poster

Chlap na střídačku

  • Slovensko

    Chlap na striedačku

Komedie

Česko, 2020, 109 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Streeper
    **

    Těšila jsem se na pohodovou veselou komedii ve stylu Ženy v běhu, ale tohle se tomu nemůže ani vyrovnat. Herecké výkony ok, Chýlková mi trochu lezla na nervy, jak byla snaživá a až moc hysterická. Naopak Žáčková mi přišla sympatická. A pak mezi nimi Jirka Langmajer, který to zahrál nejlépe ze všech. První polovina super, pak už se to až moc a zbytečně protahovalo. Opakovaný vtip není vtipem. A ten konec? Za to by se tvůrci měli raději stydět, to už na mě bylo trochu moc. Bylo by lepší, kdyby tu postavu nechali zemřít a ukázali jak spolu vycházejí ty dvě. Očekávala jsem něco lepšího.(14.2.2020)

  • mchnk
    **

    Možná vrchol stupidního sexistického humoru, na který současní čeští tvůrci komedií sázejí, v tomto případě ale herci jako Janžurka (na základě její role si dovolím toto oslovení), Chýlková (už i ona podlehla) či Langmajer, který to zase dává skvěle po svém a opět trochu jinak, dělají tento úmorně dlouhý a bezduchý škvár alespoň trochu sledovatelným, tedy jednou. Film je záměrně "ulítlý", ve své nastolené situaci, často od dam různého věku v kině zaznívalo..."No to snad..." Bourá tedy určitě hranice a také celkem humorný závěr je na tomto uchopení filmu postaven. Režie docela ušla i zvuk normální, což je u českých komedií také někdy problém, ale celkově zase ne, prostě jen další krávovina na entou. [Kino Citadela Litvínov](14.2.2020)

  • Lucik80
    ****

    Mně se vždycky líbí tady Ti odpadi, jak se strašně pohoršují nad absolutním dnem a peklem. Já jsem tedy z ukázek, názvu a popisu filmu úplně jasně věděla, do čeho jdu a to jsem také přesně dostala. A další jistotou pak je Mirka Spáčilová, ta když dá 0%, tak to vím, že se mi bude líbit. Takže 4* komedie, na kterou se ráda někdy kouknu znova.(15.2.2020)

  • Brtniik
    **

    Viděl jsem v kině. No, ne že bych se nezasmál, ale celkově to není příjemný film. Nerad bych moralisoval, ale nemohu se zbavit dojmu, že adoruje nevěru. Také ženy staví do nezáviděníhodného světla. Myslím za tu permanentní vypočítavost a pohříchu latentní nevraživost. Ušlo mi, zda je manželka tak osvícená (či snad unuděná), že se míní podělit o chotě, či se tváří vstřícně, ale dělá vše proto (např. děti odeslané k milence), aby se záletník vrátil. Proto mne fascinuje, jak ochotně se druží s milenkou a dokonce s ní leze do vany... Ovšem jak milenku pozve na pyžamovou párty, to mi tedy zatrnulo – to byla silná káva – vzpomněl jsem na fenomenální Čas sluhů. Bohužel ta potupa dějem jen tak nějak proletěla. Odveta byla jen pro zasmání. Milenka: že by to byla krasavice, to se říci nedá, z čeho žila (do antíku nepáchla noha a uživit bylo třeba i zaměstnance), co její osobní život – nechtěla mít někoho vlastního - rodinu? Dětičky: Dceruška mi připomněla Jindřišku z Pelíšků, ale měla malinko prostoru, čili nešlo si ji oblíbit, spíš se jevila jako fracek. Bratříček: poslední dobou klasika - lehký retard zpotvořený brýlemi. O plochých zúčastněných jsme se v plochém ději téměř nic nedozvěděli a nebylo možné si je oblíbit anebo alespoň s nimi cítit. --- Tvůrcové se snažili zahrát na všechny struny (čtyřprocenťáci atp.), ale vznikla tím podivná kakofonie. Vrcholem byly v podstatě vtipné zmatky, kdy si Langoš zrovna neuvědomil, kde zrovna přebývá, ale cítil jsem se manipulován, když se po prozření tloukl pěstí do přilby – nemohl se mi nevybavit kultovní Mrazík... O všelikých účelových lascivnostech ani nemluvě. Podivný, umělohmotný, nehezký, amorální film - nedoporučuji. Edit: Pročítaje Matti_ho komentář jsem si vzpomněl na co jsem zapomněl. Vysvobozující mrtvička, neviděli jsme to v Teorii tygra?(18.2.2020)

  • Matty
    odpad!

    Chlapa na střídačku v mých očích definuje scéna, ve které Ivana Chýlková při čekání na tramvaj diktuje do mobilu zprávu „Moje zvlhlá mušlička se chvěje rozkoší“ a Jiří Langmajer jí na to odepisuje „Tvrdne mi kašpárek“.___Je to film od začátku do konce tak důsledný ve své nevtipnosti, nedějovosti, inscenační topornosti a kašlání na jakýkoliv rytmus a komediální timing, že mi už někdy po dvaceti minutách (těch minut je reálně celkem 109, pocitově nekonečně mnoho) vzal veškerou vůli k životu. Varováním měla být hned úvodní scéna, ve které si hlavní hrdinka tiskne printscreeny manželovy smskové komunikace s milenkou. Dál je smysluplnost jednání postav už jenom menší.___ Chlap na střídačku v podstatě tvrdí, že neproblematické soužití mezi muži a ženami není možné. Alespoň ne bez lží, podvádění a manipulace. Vztah mezi postavami Chýlkové a Langmajera je očividně vyčpělý, ani jeden z partnerů v něm není spokojený, nesnášejí se, ale namísto toho, aby jej ukončili (protože je přece nesmysl, jak dí její ženina matka, „rozvádět se kvůli malichernosti“), začnou si dělat strašné naschvály. S nápadem na „střídavou péči“ sice přijde manželka (muž chce milenku opustit), ale ta pak manželův společný čas s milenkou různě sabotuje, aby si nemohl užívat s cizí ženou. Takže vlastně z její strany nejde o přistoupení na kompromis, ale o záminku k pomstě. Nevěrný byl sice manžel, ale po většinu filmu je paradoxně stavěn do pozice oběti dvou nevyzpytatelně jednajících žen (jejich emocionální labilita je oproti mužově racionálnímu přístupu hodně zdůrazňována), z nichž ho každá chce jen pro sebe. ___ Záškodnická činnost obou žen z větší části spočívá v tom, že muži dopřávají buď hodně sexu, nebo žádný (dojde i na několikaminutovou střihovou sekvenci, ve které Lucie Žáčková rukou nebo pusou uspokojuje Langmajera). Na ničem jiném než na souložení tady vlastně vztahy založené nejsou. Většina postav v dohodnutém vztahovém trojúhelníku po většinu času trpí, ale protože je to jedna zákeřná sadistická svině vedle druhé (protivné a sprosté jsou i děti ústředního páru, které se nezdráhají říct babičce do očí, že vypadá hnusně, a svým rodičům pokládají dotazy typu „ty budeš strkat pindíka do pipinky té paní?“), pokračují v tom, že si navzájem dělají hnusné věci a natahují stopáž vatovými dialogy. ___ V zásadě je to příběh dvou psychopatek a jednoho muže příliš slabého na to, aby se jim vzepřel (nejspíš proto, že je vysokoškolským pedagogem, který si před spaním čte Násilí od Žižeka). Dokonce i po tom, co se jej manželka pokusí otrávit karbanátkem připraveným z psích konzerv a prošlých jater (protože máloco je tak legrační jako zánět žaludku, žeano), zmůže se jen na předstírání mrtvičky… Přehlídku monstrózních postav doplňuje Iva Janžurová coby tchyně, která si se zvráceným potěšením opakovaně přehrává domácí porno se svým zetěm a jeho milenkou. Martin Pechlát pak hraje jednu ze dvou karikatur gayů (kteří jsou definováni jen svou homosexualitou) a svou sexuální frustraci dává najevo tím, že na celou kavárnu křičí „SEX!“. Je to dokonce tak špatné, že nepomáhá ani Pavel Nový s motýlkem, který to rozjede během scény „divokého“ večírku.___Pokud existuje peklo, věřím, že tam ve smyčce pouštějí tenhle film.(13.2.2020)

  • - Film je remakem francouzské komedie Garde alternée (2017). Režisér Petr Zahrádka si původní scénář pouze poupravil. Oba filmy mají i podobné plakáty. (Bernyz)