Nastala chyba při přehrávání videa.
  • VasaX
    **

    Jen na Trojanovi, ani Trojanech (a Macháčkovi), očividně slušnou komedii nepostavíš. Jako pár světlých momentů to má, ale jinak jsem měl místy pocit, že jde o nějakou Troškovinu, nedejbože Magnuskovinu. Není to ani život člověka, ani sociální kritika v hořké komedii. Je to spíš smutné pousmání nad sestupnou tendencí české "komedie" s pár slušnými a zbytkem příšerných hereckých výkonů. Alespoň ten happyend je milý, jak z pohádky.(9.7.2020)

  • chip.era
    ***

    Bourák jednoznačně není dobrým filmem. Má zcela nelogický scénář a spoustu věcí ve filmu se děje jakoby omylem a mimochodem. Nicméně z naprosté bídy ho táhnou dobré herecké výkony hlavních protagonistů a pěkné kostýmy a hudba. Nevím jestli mají místní znalci nějaký skrytý zájem hnát film záměrně do pekel, ale krom několika wtf. momentů jsem se v kině filmem celkem příjemně bavil. A vo tý hloupý letní zábavě ten film vlastně je, no ne :-)(14.6.2020)

  • xxmartinxx
    odpad!

    Je to opravdu neuvěřitelné. Je to něco jako mix Davida Lynche a Roba Zombieho v tom, jak vyprázdněné, od psychologie oproštěné, ale naleštěné (u Ivana Trojana si nejde nevzpomenout Lynchovo užití Nicolase Cage) a neskutečně zlé postavy ubližují jedna druhé tak dlouho, dokud se nedočkají konce. Je to jako nějaký očistec, peklo, kde se na všechny odráží zlo, které sami vyzařují. Ale s tím, že si tvůrci mysleli, že to je vtipné a že ty postavy jsou sympatické! Rád bych všem připomenul, že Petr Jarchovský, tvůrce textu, podle kterého to bylo natočeno, stojí v čele scenáristiky na FAMU, což je v tuhle chvíli doslova na stejné rovině, jako kdyby stál Magnusek v čele režie. Absurdita, že to existuje, je pro mě naprosto dechberoucí. V tom filmu je scéna, kde se dcera v náhodné scéně obleče podle sexuálních tužeb svého otce, kamera po ní voyeursky jezdí a její otec ji přejíždí očima, aniž by se tomu faktu někdo jakkoliv věnoval, označil ho jako zvláštní a zařadil ho do kontextu. Přitom ten film rozhodně nemá být uvědomělou zombieovskou perverzí - pravděpodobně jde o nějaký zbytek předchozí verze scénáře, kdy ta scéna ztratila jakýkoliv smysl, ale prostě je nenapadlo ji vyndat. Je to vážně na úrovni surreální noční můry, během níž je převráceno vše morální (sobecký, nevěrný a bezohledný hrdina během filmu dosáhne doslova přetvoření celého světa a všech v něm podle svého obrazu, bez vlastní proměny se všichni podrobí jeho vůli a tužbám - je to opravdu neskutečně tísnivé a smutné), aniž by si to na vteřinu uvědomoval, což ho posouvá ještě na nový level. Většinu filmu jsem opravdu zíral s otevřenou pusou, protože ačkoliv jeho nedostatky nejsou pro český film nové, zde je to na rovině, jakou jsem neviděl. Absolutní lidské zlo prezentované jako bláznivá komedie - nic menšího říct nejde. Většinou je na takových filmech vidět celková odfláklost, takže se zdá, že vysvětlením je prostě nezájem tvůrců strávit nad tím víc času. Tady se ale nejedná o řemeslně vyignorovanou produkci, hodně lidí na tom hodně pracovalo, aby ten film vypadal jako film - takže museli s tím materiálem strávit hodně času. A přesto to udělali! Je to úplně úžasné. Doufám, že Jarchovský pustí ten film všem svým studentům a bude na něm demonstrovat, jak se dělá scénář.(18.6.2020)

  • Vabr
    *

    Popravdě až tak hrozné (nejhorší česká komedie desetiletí) mi to nepřišlo. Zasmál jsem se jen dvakrát. Poprvé, když nám asi na 3 minuty pustili Lassie (kdyby nám ji tam nechali, tak by to bylo dokonce lepší :D) a podruhé u robotického vysavače. I tak se ale moje babička a několik lidí v kině zasmálo. Bylo nás tam asi jen 20. Šel jsem na Bouráka, protože babička řekla, že by chtěla na nějakou českou komedii, tak jsem s bráchou schválně vybral tohle (kvůli hodnocení). Neřekli jsme jí o hodnocení, ale jí se to stejně docela líbilo :). Bourák byl tak otravnej. Ve filmu je dokonce hlavnější jeho dcera. Bourák je docela mimo. 50. léta v Americe mě otravovala a klubové scény s Ruppertem ještě víc. Nedaly se vydržet. Hudba byla hrozná. Má to hodně logických chyb. Vraždy mi přišly totálně oddělené od komedie. Kdyby to byla černá komedie, tak budou vtipné nebo hloupé nebo by k tomu dodal něco vtipného nebo hlášku. Takhle to vypadalo jako komedie a (!) vraždy. Podle mě, kdyby to bylo krimi bez komedie a příběh by se upravil, tak by to bylo mnohem lepší. Plus ty smrti byly nějaký divný. Vadilo mi, jak si každej hrál na borce, působilo to otravně. Postavám se měnila hodně logika a bylo dost nesmyslné co dělaly. Konec je natáhlej. Celkově mi to tak dlouhý nepřišlo, ale jakože uvědomoval jsem si, že je to dost natáhlý. Green screen v autě byl strašnej. Myslím si, že do toho vložili až moc zbytečně moc práce. Celkově na mě film Bourák působil hodně otravně než špatně. VYHODNOCENÍ: A ABY MĚLA VELKÝ...MODRÝ OČI(24.6.2020)

  • mchnk
    ****

    Česká "polistopadová" komedie je takový speciální filmový žánr, asi by mi stačily dvě ruce, abych vytřídil tu skutečnou kvalitu. Bourák nezpůsobí většinové záchvaty smíchu, jako třeba když Vetchý usne na Kostkové během souloži a stovky dam v sále se nemohou udržet smíchy, já se ale bavil. Hned na začátku mi naskočil mírumilovný úsměv, a udržel se celý film a ta originální hudba...rozhodně chci soundtrack, zvlášť závěrečný song musí roztančit snad každého. Skladby, napsané přímo pro film, beru jako hlavní plus, dalším jsou bezesporu herci, Trojan zahraje naprosto suverénně asi již cokoli, Kristýnka Boková, ve své domácí kostkované košili a touto barvou vlasů, je...neodolatelná a ostatní mě také upřímně bavili, totiž přehrávat a režijně přehánět se taky musí umět, kvalitní tvůrčí úroveň lze nalézt i v tomto záměrně přechuceném, bláznivém a, musím přiznat, trochu zdlouhavém českém komiksu z rock ´n´ roll-ového prostředí, přizpůsobený pro čtenáře žijícího v roce dvacet dvacet. Film také trochu využívá nízké úrovně novodobých českých komedií a moc se nesnaží, stačí mu to takhle, i když by to šlo i líp, dramatická linka moc nefunguje, i když rozhovory matky a dcery (Marková - Boková) nebyly vůbec špatné, jako více sestříhaný, rychlý rokenroll kousek, v doprovodu vynikajících Monkey Business a plný krásných žen, by měl film možná větší ohlas, já si v tom kvalitu našel i tak a mým oblíbeným tvůrcům hodně odpustím, pro mě je to jiné, než ty klasické české komedie z posledních let, založené na stupidní, sexistické legraci, jež postrádá důležitý prvek nadsázky. Bourák mě dostal opravdu milým způsobem. [Kino - Citadela](13.6.2020)

  • - „Na pět minut tanečních scén ve filmu jsem se učil tancovat půl roku,“ prohlásil herec Ivan Trojan. (Duoscop)

  • - „Já jsem si spolupráci s Ondrou Trojanem poměrně dost pochvaloval už když jsme dokončili Tomana (2018), a to by se tady u Bouráka dalo klidně zkopírovat. My už si totiž s Ondrou žádné zbytečnosti navzájem říkat nemusíme. Oba o sobě víme, že nám jde o co nejlepší výsledek toho, co vzniká, a že všechno ostatní je až za bé. Takže abych použil Ondrův slovník, tak říkám, že naše spolupráce byla opět zalitá sluncem,“ řekl Jiří Macháček. [Zdroj: kinobox.cz] (SONY_)

  • - Režisér Ondřej Trojan, bratr Ivana Trojana, již svého bratra režíroval a spolupracoval s ním na snímku Želary (2003), nominovaného na Oscara v kategorii nejlepší cizojazyčný film za rok 2003. (JimDeNiro)