-
-
Libuše Švormová, která hraje manželku Inženýra Hnyka (Zdeněk Svěrák), zavzpomínala, že mnoho dialogů a vtipných replik vymyslel Svěrák přímo na place. Legendární je hláška, když Hnyk loudí v posteli na své manželce sex a odpovídá „nech toho já mám zítra stání“, on odpovídá „když já mám stání teď“.
(sator)
-
-
Hlavní roli měl původně ztvárnit Jiří Menzel.
(mchnk)
-
-
Natáčelo se v lokalitě na Malé Straně v Praze, v objektu bývalého geologického ústavu a na Slovensku v Košicích. Scéna rozloučení Hnyka (Zdeněk Svěrák) a Tomčányové (Ivona Krajčovičová) v závěru filmu se odehrává v Letenské ulici před budovou tehdejšího Federálního ministerstva financí ČSSR.
(SeanBean)
josieaddms
Vít Olmer v osmdesátých letech zřejmě ještě točil dobré filmy. Příjemné překvapení! Svěráka jako herce mám opravdu hodně v oblibě, baví mě jeho nezaměnitelný styl hraní, hlasu i smyslu pro humor. Já to vidím jako příběh člověka který si myslel že si nabere všechny dobroty pro sebe, a nakonec zůstal bez ničeho, a sám. Myslím si že tady nejde ani tak o lásku, jako spíše o nevěru a její následky. Je to dost zábavné, docela se mi líbila i Krajčovičová, ale vadilo mi že se ve filmu svlékla. Jinak samozřejmě kromě pana Svěráka který je zde nezapomenutelný, (například jeho Slovenština je prostě dokonalá) se mi hodně líbila paní Švormová, a potěšila mě přítomnost Suchánka a Kozderkové. Označila bych to za silnější průměr, který má co říct.(21.7.2013)
Gilmour93
Jeden by řekl, že vedoucí investičního oddělení by si měl umět následky svých kroků spočítat, ale jak kdysi řekl Tolstoj, je těžké milovat ženu a současně dělat něco rozumného.. Trpké. Jak film orámovaný Stivínovou Osudovou, tak zjištění, že když Olmer chce, tak umí. Škoda, že za posledních 45 let se mu chtělo asi tak třikrát..(31.12.2014)
noriaki
Nemůžu se rozhodnout, jestli jsou víc na pár facek filmové manželky Svěráka, nebo Svěrák sám. V Co je vám, doktore? hrál nepraktického dětinu a jeho žena byla sobecká egoistka. Tady hraje tuplovaného vola a jeho manželka, ač na první dobrou vypadá jako chladná manipulátorka, nakonec působila vcelku pochopitelně a téměř schovívavě. Jako jed je ambicióznější a hlubší než jeho o rok starší předchůdce. Je opravdovější, poctivě odžitý a snaží se o určitý společenský komentář. Možná je to dědictví knižní předlohy, možná se Olmert cítil povolán k tvorbě něčeho kompexnějšího. Jenže jako ostatně vždy, i tady narazil na své limity, a víc než lepší průměr z toho není. I tak je to jeho nejlepší film.(5.1.2021)
hammerhead
Tak tento film je opravdu strašný. Vydržel jsem u něj pouze proto, abych si připomenul naprostou oprýskanost, zde poměrně reálně vyobrazeného, socialismu 80. let (zhovadilé pracovní schůze, bonzáctví, neuvěřitelná arogance v pracovní hiearchii, ultratrapné vtipy). Bohužel, i co se týče úrovně tehdejších běžných "filmových" kousků. Argument vyzdvihované reálnosti filmu (samozřejmě, že nikdo nebere úplatky) u mě nějak nekoresponduje s jeho slabou kvalitou. Opravdu si dovedete představit, že byste ho např. pustili nějakým zahraničním přátelům ze studií?(14.6.2008)
Pierre
Od začátku jsem si kladl otázku co tenhle film vlastně je? Kritika tehdejší společnosti, drama o muži který kvůli lásce dokázal zblbnout, anebo komedie o bezcharaktérním sukničkáři? Já vám nevím, přátelé. Jenom mohu řéct,, že tady to mě dost zklamalo. Co naplat že Svěrák předvadí brilantní neherecký výkon když je scénář stupidní až na půdu a příběh se během filmu nikam neposouvá a nemá ani působivý závěr, který by to třeba ještě trochu mohl vylepšít. Tady mě to nízké hodnocení mrzí, ale nemohu jinak. Svěrák by si zasloužil o hodně lepší scénář a divák lepší filmovou podívanou.(20.6.2016)