Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve Vysokých Tatrách se natáčí film podle skutečné události a jeho režisér (Josef Langmiler) věří, že přispěje k odhalení dosud neznámého vraha mladé dívky. Natáčení se účastní také Zeman a mladý slovenský kriminalista Gajdoš (Emil Horváth ml.). Atmosféra doby, kdy se vražda stala, ožije během natáčení natolik, že pachatelé znervózní a prozradí se sami. Po návratu do Prahy je Zeman jmenován náčelníkem pražské kriminálky... Zdroj: Kniha Daniela Růžičky: Major Zeman – propaganda nebo krimi? (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (31)

Snorlax 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Krásná kriminálka v krásném prostředí Tater navíc s krásným Kvietikem, no co víc si přát? Snad jen, aby mi Liškův Tou dolinou nezněl v hlavě spolu s Bláznivým dnem. Samostatně se jedná o moc hezké písně, ale jejich splynutí by nemuselo dělat dobrotu. K velkým pozitivům tohoto dílu patří nejen divácky atraktivní nahlédnutí pod pokličku filmařské práce, ale také slovní přestřelky mezi Zemanem a režisérem, které vrcholí filozofickou disputací v kolibě. ()

Kakho-oto 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jan Otčenášek je jako scénárista podepsán pod dvěma díly majora Zemana a v obou případech se jedná o luxusní příběhy. Zajímavé je, že inspirací se pro tvůrce stala nevyšetřená sexuální vražda. V seriálu je v rozporu se skutečností nejen vyšetřena, ale navíc je prezentována jako nesexuální vražda (oběť se vyspala se svým milencem a teprve poté byla někým jiným zavražděna). Dialogy mezi Zemanem a režisérem jsou brilantní, nová postava Martina Gajdoše zde dostala větší prostor než v dalších dílech. Ze třetí desítky seriálu mám raději jen Poselství z neznámé země. Tatranské pastorále jsou podle mě skutečně kvalitnější než kultovní Studna a Mimikry. V neposlední řadě se jedná o jeden z nepolitických dílů seriálu (většina těch několika dalších apolitických je kvalitou mnohem horší než Tatranské pastorále). ()

Reklama

SOLOM. 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Konečně slušný díl. Studna je sice ještě o chlup lepší, ale i zde se jednalo o nadprůměrnou záležitost. Nejen díky slušnému námětu o mrtvé mladé dívce v Tatrách podle skutečného případu, ale i celkovému pojetí samotných tvůrců. Podařilo se jim navodit zajímavou atmosféru, dopomohlo k tomu i pěkné prostředí a dobré herecké výkony. Konečně jsem měl tu čest vidět starého Růžičku – odvážlivce, který vlezl na božskou Helenku. Mladý slovenský kriminalista „Gajdoš“ mě sice zas až tolik neokouzlil, ale budiž máme tu novou postavu pro další díly. Škoda, že to Větrovec zabalil… ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Major Ján Zeman na osobnú žiadosť svojho nadriadeného plukovníka Pavláska odlieta inkognito zo stovežatej Prahy do majestátnych Vysokých Tatier. Natáča sa tam film o znásilnení a vražde. Je inšpirovaný skutočnou udalosťou. Zeman má za úlohu sa pokusiť popri filmovaní odhaliť skutočného vraha. Výdatne mu v tom bude pomáhať snaživý, slovenský poskok poručík Gajdoš, ktorého stvárnil Emil Horváth ml. Scénaristicky je to zaujímavé (film vo filme), potešili ma aj nádherné lokácie Vysokých Tatier a plusom je tiež i to, že jednu z hlavných úloh zahral charizmatický Štefan Kvietik. Tatranský prípad súdruha majora Zemana oceňujem troma červenými hviezdičkami. *** ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jeden z nejoriginálnějších kousků české krimi vůbec (nejen vrámci série Případů majora Zemana). Děj se odehrává v roce 1965, což skvěle odpovídá i postavě režiséra a jeho zajímavým názorům a filmovým experimentům připomínajících tzv. novou filmovou vlnou 60. let. Režisér Sequens zde s odstupem celé dekády úspěšně navazuje na styl filmových detektivek 60. let Vladimíra Čecha, Jaroslava a Jana Machů či Petra Schulhoffa. Půjdeme-li taky po té ideologické linii, zůstává obdivuhodné, že z velké části propagandisticky orientovaný seriál zpracoval téma nové filmové vlny (z níž řada snímků ležela v době normalizace nemilosrdně uzamčena v trezoru) bez jakýchkoliv ideologických vložek vysoce kritizujících či zatracujících. Ovšem nejen z tohoto hlediska jsou Tatranské pastorále patrně nejkvalitnějším dílem série. Zavánějí osobitou atmosféru nádherných Vysokých Tater, lidových slovenských chalup a kolib (dnes již mnohdy nestojících), i zajímavého pohledu do zákulisí jak profese filmařů a procesu natáčení filmu, tak i práce tehdejších kriminalistů. Vynikajícím scénářem už podruhé přispívá Jan Otčenášek /Kvadratura ženy/, zvlášť dialogy Brabce (major) a Langmilera (režisér) ,,Dichtung und Werheit" jsou skvostné a plné krásných myšlenek nejen o filmovém umění a kriminalistice. V neposlední řadě film dělá herecké obsazení vedlejších rolích v zajímavé česko-slovenské kombinaci, kde sekundují mimo jiné výborní Kvietik, Romančík, Strnisková a Klemens. 100% ()

Galerie (4)

Zajímavosti (12)

  • Jan Teplý si zahrál v epizodě dvojroli, podezřelého Karla Hrdličku a herce Toníka, který ho hraje ve filmu. Pro rozlišení byl v této roli předabován Stanislavem Fišerem. (sator)
  • Pastorále je krátká pastýřská píseň. (sator)
  • Natáčelo se ve Starém Smokovci. (M.B)

Reklama

Reklama