Režie:
Pedro AlmodóvarScénář:
Pedro AlmodóvarKamera:
Javier AguirresarobeHudba:
Alberto IglesiasHrají:
Javier Cámara, Darío Grandinetti, Leonor Watling, Rosario Flores, Geraldine Chaplin, Fele Martínez, Paz Vega, Elena Anaya, Lola Dueñas, Ana Fernández (více)Obsahy(1)
Jsme diváky taneční kreace souboru Piny Bauschové. V hledišti sedí dva muži: jeden pláče, druhý se dívá. Touto symetrií, zprvu absurdní, posléze logickou, začíná film. Od prvního obrazu víme, že budeme sledovat dva příběhy, které se protnou v tomtéž stavu čekání. Mladý ošetřovatel Benigno už několik měsíců pečuje o mladou tanečnici Alicii, která po nehodě upadla do kómatu. Zamiloval se do nehybné a němé mladé ženy, vypráví jí o všem, co dělá. Na téže klinice potká svého souseda z divadla. Marco je spisovatel, přítel toreadorky Lydie, která je rovněž v komatu poté, co ji nabral na rohy býk. Oba muži čekají, zda se ženy probudí: jeden tajně miluje dívku, jež by za normálních okolností byla pro něj nedosažitelná, druhý nemusí svou lásku skrývat, ale tuší, že je ztracená. Jeden věří a doufá, druhý pochybuje. Almodóvar přechází od jednoho ke druhému zaznamenávaje banální rituály nemocniční péče, než dospěje k překvapivému rozuzlení. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (313)
Naprosto bravúrny film, a to najmä svojim ponúkaným scenárom, ktorý je veľmi zaujímavý, a preto je maximálne i nepredvídateľný, a tak „kvarteto” postáv má väčšinou samé prekvapenia, čím nás (divákov) stále zamestnávať („ohúriť”), a to sa im inak darí znamenite. Almodóvar napísal pôvodné scenário, ktoré musí byť jednoducho písané priamo zo života, lebo to extrémne cítiť, až ku mne, sediaceho na pohovke, ako s nemým (a na Nemý film vo filme, tak na ten nikdy nezabudnem) úžasom vstrebávam políčko po políčku filmového pásu, popretkávaného účinnými dialógmi, aké som už dlho nemal možnosť počuť na vlastné uši, a pritom - Hovor s ňou na to ani zo začiatku vôbec nevyzerá, čo sa z nej nakoniec vykľuje, v dobrom slova zmysle. Centrom celého diania je Argentínčan Marco Zuluaga a Španiel Benigno Martín, apropo, spočiatku sedia vedľa seba počas divadeľného predstavenia, kedy podľa prvých dojmov nemajú absolútne nič spoločné, čiže nepoznajú sa, a to je aj vôbec úvodná sekvencia tohto kinematografického, špecifického, filmového diela, ktoré mi strašne predlho unikalo. Ženy, atraktívne, tu taktiež máme, ale sú v nehybnej polohe, takpovediac v KÓME, a tak Alicia i Lydia González majú predsa niečo, čo ich spája, aj keď si to neuvedomujú. Snímok skáče v čase, dopredu i dozadu, ale i napriek tomu je veľmi prehľadný, t.j. vo flashbackoch sa dozvedám prospešné poznatky o Alicii... _ Geraldine Chaplin disponovala minimálnym hereckým priestorom, ale nebolo to zbytočné, akoby sa cez ňu zvláštnym spôsobom spájali naše postavy. Jeden z najsilnejších filmov za rok 2002 ! ()
Almodóvar pro mě není tím tvůrcem, kterého bych nutně vyhledával, ale ona je u každého filmu v podstatě jistota, že to bude stát za to. Má skvělé nápady, které prezentuje v lidských příbězích, které jsou netradiční, ale to jen umocňuje jejich neskutečnou sílu, kterou na diváka mají. "Mluv s ní" je přesně ten příklad. ()
Pedro Almodóvar......osobitý, skvělý a hlavně nenapodobitelný. Film "Mluv s ní" je další dokonalou sondou do hlubin mezilidských vztahů.Dvě ženy v komatu a dva muži. Jeden věří v život a lásku kterou cítí, druhý se smířil se smrtí. Almodóvar charaktery všech postav jemně vykreslil do nejmenších detailů, takže nemusím přemýšlet o tom, co která z nich cítí. Prostě to vím. Jenže...... film skončil a já stejně přemýšlím. Tentokrát o tom, kolik podob může mít láska.... ()
Zvláštny a zaujímavý film. Asi najlepší, ktorý som od Almodóvara videl. Nemám potrebu rozpisovať sa o kvalitách filmu. Stačí mi spomenúť si v akej pohode a s akým záujmom som sledoval tie spletité príbehy naplnené hlbokými citmi. Pedro Almodóvar dokáže diváka jemne uchopiť a uniesť ho tam, kde je iba divák a režisérovo dielo. ()
Za mě dosud nejlepší Almodóvar. Jakkoliv mě v souvislosti s jeho rozmanitou filmografií nejvíce zasáhly tituly Vše o mé matce a zejména pak Bolest a sláva, již považuji za jeden z nejdůležitějších filmů, které jsem dosud zhlédl v kině, právě v Mluv s ní jakoby se spojilo snad vše, co mám na Almodóvarovi jako tvůrci nesmírně rád. Silný příběh, bizarní, ale dojemné figurky, barvitost, mocná role hudby a přirozená emocionální údernost. ()
Galerie (40)
Zajímavosti (6)
- Francúzsky filmový časopis Les Cahiers du cinéma zaradil Hovor s ňou medzi 10 najlepších snímok roku 2002. (Niles)
- Film se dostal do obnovené edice knihy "1000 a jedna filmů, které musíte videt, než zemřete". Kniha původně obsahovala filmy do roku 1999. Teď její seznam obsahuje tituly do roku 2011. (TeeAge)
- Krev býků byla ve filmu skutečná – ekologická skupina v Madridu se pokusila žalovat Pedra Almodóvara za špatné zacházení se zvířaty. Almodóvar se ohradil tím, že má od majitelů býků povolení je zabít. (ČSFD)
Reklama