poster

Frčíme

  • USA

    Onward

  • Slovensko

    Vpred

  • Nový Zéland

    Onward

  • Velká Británie

    Onward

  • Austrálie

    Onward

  • Kanada

    Onward

Animovaný / Komedie / Rodinný / Fantasy

USA, 2020, 103 min

Režie:

Dan Scanlon

Scénář:

Dan Scanlon

Producenti:

Kori Rae
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • lamps
    ****

    Pixarovská kvalita, která přináší okouzlující svět, sympatické hrdiny a emocionální příběh s velmi povedeným a silným finále. Možná je od začátku zřejmé, kudy se to bude ubírat a jakou moralitou to skončí, ale to opravdu někomu vadí? V rozpadlé dodávce, v neutuchajícím tempu, s dostatkem soběstačných nápadů a se skvělým původním dabingem (hlavně Pratt si to Hodně užívá) vystřižená road movie o dospívání a srovnávání priorit v trochu jiném, lehce magickém světě. V těch kouzelnických motivech je snad poprvé výrazně cítit Disney a není to vůbec na škodu. 80%(23.3.2020)

  • MrHlad
    ***

    Není to úplně ono. Ve Frčíme je sice klasická pixarovská kombinace humoru, napětí, dojetí a životních pravd podaných umně a bez patosu, ale tentokrát jakoby studio nebavilo vymýšlet svět. A přitom si moderní fantasy doslova říkala o to, aby se v ní někdo pořádně vyblbnul jako kupříkladu u Příšerek. Pár odkazů třeba na Dungeons and Dragons tu sice dostaneme, celkově je však nový svět o poznání méně hravý, vychytralý a zábavný než to, na co jsme u Pixaru zvyklí. Přitom si přímo říká o to, aby se v něm tvůrci vyřádili. Když to trochu přeženu, do konce filmu jsem si musel vystačit s jednorožci, kteří se chovají jako krysy. Všechno ostatní funguje tak, jak jsme u Pixaru zvyklí, ale že studio bude dýchavičné zrovna v audiovizuálních hrátkách a drobných vtípcích, jsem úplně nečekal.(1.3.2020)

  • M.i.k.e
    ***

    Pixar přichází s dalším zajímavým světem,ale tentokrát jako by tvůrce nebavilo (nebo neměli čas) ho nijak víc rozvíjet a hrát si s ním.Přitom potenciál který v něm dřímá je neskutčený.Díky tomu tak nakonec zbyla pouze dobře vypadající (což už ale je víceméně standard) a místy vtipná rodinná podívaná,která se opírá o tradiční hodnoty.To ovšem dnes dělají dvě třetiny animáků a na Pixar je to prostě málo.Vyloženě jsem se nenudil a věřím že děti se budou bavit,nicméně nemůžu říct že bych si Onward zařadil po bok takových jako Wall-E a další a měl potřebu vidět opakovaně...70%(29.3.2020)

  • bart_
    *****

    (Viděno 22.3.) ___ Pixar byl odjakživa (respektive již od momentu, kdy mne matka vyprcla na světlo světa) mojí celoživotní krevní skupinou a nesmírně milovanou srdeční záležitostí - a nejen to - tohle seskupení tvůrčích géniů je jednoduše pomyslným synonymem pro absolutní peak celosvětové animované produkce, jež nikdy nebyl překonán a s největší pravděpodobností překonán také nikdy nebude - tím ale nechci ponoukat k tomu, že neexistuje jistá konkurence, ba naopak - má další milovaná studia jako Aardman, Ghibli, Laika či Dreamworks budiž příkladným důkazem. Nevyjímaje krátkometrážní prvotiny, celovečerní počiny vždy úspěšně atakovaly jak kasičky kinosálů tak emocionální stabilitu oněch diváků doslova všech věkových kategorií - a ačkoliv toto proslulé studio prošlo v ročním období 2011-16 výraznou tvůrčí krizí, vymanil se z ní díky dechberoucímu klenotu Coco. Pixarovka jako taková se tak metodicky kupodivu stala simultánním žánrovým ekvivalentem, jež definuje nadcházející unikátní projekty pocházející z bohatého lůna této skákavé lampičky - a to bez jakéhokoliv náznaku šablonovité recidivy... V těchto pomyslných proximálních šlépějích nadále modifikovaně kráčí nejnovější titul, Onward (raději nechci vědět, který infantilní sráč ten název překládal) - od nejž jsem zprvu očekával tu plnohodnotnou fantasy jež se nám reprezentuje v úvodních minutách - namísto toho se tvůrci nakonec kultivovaně rozhodli provokativně zobrazit onen svět v modernizované formě, a tudíž zároveň tak alegoricky reflektovat současnou novodobost jež zapříčinila úpadek esoterického a abstraktního myšlení - v rámci narativu, laicky řečeno, tedy samotné magie. Přestože částečně souhlasím s často skloňovaným pranýřováním ohledně toho, že onen fantazijně extenzivní svět je spíš restriktivně nevyužit, z diametrálně odlišné perspektivy musí každý akceptovat fakt, že Onward především chce neodkladně důrazně pojednat o vzájemném diverzifikačním vztahu dvou bratrů - tudíž presumpci, v níž naprosto geniálně exceluje - přičemž každý z nich disponuje mnoha rozličnými charakteristikami, díky nimž tak divák s oběma protagonisty bezprostředně sympatizuje. Mezi ústřední dvojkou panuje perfektní interpunkční chemie, jež je zároveň oním primárním dějovým katalyzátorem, jakýmsi elementárním gró, které v hojném měřítku etabluje utilitární relativizmus bez jakéhokoliv znatelného náznaku zpupnosti, dotěrného patosu či toxického kýče. Humor funguje přímo prvotřídně, ačkoliv gagů je vcelku pomálu. Pečlivý hudební podkres je bezchybný. Megalomanské finále dle mého skromného úsudku nezapadá do zbylého kontextu snímku, ovšem to je snad jediná možná výtka, poněvadž jeho samotné eskalační vyústění je setsakra emocionálně senzitivní a jeho závěrečné vyznění více než překvapivé - jinak mohu Onward vynášet do nebes v podstatě absolutně bez výhrad... Tohle empatické feel good buddy road movie mi jednoduše ukradlo mé srdíčko. A já si stále nemohu racionálně vysvětlit, jak Pixar dokáže tak láskyplně, umně, vkusně a stoicky vypovědět o tolika životních pravdách a rodinných hodnotách pospolu s implicitním morálním přesahem, tentokrát pojednávající o tom, že by jsme si měli vážit a plně respektovat to, co nám bylo dáno - ať už se jedná o nostalgické vzpomínky, či dispozici blízkých přátel. Sám jsem notoricky známá měkkota, která rozjímá nad nejbanálnější prkotinou, ovšem mohu garantovat jediné: Onward je vysoce nadstandardní animák, k jehož zhlédnutí doporučuji předčasně přichystat náležitou nálož kapesníků - poněvadž Pixar nám opětovně naservíroval regulérně koncipovaný citový vyděračský hurikán... Vyjímečně doporučuji sledovat v originálním znění - hlasy Chrise Pratta a Toma Holanda celkové nápaditosti dodávají tu ideální dávku excentrického života. Smekám a posléze také očekávám, že následující pixarovka Duše překoná tuto kvalitativní konjunkturu - přestože nebývale vysokou... Verdikt: bez sebemenších debat jedna z nejlepších a emočně nejpůsobivějších pixarovek - a tento radikální argument mi jednoduše nikdy nikdo nevezme - ten nabízený zážitek který mi byl dán je setsakra silný. Děkuji uctivě za pozornost. 93%(24.3.2020)

  • T2
    ****

    Rozpočet $-miliónovTržby USA $61,555,145Tržby Celosvetovo $103,181,419Tržby za predaj Blu-ray v USA Tržby za predaj DVD v USA ║ Pixar, Pixar, asi som mal až moc veľké očakávania, nakoniec to dosť pripomenie uletený svet Shreka (hlavne posledné dva nie moc vydarené diely). Ako nájde sa tu zopár dobrých nápadov, scénok čo pobavia, peknej animácie, či emočne citlivého záveru ale nedostane to vlnom rozsahu ako by sme si želali, strašne to príde už také okukané a hlavne zasadenie fantasy do modernejšieho sveta. /75%/(25.4.2020)

  • - Fast foodový řetězec Burger Shire má před svou restraurací nápis: „Now serving second breakfast“. Jde o odkaz na Pána prstenů, kde druhá snídaně byla potěšením Hobittů. (vojacekr)

  • - Jednou z nejznámějších příšer v „Dungeons & Dragons“ je obří kostka Jell-O. Želatinová kostka, představená samotným tvůrcem Garym Gygaxem v prvním vydání „Dungeons & Dragons“ v roce 1974, je základním protivníkem, se kterým se hráči potkávají na začátku svého dobrodružství. Kostka se pohybuje pomalu, ale jakmile se přiblíží, může být velmi nebezpečná, protože pohlcuje oběti a pomalu je tráví, zatímco se bezmocně vznášejí uvnitř. (vojacekr)

  • - Dodávku „Pizza Planet“, která se objevuje ve všech filmech Pixaru, je možné vidět ve scéně, když Ian s Barleym platí dálniční mýto. Dodávka čeká ve vedlejším pruhu fronty. (vojacekr)