poster

Bídníci

  • Francie

    Les Misérables

  • Slovensko

    Bedári

  • Nový Zéland

    Les Misérables

  • USA

    Les Misérables

  • Austrálie

    Les Misérables

  • Velká Británie

    Les Misérables

Drama / Krimi / Thriller

Francie, 2019, 105 min

Režie:

Ladj Ly

Kamera:

Julien Poupard
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • classic
    ****

    „Bedári” , na jednej strane sú už moderní, no zase na strane druhej, sú stále vnímaní, ako pomerne menejcenní, žijúci kdesi na predmestí Paríža v rôznych skupinových etnikách, a to od Afroameričanov, cez Moslimov, až po klasických Cigáňov. Vo štvrti Bosquets, sídlilo centrum obchodu s drogami, ktoré síce špeciálna, policajná jednotka - "Street Crime Unit" načisto vymietila, ale namiesto toho, začala nanovo prekvitať prostitúcia. Ako vôbec prvú z postáv spoznávam Issa, ktorý sa zrovna chystá na medzištátny, futbalový zápas, a až následne po tejto sekvencii, aj ďalšiu, poliša Stephana Ruiza, ako prichádza ku dvom ostrieľaným kolegom, a la: k drsným chlpatým v akcii, ktorí majú na starosti kontrolu poriadku v getách. Volajú sa Chris a Gwada, pričom Ruiza rýchlo zasvätia do svojich vyučovacích metód, ako to tu vlastne funguje ? Je biely, horúci deň, keď s nimi zažijem extrémne náročné, ťažké a extra vyčerpávajúce hodiny, pretože udalosti sa medzičasom tak extrémne vyhrotia, že až niekedy poobede dôjde ku zásadnej konfrontácii ! A pritom to všetko začína tak »nevinne« : Issa iba ukradol cirkusového leva. Buzzov lietajúci dron k tomu, neskôr nakrútil neadekvátny, policajný zásah so štipkou neprimeranej brutality, a tento, inak zásadný zvrat, je i spúšťačom následných udalostí, ktoré sa už vymkli spod kontroly. Citované postavy sa pretnú, prepoja, spoja, ale určite nie tak, ako to teraz vyznieva, s nejakou, dodatočnou katarziou ! Je to ešte oveľa horšie, ako v bárs ktorom filme od Mexičana Alejandra Gonzáleza Iñárritua, ktoré sú v tomto prípade totálne obrátené naruby ! / Je to strašne realistické, akoby ste boli súčasťou skrytého nakrúcania pomocou dokumentárnej kamery, k tomu sa pridávajú i autentické, herecké výkony, všetko je náramne vkusne zostrihané a nasnímané, režisérsky možno trošku nedotiahnuté, ale i napriek tomu sa jedná o čosi naprosto - naturalistické, že by ste si vonkoncom nepriali byť zrovna na tomto mieste, až tak to je skľučujúce, že Francúzsko nie je iba slávna "EIFFELOVKA" , prezident Macron, či kvalitný futbal, ale aj kvantum rôznych štvrtí, kde žijú odlišné spoločenstvá ľudí, medzi ktorými to navzájom vrie, a keď sa k tomu ešte pridajú aj nenávidení fízli, tak o atmosféru je už dopredu postarané ! Silná, filmová záležitosť, na akú sa len tak nezabúda !(25.4.2020)

  • ledzepfan
    ****

    Rozkošně sugestivní exkurz do betonové džungle aneb training day po žabožroutsku.. Snad jen ta hlavní dramatická zápletka mi připadala příliš "filmová"(jakože dramaticky vykonstruovaná).. Mnohem více bych ocenil, kdyby to byl čistě jen řetězec jednotlivých událostí, mapující mozaiku toho křehkého ekosystému, který se může mávnutím motýlích křídel snadno zvrhnout do všežravé katastrofy..(31.7.2020)

  • Marze
    ***

    Předměstské sídliště Paříže je obydlené přistěhovalci v záznamu 24 hodin. Romové se tu přou s Afričany, muslimové lákají do mešit, probíhají obchody s drogama. Každému jde jen o sebe s cílem přežít letní den. Časem se objeví dva chlapci. Jeden je průserář a druhý samotář, který všechno natáčí dronem což započne válku obyvatel. Režisér vše točí nestranně a nálada sídliště působí přirozeně a podprahové napětí je důmyslně stupňováno. Skupiny se do sebe nepustí jen přemáháním a ticho před bouří kulminuje působivým tichých obklíčením. Film je pěkná ukázka současné zdegenerované Francie, tak pyšné na svou kulturu, která jaksi vymřela.(26.7.2020)

  • Morholt
    ****

    Jeden den na pařížském předměstí, kde se policisté nesnaží ani tak potírat zločin, jako spíš zabránit jednotlivým gangům, aby se do sebe pustili. Pokud chtěl režisér podat specifické prostředí periferie francouzské metropole co nejsugestivněji, tak se mu to povedlo dokonale. Nicméně jestli měl v plánu i aktivistický pohled, což je vzhledem k použitému Hugovu citátu víc než pravděpodobné, zůstal alespoň v mém případě nevyslyšen. Pro mě tu byli policajti za hrdiny a to i přesto, že jejich chování bylo občas poněkud neortodoxní a jeden z nich byl přinejmenším pěkná svině. Ale tváří v tvář opravdovému odpadu se může stát hrdinou leckdo a v tomto ohledu film díky tomu získává ještě víc už na tak velké autenticitě. Problém je tu vlastně jen jediný a to že režisér filmu nedokázal vtisknout nějaký konzistentní příběh. Ale jako hraný dokument je to dokonalé. 85%(6.8.2020)

  • EvilPhoEniX
    *****

    Francie na vrcholu a jeden z nejlepších filmů roku! Film inspirovaný událostmi z roku 2005 zasazený do současného Montfermeilu, kde se odehrávali Bídnici od Viktora Huga v roce 1862. Film nemá příběh ani žádné kladné postavy, odehrává se během jednoho vypjatého dne. Bude vám úzko, nepříjemně, chlupy budou stát, pusa otevřená dokořán!! Zde se sešla největší špína Světa a po zhlédnutí filmu se Francii vyhnete tím největším obloukem. Jsou zde svině policisté, cikáni, černoši, muslimové, dětské gangy, no zkrátka mi dlouho při sledování filmu nebylo tak nepříjemně jako zde. Film má velmi rychlé tempo, nervydrásající napětí, stísňující atmosféru, mrazivé scény a finální child revenge je ostrý jako francouzská břitva! Doporučuji tohle se Frantíkům povedlo. Příběh****, Akce ****, Humor>Ne, Násilí****, Zábavnost*****, Hudba***, Vizuál****, Atmosféra******, Napětí****.9/10.(22.4.2020)

  • - Natáčení probíhalo v létě 2018, zejména v Clichy-sous-Bois a Montfermeil. (bianci)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 15. května 2019 na filmovém festivalu Cannes. (Stoka)