Reklama

Reklama

Epizody(14)

Obsahy(1)

Závěrečná etapa výpravy Dana Přibáně a jeho „žlutého cirkusu“ uzavírá cestu kolem světa ve znamení objevování nového i lehce nostalgickou připomínkou starého. Nejdelší „trabantí“ seriál má čtrnáct půlhodinových epizod uzavřených prodlouženým speciálem. Za už tradičním pojetím divácké dokumentární komedie je vyprávěn příběh o rychle se měnícím světě a o tom, že události kolem jsou mnohem blíže, než se někdy zdají být, a mnohem aktuálnější, než vypadají. Příběh je stále o souboji s divočinou, nebezpečí a černočerném humoru, ale i o lidech, o setkáních příjemných i nepříjemných na pětiměsíční cestě dlouhé přes 17 000 kilometrů. Výprava tentokrát vyrazí z nejjižnějšího cípu Indie přes Nepál do Himaláje, kde se pokusí překonat výškový rekord dvoutaktního auta a vyjet do výšky přes pět kilometrů nad mořem. Dál nejistým Pákistánem přes ostře sledovanou Čínu až do Samarkandu, nejvýchodnějšího bodu první cesty a místa, kde trabant poprvé objede svět, a pak ve svých stopách po jedenácti letech od první výpravy konečně zpátky domů. K velkolepému přivítání na nejkrásnějších 1000 kilometrech Slovenskem a Českem. Žlutý cirkus tvoří tradiční dvojice trabantů, maluch a jawa. Z velké části jede sestava z minulé výpravy. V trabantu Egu náčelník Dan Přibáň, kameraman Zdeněk Krátký a fotograf Vojta Duchoslav, sehrané realizační jádro minulého filmu a seriálu. V trabantu Babu první cirkusový hudebník a druhý fotograf Slovák Marek Duranský s nováčkem Lukášem Venclíkem, kavárenským povalečem, který nikdy neřídil auto a nemá moc času se to naučit. Samozřejmostí je nesmrtelný optimista a motocyklista Slovák Marek Slobodník. Polská posádka malucha zůstává velmi dlouho otevřená. Radek zůstal po minulé cestě v Asii, a nikdo neví, kde a co s ním je, a tak je vše na hasiči Honzovi Setvínovi, který sám nachystal malucha a není si jistý, zda se na Radka více těší, nebo se ho děsí. (Česká televize)

(více)

Recenze (33)

Likan7 

všechny recenze uživatele

S Jižní Amerikou s přehledem nejzajímavější série, průměrem dokonce na čistých 5. Nevím jestli to je opravdu tou kvalitou nebo tím, že jsem se na žlutý cirkus Dana Přibáňě prostě tak těšil. A upřímně mi to je úplně jedno. Jako vždy je seriál mnohem lepší než film, je tu víc prostoru, víc záběrů, víc problémů, víc administrativních hororů a prostě víc zábavy. Je mi sice trochu líto, že to byla poslední jízda, ale četl jsem, že Přibáň už něco chystá dalšího, jiného, jsem zvědavý. Partička kolem tohoto českého dobrodruha mě baví a bavit bude ještě dlouho. Po stránce filmové je Z Indie až domů kvalita. Střih, záběry, kamera, hudba, vyprávěč Davida Novotného. Bavil jsem se stále! ()

nonick1 odpad!

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Po předchozím zaneřádění zbytku světa čmoudícími východoněmeckými dvoutakty vyrazil Žlutý cirkus do Indie - ono také už ostatně na zeměkouli nezbývá mnoho míst, která by se s jejich výfukovými zplodinami důvěrně neseznámila, snad s výjimkou Antarktidy. Obvykle značně nesourodá parta byla tentokrát ochuzena o oba Poláky, a tak si cirkusáci museli vystačit jen se svérázem náčelníkova dirigování. První dva díly byly vlastně zbytečné – až od třetího dílu se polský Maluch (s českou posádkou), česká Jawa (se slovenským jezdcem) a obě BB* s Danem v čele vydávají na cestu. Oproti poutavé cestě napříč Jižní Amerikou je to v podstatě nuda, potvrzující předpoklad, že jde pouze o další, již několikrát vyvařený guláš. Navíc s posádkou, narychlo doplněnou dvěma nováčky, bez patřičně prostořekých a všeho schopných Poláků, se jedná o One man show letitého trabantového guru Dana Přibáně.  *bakelitové bestie ()

Reklama

Pajky3 

všechny recenze uživatele

Žlutý cirkus na cílové rovince. Trabanti mě baví a na jejich poslední dobrodružství jsem se těšil a pak jsem nedočkavě očekával každou další epizodu. Bavil jsem se dobře, ale v porovnání s Afrikou a Jižní Amerikou jsem se nebavil tolik. Trochu mě mrzí, že se vytrácela ta část cestopisu a představování věcí nových a zajímavých pro diváky a místo toho jsme neustále poslouchali o frustraci z toho, že se Indové chtějí fotit. Já bych radši víc zakázaných čtvrtí z Číny nebo podivných rituálů se zavíráním hranice nebo krásných výhledů v Himálajích. I přesto to byla super jízda a konec byl dojemný snad víc než jsem čekal. ()

vyfuk 

všechny recenze uživatele

K tomu se asi nedá moc co říci. Je to stálice a klasika. Kluci se vydali na cestu i formou seriálu potřetí a nemohu říct, že bych byl zklamán. Ani za nic. je docela zajímavé, že hodnocení může skákat sem a tam, i když stále tvrdě nad průměrem, tak mi přijde, že ta kvalita od prvního dílu Jižní Ameriky až do posledního dílu už doma v Česku se vůbec nezměnila. Ale to je subjektivní. Co říci? Z pohodlí doma přes půlku světa na Trabantu, Maluchu a Jawě. To vše s nahlédnutím do kultury, do humoru, projedeme svět. Myslím, že se tomu nedá, co říci. Začalo to nějak více známě po roce 2011 a dnes na konci dekády se s Trabanty loučíme. Je mi jasné už z potitulkové scény filmu, že se náš cirkus ještě nějak vrátí. Uvidíme, co to bude. Je to zvláštní, jde o loučení, ale vlastně i o nový začátek. ()

JohnCZ 

všechny recenze uživatele

Možná to není nejbarvitější série (jako Jižní Amerika), ani nejextrémnější (Austrálie), ale po trochu vlažnějším startu jsem i napotřetí dostal parádní dobrodružství, které stejnou mírou baví jako překvapuje. Je to dobře natočené, člověk tentokrát o něco více nahlédne do kultur jednotlivých zemí, což jsem minule docela postrádal. Kluci jsou fajn, ale občas by se mohli trochu krotit - brát jiné kultury více s respektem a chovat se méně jako Češi. Zdaleka největší sympaťák je tam poměrně tichý Marek Slobodník, který, když už ale jednou za čas něco prohlásil, tak jsem šel do kolen. Je nicméně vidět, že to partu stále baví a jsem zvědavej, kam se podívají (= podíváme) příště. ()

Galerie (126)

Zajímavosti (2)

  • Při opravě auta hraje melodie písničky „Kalinka“ a po ní následuje „Love Whispers“ od Viktora Wronskiho. (Duoscop)

Reklama

Reklama