Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Komedie Ondřeje Trojana s Ivanem Trojanem v roli Bouráka, věčného frajera, kterému teče do baráku i do života a rodina už ho má plný zuby. Ale i srdce. Příběh se odehrává ve Šlukdorfu, imaginárním městě na severu Čech, kde po revoluci zavřeli všechny fabriky a místo nich se vyrojily nonstop herny, kasina a šlapky. V  jednom z těch nonstopů s automaty pro zoufalce pracuje i Kamila, osmnáctka, která už má života ve městě, kde chcípnul pes, plné zuby. A ještě víc ji štve vlastní rodina. Odevzdaná matka a otec, který kšeftuje s vraky aut a říká si BOURÁK. Zastydlý puberťák s otřískaným růžovým Cadillacem, který chodí trsat rock and roll s holkou, co vypadá jako ze starého amerického katalogu na podprdy. A navíc jí za matkou pálí šéf, gangster místního formátu, kterému evidentně přeskočilo. Tak Kamile dojde, že musí zasáhnout a donutit mámu konečně šlápnout tátovi na ty jeho špičatý perka! Nebo všechno poletí do luftu. Komedie  o tom, co všechno může způsobit jedna letní bouřka, jedna městská vyhláška, sada golfových holí, rock and roll a jedna hodně naštvaná dcera! Možná, že se zasmějete a jestli na to máte žaludek, třeba si i zatancujete. (T.H.A. - Total Helpart)

(více)

Videa (5)

Trailer

Recenze (213)

troufalka 

všechny recenze uživatele

Film, který se mi přesně trefil do nálady. Byť nejsem fanynka Elvise (nebo právě proto?) mě ta stylizace bavila. Možná na druhý pokus půjdu s hvězdičkou dolů, netuším, ale tohle byla za poslední dobu česká komedie bez míchání žánrů u které jsem vypnula a bavila se. Výborná Veronika Marková, to děvče chci ještě vidět! ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Většinu lidí, angažovaných v tomhle filmu, mám ze srdce rád a tak jim odpustím nepovedený film, ve kterém je spousta scénáristicky nelogických situací ve spojení se snahou o jakousi bláznivou komedii, která bohužel nejde s tím ostatním dohromady. Dílčí klady by se daly nalézt (nějaký ten civilní herecký výkon, vynikající hudba Romana Holého), ale to jsou bohužel jen střípky, které do celku nic pozitivního nedají. 50%. ()

Reklama

liborek_ 

všechny recenze uživatele

Dramaturgické selhání epických rozměrů. Ve filmu nedává vůbec nic smysl, žánrově se skáče páté přes deváté, jednotlivé scény vypadají, jako by byly natočeny podle různých verzí scénářů. Zpočátku se zdá, že příběh je "vyprávěn písní" zpěvákem rockabilly kapely, pak zase jakože ne... Hrůzostrašným způsobem se nakládá se zlem, které je zde vsazeno do dost nepatřičného komediálního rámce. Celý film působí dojmem, že si tvůrci snad i byli vědomi, že to nikam nevede, ale snažili se film nějak uplácat dohromady, aby to vydalo na celovečerák, protože zastavit produkci by se jim finančně nevyplatilo... Hvězdička za pár izolovaných skečů a za Trojana, kvůli kterému je koukání alespoň trochu snesitelné. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Film, ve kterém znějí repliky jako „Auto může být vojetý, holka ne“, film, ve kterém jedna z postav cestuje po republice s pomocí „Šukmapy“ (která vážně slouží k tomu, co vás asi napadne jako první), film, ve které je pes jedinou živou bytostí, která jedná konzistentně. ___ Mělo by jít o černou letní komedii, která vám zlepší náladu. Mě teda Bourák uvrhl do skličujících úvah nad tím, jak mohlo mnoho lidí zastupujících různé instituce připustit, aby něco takového vzniklo. Možná nejsem vhodným divákem. Ale kdo je? Lidi, kteří mají garáž polepenou plakáty s pin-up girls, sní o tom, že si pořídí „kaďák“ a kapely jako Elvis Presley Revival Band neposlouchají jen z recese? Myslím, že ani oni by nebyli nadšeni z filmu bez ujasněného žánru, míry nadsázky nebo pravidel fikčního světa.___ V zásadě jde o nahodilé seskupení historek okouzlených „pomádovou“ estetikou Spojených států padesátých let (která je napodobována zvláštně humpoláckým stylem, vč. zadních projekcí, což je místy zřejmě znak toho, že tvůrci neměli na realizaci filmu dost času a peněz). ___ Na začátku je naznačeno, že ony historky vypráví coby místní urban legends Matěj Ruppert aka frontman rockabilly kapely, jejíž písničky provázejí celý film (a taky u nich se vzhledem k prostotě textů těžko určuje, zda mají být poctou, nebo parodií). S tímhle mytologizujícím narativním rámcem, který by alespoň trochu vysvětloval, proč film nedrží pohromadě a je k hovadskému protagonistovi nekritický, se ale víc nepracuje, a další postavy jsou po slibném rozjezdu uváděny na scénu již bez Ruppertova přičinění. Po většinu stopáže, která je kvůli nedobré rytmizaci pocitově asi trojnásobně delší než uvádí distribuční list, není zřejmé, oč postavám běží, proč se chovají tak, jak se chovají, resp. proč už se nechovají tak, jak se dosud chovaly.___ Některé scény pouze nemají jiskru (natož aby byly vtipné, nápadité nebo nekřečovitě zahrané), u jiných jsem si zřetelně uvědomoval, jak ze mě film vysává veškerou životní energii (během dlouhého, divadelně strnulého nočního dialogu s Elvisem, kterého hraje sám Ondřej Trojan a který se s hlavním hrdinou dělí o životní moudra typu „ženský potřebujou odevzdávat svoji lásku“, jako kdyby se zastavil čas).___ Celý příběh je zasazen do Šlukdorfu (ptž Šluknov + Varnsdorf, slovní hříčka, hahaha), kde všichni „pičují“ ostošest a pobírají dávky. Vedle lidí bez práce a gamblerů zde žijí akorát mafiáni a prostitutky. Jejich jedinou nadějí jsou bohatí němečtí sousedi. Sami se svými životy nic nezmůžou. Titulní Bourák má své auto a milenku raději než manželku a dceru. Je zjevně bez peněz, nezodpovědný, marnivý, infantilní, egoistický a tak trochu kretén. Manželka jej přesto obdivuje, neb jeho posedlost auty interpretuje jako alespoň „nějakej zájem o svět“. O jeho záletech, zahrnujících projížďky autem, hlášky jako „já mám normálně orgáč“ i mrtvou kunu, zřejmě jako poslední z celého města neví. Zanevře na něj až poté, co jej během jedné z řady vycpávkových hudebních scén uvidí tančit s milenkou. Dcera (!) otce za trest vykáže do garáže, kam mu musí polévku poté, co si obuje červené lodičky, obleče žluté letní šaty a nasadí blond paruku (??!)... Do Bourákovy manželky je zamilován místní mafián Bingo, který jako kdyby v nějaké z raných verzí scénáře měl být hlavní postavou příběhu namísto Bouráka, protože je mu věnováno srovnatelné množství prostoru. Do toho je přimíchán ještě dálkový řidič Kryštofa Hádka, kterého Bourákova dcera Kamila sice nenávidí, ale přesto se s ním vyspí pár vteřin poté, co jej spatří ve dveřích... atd., jedno wtf vedle druhého. To vše je prokládáno zmíněnými písničkami Romana Holého, scénami s Ivanem Trojanem řídícím auto a random záběry ženských nohou na vysokých podpatcích a ženských zadků v krátkých sukních.___ Jednotlivé linie jsou propojené tím nejlínějším způsobem (pokud vůbec nějakým) a celý film zhruba od patnácté minuty budí dojem totální scenáristické a režisérské rezignace na smysl a systém. U díla, v němž se řeší krize středního věku a které jako kdyby i vzniklo v rámci snahy popasovat se s vlastní tvůrčí krizí, to vlastně má jistou logiku. 25% ()

xxmartinxx odpad!

všechny recenze uživatele

Je to opravdu neuvěřitelné. Je to něco jako mix Davida Lynche a Roba Zombieho v tom, jak vyprázdněné, od psychologie oproštěné, ale naleštěné (u Ivana Trojana si nejde nevzpomenout Lynchovo užití Nicolase Cage) a neskutečně zlé postavy ubližují jedna druhé tak dlouho, dokud se nedočkají konce. Je to jako nějaký očistec, peklo, kde se na všechny odráží zlo, které sami vyzařují. Ale s tím, že si tvůrci mysleli, že to je vtipné a že ty postavy jsou sympatické! Rád bych všem připomenul, že Petr Jarchovský, tvůrce textu, podle kterého to bylo natočeno, stojí v čele scenáristiky na FAMU, což je v tuhle chvíli doslova na stejné rovině, jako kdyby stál Magnusek v čele režie. Absurdita, že to existuje, je pro mě naprosto dechberoucí. V tom filmu je scéna, kde se dcera v náhodné scéně obleče podle sexuálních tužeb svého otce, kamera po ní voyeursky jezdí a její otec ji přejíždí očima, aniž by se tomu faktu někdo jakkoliv věnoval, označil ho jako zvláštní a zařadil ho do kontextu. Přitom ten film rozhodně nemá být uvědomělou zombieovskou perverzí - pravděpodobně jde o nějaký zbytek předchozí verze scénáře, kdy ta scéna ztratila jakýkoliv smysl, ale prostě je nenapadlo ji vyndat. Je to vážně na úrovni surreálné noční můry, během níž je převráceno vše morální (sobecký, nevěrný a bezohledný hrdina během filmu dosáhne doslova přetvoření celého světa a všech v něm podle svého obrazu, bez vlastní proměny se všichni podrobí jeho vůli a tužbám - je to opravdu neskutečně tísnivé a smutné), aniž by si to na vteřinu uvědomoval, což ho posouvá ještě na nový level. Většinu filmu jsem opravdu zíral s otevřenou pusou, protože ačkoliv jeho nedostatky nejsou pro český film nové, zde je to na rovině, jakou jsem neviděl. Absolutní lidské zlo prezentované jako bláznivá komedie - nic menšího říct nejde. Většinou je na takových filmech vidět celková odfláklost, takže se zdá, že vysvětlením je prostě nezájem tvůrců strávit nad tím víc času. Tady se ale nejedná o řemeslně vyignorovanou produkci, hodně lidí na tom hodně pracovalo, aby ten film vypadal jako film - takže museli s tím materiálem strávit hodně času. A přesto to udělali! Je to úplně úžasné. Doufám, že Jarchovský pustí ten film všem svým studentům a bude na něm demonstrovat, jak se dělá scénář. ()

Galerie (88)

Zajímavosti (10)

  • Režisér Ondřej Trojan, bratr Ivana Trojana, již svého bratra režíroval a spolupracoval s ním na snímku Želary (2003), nominovaného na Oscara v kategorii nejlepší cizojazyčný film za rok 2003. (JimDeNiro)
  • Film podpořil Státní fond kinematografie částkou 10 milionů korun. (SONY_)

Reklama

Reklama