• josieaddms
    ***

    Vít Olmer v osmdesátých letech zřejmě ještě točil dobré filmy. Příjemné překvapení! Svěráka jako herce mám opravdu hodně v oblibě, baví mě jeho nezaměnitelný styl hraní, hlasu i smyslu pro humor. Já to vidím jako příběh člověka který si myslel že si nabere všechny dobroty pro sebe, a nakonec zůstal bez ničeho, a sám. Myslím si že tady nejde ani tak o lásku, jako spíše o nevěru a její následky. Je to dost zábavné, docela se mi líbila i Krajčovičová, ale vadilo mi že se ve filmu svlékla. Jinak samozřejmě kromě pana Svěráka který je zde nezapomenutelný, (například jeho Slovenština je prostě dokonalá) se mi hodně líbila paní Švormová, a potěšila mě přítomnost Suchánka a Kozderkové. Označila bych to za silnější průměr, který má co říct.(21.7.2013)

  • Gilmour93
    ****

    Jeden by řekl, že vedoucí investičního oddělení by si měl umět následky svých kroků spočítat, ale jak kdysi řekl Tolstoj, je těžké milovat ženu a současně dělat něco rozumného.. Trpké. Jak film orámovaný Stivínovou Osudovou, tak zjištění, že když Olmer chce, tak umí. Škoda, že za posledních 45 let se mu chtělo asi tak třikrát..(31.12.2014)

  • noriaki
    ***

    Nemůžu se rozhodnout, jestli jsou víc na pár facek filmové manželky Svěráka, nebo Svěrák sám. V Co je vám, doktore? hrál nepraktického dětinu a jeho žena byla sobecká egoistka. Tady hraje tuplovaného vola a jeho manželka, ač na první dobrou vypadá jako chladná manipulátorka, nakonec působila vcelku pochopitelně a téměř schovívavě. Jako jed je ambicióznější a hlubší než jeho o rok starší předchůdce. Je opravdovější, poctivě odžitý a snaží se o určitý společenský komentář. Možná je to dědictví knižní předlohy, možná se Olmert cítil povolán k tvorbě něčeho kompexnějšího. Jenže jako ostatně vždy, i tady narazil na své limity, a víc než lepší průměr z toho není. I tak je to jeho nejlepší film.(5.1.2021)

  • hammerhead
    *

    Tak tento film je opravdu strašný. Vydržel jsem u něj pouze proto, abych si připomenul naprostou oprýskanost, zde poměrně reálně vyobrazeného, socialismu 80. let (zhovadilé pracovní schůze, bonzáctví, neuvěřitelná arogance v pracovní hiearchii, ultratrapné vtipy). Bohužel, i co se týče úrovně tehdejších běžných "filmových" kousků. Argument vyzdvihované reálnosti filmu (samozřejmě, že nikdo nebere úplatky) u mě nějak nekoresponduje s jeho slabou kvalitou. Opravdu si dovedete představit, že byste ho např. pustili nějakým zahraničním přátelům ze studií?(14.6.2008)

  • Pierre
    *

    Od začátku jsem si kladl otázku co tenhle film vlastně je? Kritika tehdejší společnosti, drama o muži který kvůli lásce dokázal zblbnout, anebo komedie o bezcharaktérním sukničkáři? Já vám nevím, přátelé. Jenom mohu řéct,, že tady to mě dost zklamalo. Co naplat že Svěrák předvadí brilantní neherecký výkon když je scénář stupidní až na půdu a příběh se během filmu nikam neposouvá a nemá ani působivý závěr, který by to třeba ještě trochu mohl vylepšít. Tady mě to nízké hodnocení mrzí, ale nemohu jinak. Svěrák by si zasloužil o hodně lepší scénář a divák lepší filmovou podívanou.(20.6.2016)

  • - Libuše Švormová, která hraje manželku Inženýra Hnyka (Zdeněk Svěrák), zavzpomínala, že mnoho dialogů a vtipných replik vymyslel Svěrák přímo na place. Legendární je hláška, když Hnyk loudí v posteli na své manželce sex a odpovídá „nech toho já mám zítra stání“, on odpovídá „když já mám stání teď“. (sator)

  • - Hlavní roli měl původně ztvárnit Jiří Menzel. (mchnk)

  • - Natáčelo se v lokalitě na Malé Straně v Praze, v objektu bývalého geologického ústavu a na Slovensku v Košicích. Scéna rozloučení Hnyka (Zdeněk Svěrák) a Tomčányové (Ivona Krajčovičová) v závěru filmu se odehrává v Letenské ulici před budovou tehdejšího Federálního ministerstva financí ČSSR. (SeanBean)