Tvůrci:
Mark BombackRežie:
Morten TyldumScénář:
Mark BombackKamera:
Jonathan FreemanHudba:
Atli ÖrvarssonHrají:
Chris Evans, Michelle Dockery, Jaeden Martell, Cherry Jones, Pablo Schreiber, Betty Gabriel, Sakina Jaffrey, Daniel Henshall, J.K. Simmons, Ben Taylor (více)Epizody(8)
-
Pilotní díl (E01)
-
Všechno je v pohodě (E02)
-
Kamenné výrazy (E03)
-
Následky škod (E04)
-
Návštěva (E05)
-
Zbožné přání (E06)
-
Jób (E07)
-
Poté (E08)
Obsahy(2)
Život rodiny se obrátí naruby, když je syn obviněný z vraždy spolužáka. V dramatickém thrilleru z právnického prostředí, adaptaci bestselleru Williama Landaye. (Apple TV+)
Videa (1)
Recenze (113)
Těžká váha mezi kriminálními thrillery ze soudní síně. Psychologicky až nebývale propracované (perfektní reklama na to, jak se vám může váš americký sen během pár dní rozpadnout úplně na sračku) a v závěru napínavé až na půdu. A ta zvláštní divácká nejistota linoucí se celým příběhem je prostě skvostná. Navrch je příjemné vidět Chrise Evanse taky v něčem jiném než v komiksovém filmu. [90%] ()
I když mi z počátku byla spořádáná rodinka bejvalýho kapitána Ameriky silně nesympatická. Hlavně ten jejich rozmazlenej asociální synáček, kterej mi dost připomínal vybledlej klon Harryho Pottera. Tak jsem si k nim při postupném převyprávění tohoto příběhu našel cestu a dokonce jsem jim snad začal i fandit. On totiž ten psychicky narušenej mrzák Jacob, což je právě ten synáček o kterým ten celej příběh je mi připadal jako duševně zaostalej. Jde o to, že byl obviněnej z vraždy svého namyšleného a tyranizujícího spolužáka z jedné Kohnovic rodiny. Ten spolužák byl tyran a šikanoval své okolí. Jacobova matka byla taktéž divná jakoby zrovna vylezla z nějakého řeholního řádu. No prostě byla počestnost sama a udala by i to co neví. No a tenhle rádoby dětskej hrdlořez měl mít výhodu v tom, že mu bylo teprve čtrnáct let, ale v tomto případu pro něj tato výhoda neplatila, jelikož v Americe se u vraždy prvního stupně na něj přihlíží jako na dospělého jedince, takže mu hrozilo až doživotí. A ještě , aby toho nebylo dost, tak se na obrazovce zničehonic objeví jeho dědek o kterým nikdo nevěděl, teda kromě jeho syna kterej se ho již v mládí zřekl kvůli tomu, že sedí na doživotí za vraždu prvního stupně a znásilnění. U soudu by mu to moc nepomohlo, že to má v genech a tak se tohoto staříka, kterej mi svoji vizáží připomíná Lorda Voldemorta snaží ututlat, aby mu to nepřitížilo. No prostě vypečená rodinka, jejíž tajemství jsou tajemnější než nějaký čáry máry z Bradavic. Zkrátka této bezvadné rodince se v jednom okamžiku zhroutí celej svět a my jen z povzdálí sledujeme tuto tragédii ve které se postupně vynořují noví strašáci ze skříně. Pomalu se všichni stahují do sebe a skoro nikdo s nikým nemluví, prostě taková ta komorní atmosféra s prvky neznáma a s otázkou která nad nimi visí „Co bude dál?". A samozřejmě opět se mi potvrdilo pravidlo americké společnosti, že nerespektují tzv. presumpci nevinny, jelikož všichni jsou zmanipulovány mediálním vlivem a díky tomu mají naprosto jasno v tom, co se stalo. Hlavně ten kryšot, co si mele svoje bludy před soudní budovou a vynáší své ničím nepodložené závěry. To člověk vždycky dostane vztek, když vidí tyhle hyeny pasoucí se na cizím neštěstí. Je to prostě typickej obrázek americký společnosti, kteří se nechávají dnes a denně manipulovat touto novinářskou pakáží a nechávají si vymejvat mozky jako masa tupejch ovcí bez mozku a rozumu. Nechci do toho kecat a už vůbec né spojlerovat, ale ten konec byl fakt trochu přepísklej a proto si možná myslím, že bude druhá série. Ale ať se každej podívá sám na tento počin a možná to pochopí líp než já. Zatím dávám 80%. ()
Opravdu vynikající seriál, psychologický, ale přitom velice napínavý. Capitán America dostal (nebo si ji koupil - když film i produkoval, to je fuk) konečně skvělou a chytrou civilní roli, ve které nezklamal ani v jediné scéně. Ale i Michelle Dockery hrála maminku až na krev - bylo snadné se vcítit do obou rodičů. A zároveň převelice děkovat osudu, že tohle nás snad nikdy nečeká. Připomínku bych měla jen ke stopáži, myslím, že šest dílů by bohatě stačilo - a mohlo to být našlapanější až k úplné dokonalosti. Budu doporučovat všem, koho znám. :) ()
Jsou prospasti, které ani bezpodmínečná láska neumí zaplnit. Ačkoliv se tahle minisérie v závěru odklání od (asi méně stravitelné) literární předlohy Williama Landaye, jedná se i tak o velice depresivní záležitost, ve které nakonec nejde ani tak o vraždu. Veškerou jeho temnotu totiž definuje odcizení a existenciální nejistota matky v konjunkci s citovou zamlklostí jejího jediného syna. Po technické stránce tady nechybí nic, atmosféra výborná, herci jsou dobří až velmi dobří. Co ale nepěkně bije do očí jsou všudypřítomná klišé, která si tvůrci vzhledem k omezené délce jednotlivých dílů mohli odpustit. ()
Jakkoliv se zdá, že tu jde primárně o očištění Jacobova jména, případně o jeho usvědčení, já vidím ústřední motiv v postupné devastaci rodičů, kteří zpočátku bezvýhradně věří v synovu nevinu, ale postupně je jejich přesvědčení nahlodáváno. A o nejistotě to vlastně celé je. Obvyklá hra na téma "Kdo je vrah?" tady funguje na podtrženou jedničku prakticky od začátku do konce, přičemž přirozeně graduje. Poslední dva díly jsou famózní a zejména ten sedmý, odehrávající se v soudní síni, považuji za vrchol série. Herecky na výbornou a ačkoliv je tu za hlavní hvězdu Chris Evans, mě se přitáhla především Michelle Dockery, která mě asi nikdy nezklame. Jaeden Martell pak jen potvrzuje, že patří k nejtalentovanějším hollywoodským teenagerům. Že nahodnotím maximálně má na svědomí konec. Prostě nenávidím nedořešené závěry, které mi přijdou jako podraz diváka. Bylo by to něco jiného, pokud by tu byla jasně daná druhá řada, ale série se tváří uzavřeně. I tak patří Applu palce nahoru. 90% ()
Galerie (51)
Zajímavosti (10)
- V pokoji Sarah Ghrol (Jordan Alexa Davis) si můžeme všimnout plakátu „Zdeňka Černý: The greatest Bohemian violoncellist“ od českého malíře Alfonse Muchy. (Richard.Jezd)
- Ve 39. minutě, když Jacob (Jaeden Martell) jede s Andym (Chris Evans) k jezeru na ryby, a poté když Laurie (Michelle Dockery) skládá prádlo do skříně, slyšíme v pozadí skladbu „Time To Give“ od britské rockové kapely White Lies z jejich pátého studiového alba „Five“. (Trajektt)
- V epizodě sleduje jednoho večera Jacob (Jaeden Martell) se svým otcem Andym (Chris Evans) film Připoutejte se, prosím! (1980). (J.F.B.)
Reklama