Tvůrci:
Mark BombackRežie:
Morten TyldumScénář:
Mark BombackKamera:
Jonathan FreemanHudba:
Atli ÖrvarssonHrají:
Chris Evans, Michelle Dockery, Jaeden Martell, Cherry Jones, Pablo Schreiber, Betty Gabriel, Sakina Jaffrey, Daniel Henshall, J.K. Simmons, Ben Taylor (více)Epizody(8)
-
Pilotní díl (E01)
-
Všechno je v pohodě (E02)
-
Kamenné výrazy (E03)
-
Následky škod (E04)
-
Návštěva (E05)
-
Zbožné přání (E06)
-
Jób (E07)
-
Poté (E08)
Obsahy(2)
Život rodiny se obrátí naruby, když je syn obviněný z vraždy spolužáka. V dramatickém thrilleru z právnického prostředí, adaptaci bestselleru Williama Landaye. (Apple TV+)
Videa (1)
Recenze (112)
Opravdu skvěle napsaný scénář s otevřeným a nejednoznačným koncem, psychologicky bravurně propracované postavy a jejich psychologická drobnokresba i motivace jsou největším kladem tohoto projektu (reflexe vztahu matka-syn, přerušená a posléze částečně obnovovaná transgenerační linie děd-syn-vnuk, rozkolísání manželství, otcotvství, mateřství, pochyby o vině či nevině atd.), který sice místy trochu zaváněl klišovitými místy, na jeho konci ale bylo vše odpuštěno...poslední dvě epizody měly opravdu dobrou gradaci... ()
Pro mě velice příjemné překvapení. Krásně komorně natočeno, cítím z toho takový severský styl. Vynikající postavy, ačkoli v hlavní roli bych asi klidně snesl i někoho charismatičtějšího (třebas takový Mads Mikkelsen by to mohl celé posunout do úplně kultovních rovin). Oceňuji, že je to záležitost 1 série a že není snaha z toho tvořit x sériové protahování, kombinování a vaření z vody. ()
// "Did you do it? Just tell me. Did you kill him?" Na Apple překvapivě těžké procedurální drama, o to víc mě ale těší, že i tahle jinak konzervativní (rozuměj extrémně opatrná) společnost se nebojí pustit do něčeho temnějšího. Ostatně s tímhle tvůrčím týmem a hereckým obsazením před kamerou to odjakživa byla sázka na jistotu, takže je dobře, že se seriál (alespoň na první pohled, nemám znalost předlohy) záměrně ničemu nevyhýbal. Nicméně jo, nějaká ta údernost tomu ve finále přece jen chyběla, a byť některé části byly velice silný (soud!), jako celek bych si dokázal představit ještě o něco ostřejší provedení. Ale možná jsem v tomhle žánru jen zmlsanej, kdo ví. I tak to bylo moc, MOC dobrý, a do dalších Apple TV+ věcí se v budoucnu budu pouštět s daleko větší chutí. 8/10 ()
Asi nejlepší seriál/série, kterou jsem v roce 2020 viděl. Zdánlivě nijak zvláštní zápletka otce, který je nucen hájit svého syna, školáka, z obvinění z vraždy. Dejte si to. Nic tak dobrého a napínavého jsem asi neviděl nejen letos ale ani loni. Popis děje mě dost odrazoval ale nenechte se zmást, vyvíjí to se to vše hodně nečekaným směrem a budete koukat na jednu epizodu za druhou. Není to dlouhé. Předlohou je kniha, která má trošku jiný závěr než seriál, to ale nic nemění na kvalitě obou, to si dohledejte až do dokoukáte. Husí kůže po skončení, skvělý soundtrack. Opravdu napínavé od začátku do konce. 5* ()
Série jako celek je neskutečný scénáristický odpad. Podívat se jen na epizody 1-7-8 (a požná jen ty poslední dvě) a dojem ze seriálu by byl o 200% lepší. Nejenže vyprávění je plné trapné vaty, ale navíc obsahuje několik obrovských přešlapů, které ho žánrově degradují na hranici odpadu. Za prvé, Jacob ani nevěděl co se na místě činu stalo. Takže lhal, jako by někoho kryl. Dále, policie tvrdila, že ten kdo ho nahlásil (nějaká co běžela kolem) ho otočila a prakticky tím znehodnotila místo činu. S touto informací se nijak nepracuje (přestože Jacob tvrdí, že ho otočil také… nikdo nic nenamítal). Otec od první epizody mluví o Jákobovi v minulém čase - jako kdyby byl mrtvý - angličtina má jasná pravidla. To je snad největší fail celého scénáře. Neschopnost pracovat s dějem. Místo vyšetřování a hledání stop se prakticky většinu času děje v tom jak se každý cítí. Co si myslí. Co si asi myslí ostatní. Jak se chovají ostatní. A jak je to vlastně hrozné, když někoho takhle podezírají. 80% času se tráví jen tímto odpadem, místo předmětu celé série: obhajoba Jacoba a vyšetřování případu. To že Jacob se chová jako mentál (asi v polovině mi bylo úplně jedno jestli ho zavřou nebo ne), jeho otec je jako idiot (tolik vyloženě debilních rozhodnutí na jednu postavu snad v žádné jiné sérii nepamatuju) a matka je neustále totálně psycho, jen umocňuje celé scénáristické zoufalství. Celkem vzato, s jiným scénářem nebo jako celovečerák, by to bylo alespoň koukatelné. Takhle to uniklo odpadu jen díky posledním dvéma epizodám. ()
Galerie (51)
Zajímavosti (10)
- Ve 39. minutě, když Jacob (Jaeden Martell) jede s Andym (Chris Evans) k jezeru na ryby, a poté když Laurie (Michelle Dockery) skládá prádlo do skříně, slyšíme v pozadí skladbu „Time To Give“ od britské rockové kapely White Lies z jejich pátého studiového alba „Five“. (Trajektt)
- V pokoji Sarah Ghrol (Jordan Alexa Davis) si můžeme všimnout plakátu „Zdeňka Černý: The greatest Bohemian violoncellist“ od českého malíře Alfonse Muchy. (Richard.Jezd)
- Jaeden Martell a Chris Evans zde hrají syna a otce. Spolu se už objevili ve filmu Playing It Cool (2014), kde hráli stejné role a předtím ve filmu Knives Out (2019), kde hráli jako bratranci. (SONY_)
Reklama