Režie:
Christopher NolanScénář:
Christopher NolanKamera:
Christopher NolanHudba:
David JulyanHrají:
Jeremy Theobald, Alex Haw, Lucy Russell, John Nolan, Barbara Stepansky, Dick Bradsell, Gillian El-Kadi, Jennifer Angel, Nicolas Carlotti, Darren Ormandy (více)Obsahy(1)
Protagonistom je Bill (Jeremy Theobald). Bill je nezamestnaný ctižiadostivý spisovateľ, ktorý žije samotársky a nudný život v Londýne. Billa veľmi fascinujú ľudia s nádejou, že nájde nejaké podklady, o ktorých by mohol písať. Z davu ľudí si teda začne náhodne vyberať jednotlivých ľudí a sleduje ich. Stanoví si pravidlá, aby sa vyhol problémom a aby jeho sledovanie bolo vždy náhodné. Ale čoskoro poruší jedno z pravidiel a sleduje niekoho viac krát, než len raz. Osoba, ktorú často sleduje je Cobb (Alex Haw). Cobb ako sebaistý a inteligentný zlodej prichytí Billa pri sledovaní. Ale kto koho vlastne sledoval? (genetique)
(více)Recenze (502)
Dal sa vôbec natočiť lepší prvý film? ()
Skvělý Nolan. Hned od počátku. A tím nemylím počátek jako Počátek, ale počátek jako počátek. ()
Počátek Christophera Nolana ukazuje potenciál, který se dále rozvíjel a dnes ho můžeme naplno obdivovat v jeho blockbusterech. Pro fanoušky rozhodně nutnost. ()
Vybroušený diamant, japonská miniatura předznamenávající velký potenciál a skvělou budoucnost svého tvůrce. Důraz je kladen především na příběh, přičemž precizně promyšlená dějová linka se občas vrátí nazpět nebo nečekaně uposkočí dopředu, aby dospěla k závěrečným zvratům a donutila diváka složit a zrekonstruovat si celý děj pěkně od začátku až do konce a tento vpravdě tvůrčí akt si patřičně vychutnat. Velkolepý začátek nadějné osobnosti! ()
Toto je přesně ten druh filmu, který se většinu doby tváří zmateně, zdlouhavě a celkem nezáživně, ale ke konci to neuvěřitelně vygraduje. Vzpomněl jsem si na podobu s filmem Memento a teď jsem si teprve přečetl, kdo Following vlastně režíroval, takže žádná náhoda... ;-) ()
Takto si predstavujem film s krátkou stopážou a časovo hustým dejom. Parádna sebareflexia hlavnej postavy a nečakaný dopad na ňu. Veľmi podobný charakter má Pi od Aronvského. Oba filmy majú silnú stiesňujúcu atmosféru, ktorá vás núti stotožniť sa s postavou a zamýšľať sa aj nad sebou samým... 85% ()
takto se natáčí filmove prvotiny drazí čeští režiséři... ()
Musim se přiznat, že jsem se zpočátku ztrácel a v podstatě jsem netušil, na co se to koukám a co že se to tam vlastně děje. Pak mi došlo, jak je nám příběh vysvětlován a nevzpomenout si na Memento je téměř nemožný. Velmi dobrá prvotina se skvělou pointou, byť zpočátku s pomalejším tempem. ()
Christopher Nolan na začátku kariéry a už tehdy úžasný! ()
Tak tohle je unikátní kousek. Nolanovsky brilantní, precizně propracované a promyšlené až do největšího detailu. Ani se mi nechce věřit, že by i takový filmový genius, jako je Nolan, dokázal natočit něco tak bezchybného na první pokus. Pane Režisére, já tleskám. ()
3 neznámí a dobří herci, černobílé zpracování, a nejen díky tomu i určitě hodně levné. Ale pokud je výborný režisér a nápad tak to úplně stačí k tomu, aby si člověk hodinku a půl ani neoddechl. ()
Sledování je tak povedenou prvotinou, o které si spousta Nolanovách kolegů může nechat jen zdát. Nabízí v podstatě ochutnávku toho, co je pro Nolana typické - výborný, originální scénář, chytlavou pointu, hraní si s bezmocným divákem. Krátka stopáž pomáhá, stejně jako černobílý look. Přeju ti Chrisi, ať se daří rozdávat radost podobně jako dosud - 75 % ()
Nolan si očividně velice rád pohrává s divákem samotným. Víc než dost jeho děl končí nejasně, a v tu chvíli přichází na řadu divákovy otázky a samozřejmě jeho teorie. Už v prvním filmovém počinu sledujeme režisérovo vyprávění v několika časových rovinách. A tak si Velký Mistr otevřel dveře do světa filmového průmyslu ...jako nejlepší z nejlepších, nutno podotknout. ()
Nolan mě opět dokázal přechytračit. Povedlo se mu to hlavně díky stylem vyprávění, kdy nám nabízí vícero časových linek najednou a jejich vzájemné prolínání mezi sebou (podobně jako u Mementa). Pro diváka, který u filmu nerad přemýšlí nad souvislostmi a má rád určitou chronologičnost, to může působit složitě (zprvu i pro mě, protože jsem s tím u tohoto filmu nebyl obeznámen) a neurovnaně, ale Nolan ví co dělá. Ví to dnes a věděl to už tehdy. Ikdyž to není kdovíjak technicky brilantní kousek, právě vyprávění a postupná gradace dramatičnosti tento film posílají mezi zajímavé snímky. Absence jakýchkoliv větších hereckých es nikdy neberu jako chybu, právě naopak. Jeremy působí jako správný sympaťák a je škoda, že svou hereckou kariéru dále nerozvíjel. Mám rád, jak si Nolan hraje s divákem a i v této jeho filmové prvotině (Doodlebug nepočítaje) je více způsobů, jak si divák může film vyložit. Rozhodně palec nahoru za všechnu jeho práci na filmu, kdy po napsání scénáře se ujal jak režie, tak i kamery. Závěrečná scéna s policistou (mimochodem ho zahrál strýček Christophera - John Nolan) pokládám za jednu z nejlepších na celém filmu, kdy každý střípek příběhu zapadne přesně tam, kam má a donutí diváka podívat se na Sledování i z jiné perspektivy než se tak okatě nabízí. 80% ()
Hnusný film s hnusnými herci, který už jsem jednou viděl a bohužel zapomněl ohodnotit. Takže napravuji chybu, protože potřetí už jej vidět fakt nechci. ()
Obsah vítězí nad formou, naštěstí. Konec totální odrovnání, tak jak je u Nolana zvykem. ()
Neskutečně povedený filmový debut Christophera Nolana. Už v tomto prvním celovečerním snímku, ukazuje vysokou kvalitu, která se ještě postupem času zvyšovala. Představuje nám všechny své nejlepší přednosti, které ho zdobí už léta. Skvěle vykonstruovaný příběh, který nejede podle běžného scénáře, ale jede podle vlastních pravidel, kdy se střídají různé časové roviny, herecké obsazení, budování a udržování očekávání a napětí, které se postupně stupňují, tak i vystříbeným zvukovým doprovodem, který nás ještě více vtáhne do dané atmosféry vyprávění. Skvostný rozjezd pana mistra režiséra. ()
Dnešná prémiéra . Tento film je zaujímavý a to hneď z nich dôvodov. Za prvé je to debut Ch. Nolana. Za druhé je to krátky čiernobiely snímok. Slovom krátky myslím to, že má 70 min. A za tretie na to, že je to debut je to pekné prepracovaná dráma. Herecké výkony sú dobré,. Príbeh je zaujímavý a úplne jednoduchý. Na tomto je je dosť poznať malý rozpočet. Nolan sa tu pekne vyhral. Poviem to takto: " Za málo peňazí veľa muziky. Akciu tu nehľadajte je to komorná dráma. Nájdete tu hlavne veľa dialógov. Hudba žiadna. Za takúto krátku dobu sú charakteristiky postáv dobré spracované nie je to síce dokonale ale čo čakať za 70 min. Celkové hodnotenie za mňa je 80%. Môžem ho odporúčiť ľuďom ktorí majú radi režiséra a ešte nevideli jeho prvý film, ľuďom, ktorým neprekáža komorné čiernobiele dráma, je to pekná oddychovala na večer ak sa chystáte spať a nemáte náladu na nič akčné, psychologické alebo hororové. ()
Tak u tohoto filmu jsem se zapotil. Nechápal jsem, proč tam hraje dvakrát jeden týpek, jednou ostříhaný, podruhé vlasatý. A proč na jednu stranu balil nějakou postarší ženskou v baru, na druhou stranu jako Bill sledoval lidi a našel si společníka Cobba, se kterým lidem dokonce prolézali byty. Pak to začne nějak splývat dohromady a zjistíme, že to byl fakt jeden týpek a Cobb vlastně ani neexistuje. Na mé mozkové buňky v pozdních večerních hodinách to bylo celkem náročné, kvalita obrazu nebyla také valná, ale cosi v sobě tato Nolanova prvotina měla. Třeba si v tom taky někdo najde inspiraci a začne sledovat ostatní lidi, čistě ze zájmu o jejich životy, rozhodně ne proto, že by byl nějaký úchyl (správně parafylik) nebo voyer. A třeba díky tomu někteří pochopí, v čem spočívá rozdvojení osobnosti nebo jiné závažné duševní onemocnění, kdy není člověk absolutně schopen vnímat realitu. ()
Vidět film v době vzniku nebo na začátku své kariéry "filmového diváka" šel bych s hodnocením určitě výše. Takhle mohu Christphera Nolana jen pochválit za skvěle napsaný debut. Se skromným finančními prostředky rozehrává poutavý příběh, který ale oproti jeho dalším počinům působí přece jen .... jako debut:) Velice rád bych film viděl natočený znovu v době (2008) kdy by tento vyjímečný režisér již nebyl svázán opravdu směšným rozpočtem (viz. příspěvek od mendese) ()