšlo a tak vznikla Nevesta na úteku. Je to svižná, milá stávka na istotu pre romanticky naladených divákov na sobotný večer. Škoda len, že skvelý začiatok (s koňom) vyšumí do neurčitej atmosféry ničoty. Každopádne, ak milujete šarmantného Gerea a usmievavú Juliu Roberts, neváhajte. Príjemne ma prekvapilo, že z filmu cítiť, ako si všetci rozumeli, takže mnohé scény sú po hereckej stránke oveľa podarenejšie, ako by som si myslel, ak by som len čítal scenár. Ale druhý Nothing Hill to nie je. A že už ten nebol geniálny. Diváci boli po "novom Pretty Woman" každopádne zjavne hladní, takže nečudo, že pri rozpočte 70 miliónov celosvetovo zarobil 309. ()

Galerie (25)

Zajímavosti (9)

  • Náklady na výrobu byly přibližně 70 milionů amerických dolarů. (NIRO)
  • V pokladnách severoamerických kin diváci nechali 152,2 milionu amerických dolarů, součet celosvětových tržeb pak dosáhl 309,5 mil. (NIRO)
  • Na začátku filmu můžeme slyšet píseň „I Still Haven't Found What I'm Looking For“ od U2. Když jede Ike (Richard Gere) autem za Maggie (Julia Roberts), můžeme slyšet píseň „Maneater“ od Daryl Hall & John Oates. Během závěrečných titulků pak zní píseň „You Sang To Me“ od Marca Anthonyho. (griph)

Reklama

Reklama