VOD (1)
Obsahy(1)
Snímek se odehrává o silvestrovské noci v bývalém hollywoodském grandhotelu, který nyní prochází těžkými časy. Zachycuje groteskní útrapy Teda (Tim Roth), smolařského hotelového poslíčka. Ten při své první službě prožívá trpkou noční můru, když ho čarodějnice, které mají slet v novomanželském apartmá, požádají o pomoc. Všechno se ještě zhorší, když omylem doručí led do špatného pokoje a ve vskutku špatný čas se tak stane svědkem domácího násilí. Následně pošetile přistoupí na gangsterovu prosbu, aby mu v době jeho nepřítomnosti dohlédnul na děti. A aby toho nebylo málo, stane se v závěru noci rozhodčím strašlivé sázky. Bruce Willis, Madonna, Jennifer Bealsová a Antonio Banderas excelují v hlavních rolích této netradiční povídkové komedie, která je dílem čtyř režisérských hvězd - Allison Andersové, Alexandra Rockwella, Roberta Rodrigueze a Quentina Tarantina. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (723)
Co to jsou Čtyři Pokoje? Velmi svérázný herecký koncert geniálně šíleného Tima Rotha nebo pásmo čtyř příběhů VELMI rozmanité kvality? Bohužel obojí. Bohužel proto, že první příběh je naprostým kýčem o ulítlém sabatu (byť přítomnost Valerie Golino a Marisy Tomei pomáhá;)) a druhý je jakousi podivnou psychohrou, jejíž jediné pozitivum je (kromě Rotha) skrz Jennifer Beals podaný důkaz o tom, že osmdesátá léta byla vizážistické Zlo...ale proč se divit, projděte si filmografii Rockwella a Andersové (nebo naopak, výsledek to nezmění:)). Naštěstí je tu ještě druhá polovice, jejíž první polovině;) vévodí "obrazová poetika Roberta Rodrigueze", a u které se prostě nejde nesmát. A pak přijde finále, které dává tušit, že první dva režiséři byli druhými dvěma sprostě použiti jako předskokani a ne jako rovnocenní partneři. Tarantinův příspěvek je jako obvykle poctou něčemu, co jsem nikdy neměl šanci vidět (ale hrál v tom prý Steve McQueen a prý to byla klasa), a má to osobitný štýl, který až leze na nervy...ale stejně vás překvapí genialita rozuzlení, nemluvě o Bruci Willisovi, fuckujícím do telefonu snad víc než Mel Gibson. Je mi líto, ale jako celek to prostě nemůže dostat víc než 60% (zprůměrujte si dvě čtyřicítky a dvě osmdesátky). ()
Poněkud nevyvážený snímek sestává ze čtyř povídek. Jak už tady kdosi předeslal, první dvě jsou poměrně nic moc, asi tak na 2 hvězdičky. Třetí povídka od R.Rodrigueze je naopak skvělá a hlavně její vyvrcholení nemá naprosto žádnou chybičku, takže 5 hvězdiček. Tarantinova čtvrtá povídka je docela dobrá, ale přece jen je námět vykradený z jednoho filmu s McQueenem a Lorrem, takže už to není tak originální, ale na 3 hvězdičky stačí. ()
Tim Roth se v tomto filmu chová jako roztomile afektovaný kretén s parkinsonem a coby hotelového poslíčka Teda jej čeká nebývale rušná silvestrovská noc. Bude muset vyřídit čtyři nadstandardní objednávky zahrnující mimo jiné (ne)dobrovolné darováni spermatu, účast v bizarní psychosexuální hře nebo hlídání dvou nihilistických smradů. Chybějící ingredience (20%) jsou hlavně o tom, že uvidíme odhalená ňadra dvou pohledných hereček, ne bohužel dost pohledných na zachránění dojmu z celé této utahané trapnosti s triky na úrovni pohádky vzniknuvší v ČT a pouze potvrzující to, o čem jsem již řádku let přesvědčen, tedy, že Madonna je čarodějnice. Nesprávný člověk (40%) – další přiúchylněná křeč bez humoru, bez smysluplné pointy, bez všeho… čtyřicet procent dávám za Rotha zaseknutého v záchodovém okénku a za svázanou Jennifer Bealsovou. Malí neposluchové (60%): „Tohle je přece ksicht dobráka“, ani ne režií, jako scénářem a do největších extrémů dovedeným finále plusové body získávající povídka, která má kromě všeho jiného hlavně mrtvolu. Muž z Hollywoodu (75%) – Tarantino se hned pozná a to by se ani sám nemusel objevit na scéně, aby vám bylo jasné, v čí povídce jste se octli. Kromě drsných hlodů („Když můžou chlapovi přišít pinďoura, proč by nemohli přišít prst?“) má Muž z Hollywoodu (snad až zbytečně) skvělou kameru Andrzeje Sekuly. Kvalita jednotlivých povídek je vzestupná, leč značně nevyrovnaná. Uniká mi důvod, proč někdo považoval za dobrý nápad poskládat z nich celovečerní film, kterému – z čistě matematického hlediska a navzdory nezklamávajícímu Tarantinovi – nemůžu udělit lepší nežli podprůměrné hodnocení. 50% Zajímavé komentáře: Melies, Mr.Apache ()
Scénář: Allison Anders, Alexandre Rockwell, Robert Rodriguez, Quentin Tarantino .. The Missing Ingredient *, The Wrong Man *, The Misbehavers ***, The Man From Holywood ****. A Tim Roth, to byl tedy f*ck "výkon".. ()
Tak nějak čtyři povídky a jen jediná měla tu moc mě rozesmát tak, že dlouho jsem se tak nenasmál. A tou byla ta třetí, jinak je zbytek zbytečná holomajzna, která nemá nijak zajímavý děj a rozhodně se na ně rychle zapomene, včetně té poslední, od Tarantina. Tim Roth mi na první pohled přišel jako jasnej namrdanej kačer, jenže časem jsem pochopil, jak dobře svojí roli hraje, i když je to hodně divné o něm říct. První a druhá povídku bych tak nějak nerad rozváděl. Oboje totiž stojí za vyližkapsu. Ta třetí, od Rodrigueze má šťávu, Antonio Banderas si chce pohlídat dětičky, a nakonec se to zvrhne do nejhoršího možného východiska, a tím je právě o zábavu SKUTEČNĚ postaráno. Nakonec poslední příběh. Nevím, co je na něm tak dobrého. U ní už jsem čekal, až to někdo zatrhne a bude filmu konec. Za tři hvězdičky, oprávněně. První dva příběhy po jedný hvězdičce. Třetí za pět a čtvrtý za tři. Takže tak nějak bych to viděl na zlatou střední cestu, při které zdůrazňuju, že jestli se na to podívat, tak hlavně kvůli třetí, ta je prostě nejlepší a dokonale mi zakrývá celý film. ()
Galerie (88)
Zajímavosti (28)
- Na začátku čtvrtého příběhu odjedou výtahem dvě slečny. Když je později výtah tlačítkem přivolán, dveře se otevřou okamžitě, jako by výtah patro neopustil. (Pyron)
- Muž, který ztvárnil opilého oslavence, jenž je u telefonátu při objednávání ledu a následně zvrací na pikolíka (Tim Roth) zaseknutého v toaletním okénku, je Lawrence Bender, hlavní producent téměř všech filmů Quentina Tarantina. (Pyron)
- Herecké obsazení povídky "Muž z Hollywoodu" vybíral režisér Tarantino sám. Kvůli časové tísni se obrátil na své dávné spolupracovníky z filmů Pulp fiction: Historky z podsvětí (1994) a Gauneři (1992). (Kama12)
Reklama