Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Vyhlášený rozdávač karet Frankie Machine (Frank Sinatra) se vrací po půlročním pobytu ve vězení, kde se zároveň léčil ze své závislosti na tvrdých drogách. Doma už na něj netrpělivě čeká jeho manželka Zosch, po automobilové havárii trvale upoutaná na invalidní vozík, bývalá milenka Molly (Kim Novak), a také spousta kamarádů ze starých časů. Frankie ale za žádnou cenu nechce znovu spadnout do drog, snaží se začít žít jinak, usiluje o místo bubeníka velké kapely, s kartami a svou minulostí už nechce mít nic společného. Drogový dealer Louie má na to ale jiný názor... (dopitak)

(více)

Recenze (25)

M.E.J.L.A. 

všechny recenze uživatele

Lahůdka!!! Bassovy titulky, Bernsteinova hudba, Leavittova kamera (Premingerův oblíbenec v 50. a 60. letech), Sinatrův herecký výkon... A to vše pod dohledem puntičkářského Otty Premingera, kterému přicházím čím dál tím víc na chuť. Situace v Topce: Sbohem na Hromnice o den více, vítej Muži se zlatou paží. ()

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

Celkom zaujímavá dráma o jednom závislákovi, ktorá zrejme ako prvá veľmi otvorene pojednáva o drogovej závislosti, pričom sa nebojí ukázať aplikáciu drogy, jej zhubný vplyv, či odpudivo vyzerajúce odvykanie. Postavy príbehu sú veľmi rôznorodé a pomerne zaujímavé, od výborne zahraného závisláka Frankieho Machiny (Frank Sinatra), cez zákerne rafinovaného dílera drog Louiea (Darren McGavin), až po Frankove lásky, chorobne posadnutú Zosh (Eleanor Parker) a "normálnejšiu" Molly (výborná Kim Novak). Tvorcovia si akurát mohli odpustiť totálne bizarnú a akože vtipnú postavu "jediného priateľa" Sparowa (Arnold Stang), čo je také dosť strašné hollywoodske klišé. Vyzdvihnúť musím výbornú hudbu (Elmer Bernstein), konečne keď sa proklamuje, že hraje džez, naozaj hraje džez, na rozdiel od viacerých ďalších amerických filmov, kde namiesto údajného džezu hraje akýsi popík (napr. The Jazz Singer (1927)). Naopak, film zráža dolu scenár, ktorý je z dnešného pohľadu miestami dosť banálny. Zaradené v zozname 1001 filmov, ktoré musíte vidieť, než umriete. ()

Reklama

dopitak 

všechny recenze uživatele

Ponurý snímek, který vůbec nezapadá do ostatní Sinatrovi filmografie z této doby (až pokud jsem viděl). Ta nominace na Oscara byla asi oprávněná, protože pokud se koukáte na film o drogách, a začnete feťáka upřímně litovat a fandit mu, aby se z toho dostal, tak jako jsem Sinatrovi toho závisláka postupně čím dál víc baštil já, až mi ho začalo být líto, není sporu o kvalitě a přesvědčivosti hereckého projevu.___Podtrhl bych zejména postavu neduživého brejlouna Sparrowa (Arnold Stang), který, a to si všimněte, byl u všeho podstatného, navíc opravdu dobře zahraný. ___Jak mi byla protivná postava fixlující Zosch (Eleanor Parker), o to víc si sympatie získala Kim Novak coby Molly.__ Celkové hodnocení v souvětí: Film to není špatný, je výborně zahraný, ale u Sinatrových komedií se prostě bavím víc. ()

Vampireman 

všechny recenze uživatele

LFŠ 2009. Spousta kontroverznosti, kterou je film prosáklý skrz naskrz, zub času dosti ohlodal a jiní filmaři dosti zkopírovali, tedy už to nemá tak silný zážitek jaký to mělo v originální době. Utkví mi však nervní Frank Sinatra a jeho zápas s absťákem. Taky mi utkví kulisy, ve kterých byl film natáčen, však myšleno v tom horším slova smyslu - filmu to dost uškodilo. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

O formálně dokonalých a logicky neposkvrněných dílech (jako jsou Premingerova) se obtížně píše, hodně je toho k vidění, méně k promyšlení, případně k "přepracování". A tak by asi stačilo sdělení: "Tento film jsem viděl." Kdyby se mi ovšem nevynořila další rovina: John Lennon a jeho písničky. Slyšel jsem (a dílem i viděl): "I need a fix cause I'm going down...", "Cold turkey has got me on the run..." A velice frekventované slovo "shot" (šleh) začalo nabývat původního významu (zastřelen). ()

Galerie (42)

Zajímavosti (5)

  • Filmu hrozilo od samého začátku zamítnutí Produkčním kodexem, který stanovoval, že žádný film nesmí pojednávat o závislosti na drogách a obchodu s nimi. I přes neudělení licence šel v roce 1955 do promítání. Snímek slavil úspěch. Příslušné ustanovení Kodexu bylo v roce 1956 výrazně změněno i kvůli vystoupení United Artists z Asociace. (Zetwenka)
  • Legie slušnosti zařadila snímek do skupiny ohodnocených B (částečně nevhodný pro veškeré diváky). (Zetwenka)
  • Podle upraveného Produkčního kodexu od roku 1956 bylo v hollywoodské produkci (v omezené míře) nově umožněno např. zobrazování narkotik. A v roce 1962 je film znovu předložen, i když v kinech jeho projekce dávno skončily, Správě kodexu a v tichosti a bez problému již licenci získává. V témže roce se vrací do Asociace i United Artists (Zetwenka)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno