poster

Bídníci

  • Francie

    Les Misérables

  • Slovensko

    Bedári

  • USA

    Les Misérables

Drama / Krimi / Thriller

Francie, 2019, 105 min

Režie:

Ladj Ly

Kamera:

Julien Poupard
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Othello
    ****

    Etnicky rozdivočelá samosprávná předměstí, to je moje. V době ustrašeného konzumního měšťáctví mě tak nějak těší vědomí, že se po celém světě nejsou schopny metropole vypořádat s téměř autonomními oblastmi, kde se pořádkové síly, místní autority a mafie snaží den co den udržet natlakovaný kotel pod poklicí. Les Misérables je hodně srovnávaná s Training Day, nicméně oproti tomu jsou zde konfrontační scény jednotky SCU a obyvatel Montfermeilu nasnímané tak, že každý zde vypadá jako nepřátelská a neznámá třetí strana (když například SCU šikanuje ve vchodu do baráku malé kluky, scéna je točená zevnitř domu, nikoli zpoza zad SCU, jejichž příběh sledujeme). Až do poslední chvíle jsem předpokládal, že film skončí společně s oním jedním dnem, protože se zdálo být vše uzavřené. Čímž se vlastně promítl cynismus postav do mě jako diváka, protože uzavřené vše rozhodně nebylo a následné výbušné finále s pointou Hanekeho Bílé stuhy pak nabídlo zajímavou a kontroverzní vizi, že z podstaty těchto rizikových předměstí je v nich daleko větší možnost, že se mládí domůže satisfakce za svá nemalá příkoří než v normálním světě. Stačí jenom jedno mávnutí policejní brokovnicí. PS: hrozně mě znervózňovalo, že obličej hlavního hrdiny vypadá jak skin jednoho NPC z Half-Life 2(30.4.2020)

  • JardoLe
    *****

    Bedari je neskutocne drsna,intenzívna,atmosfericka,nervydrasajuca a silna francuzska drama,ktora sa odohrava na predmesti,ktore je odvratenou stranou Pariza,traja policajti a ulice,ktore vas nenechaju vydychnut a mozte sa len modlit,aby ste prezili,smrt v ociach a ten zaver bola ku*evska divocina,vyborne herecke vykony,skvele natocene a spracovane a fajn hudba,toto neprajem ani najvacsiemu nepriatelovi...:-)(21.4.2020)

  • Fr
    ****

    „NENÍ PLEVELE ANI ŠPATNÝCH LIDÍ. JSOU JENOM ŠPATNÍ PĚSTITELÉ. (Victor Hugo) ...“ /// Rajon plnej verbeže a francouzské patrola SCU v akci. Co bych tak napsal… že Frantíci jsou idioti, když si tohle „doma“ dobrovolně pěstujou… (tak mě napadá, jestli my…?) Z toho je jasný, že hlídka se trošičku vymyká kontrole a po 50ti minutách (během kterých pochopíte, kde se děj odehrává a kdo jsou jeho účastníci) dostávám přesně to, co jsem čekal! Prostě film plnej obohacení od budoucích chirurgů, právníků, učitelů…P.S.: film má ale dvě roviny. Ta filmová má příběh, kterej baví. Ta druhá, ideologická… tu radši nehodnotím (a proto hodnotím4*!). /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jedu jen kusy podle skutečností. 2.) Zjistím, že ani ve Francii nejsou cigáni „dobrým znamením“. 3.) Chtěl bych dostat „omračovačkou“ do ksichtu. 4.) Thx za titule „num71“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ **(5.5.2020)

  • Anderton
    ***

    Ladj Ly v tomto prostredí vyrastal, takže určite vie, ako to tam chodí. Zrejme vie aj to, prečo sa takmer všetky postavy chovajú ako idioti a ak by sa občas chovali aspoň trochu normálne, tak by sa vlastne nič nestalo. Osobne nerozumiem, prečo miestny šéf nebol ochotný spolupracovať pri hľadaní levíčaťa, prečo decká nemali od začiatku voči polícii žiaden rešpekt a nikto s tým nič neriešil, prečo policajt vystrelil, prečo sa všetci báli tak záznamu z dronu, ktorý by usvedčoval najmä decká z napádania verejných činiteľov, prečo po zadržaní Issu ho tí traja blbci nechali v náručí cirkusáka, ktorý si s ním mohol robiť, čo chce... No a otvorený záver sa nám snaží povedať, že sme sledovali v skutočnosti pokus o art, pretože si nasledujúce udalosti musíme domyslieť sami. OK, možno má všetko predobraz v realite, ako filmový útvar ma ale Bedári okrem slušného diváckeho zážitku nútili neustále nad logikou konania postáv krútiť hlavou. 70%(7.3.2020)

  • castor
    ****

    Tihle Bídníci jsou současní a dost bezvýchodní. Odehrávají se totiž na předměstí Paříže v Montfermeilu a rozhodně nejsou jen o fotbalových fandech mladé útočné modly Mbappého. Jsou totiž hlavně o Afroameričanech, cikánech, dealerech drog, muslimech, mladých grázlech nebo o nenápadném looserovi s dronem, který natáčí to zlo kolem. Ti všichni více či méně stejně jako ve slavném románu Victora Huga volají po revoluci. Příběh se ale primárně točí okolo poldy, který se připojuje ke zvláštní jednotce (v tomhle autě šéfuje sadistické hovádko) operující na panelákovém předměstí metropole. Snaží se působit na jednotlivé gangy, které mezi sebou soupeří, jenže sami policisté stojí za nejedním škraloupem. Už tak třaskavé dění rozdmýchá krádež lvíčete z cirkusu i policejní incident s partou malých smradů, což odstartuje solidní válku. Kolikrát totiž stačí jen zdánlivá maličkost nebo klukovina a na pořádný malér je zaděláno. Režisér Ladj Ly těží z autenticky působící nálady a v několika parných hodinách solidně graduje napětí. Samotný příběh není nijak složitý, ovšem má vybízet k zamyšlení se nad kořeny hněvu ve společnosti, která byla, je a bude nepoučitelná. Zkratkovité jednání je na každém druhém rohu. Ovšem i tvůrčí tlačení na pilu. Francie by se měla každopádně podívat pod koberec. Jinak je to o hubu.(29.4.2020)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 15. května 2019 na filmovém festivalu Cannes. (Stoka)

  • - Natáčení probíhalo v létě 2018, zejména v Clichy-sous-Bois a Montfermeil. (bianci)