Kamera:
Simon DennisHrají:
David Corenswet, Darren Criss, Jim Parsons, Patti LuPone, Jake Picking, Kerry Knuppe, Michelle Krusiec, Rob Reiner, Mira Sorvino, Paget Brewster (více)VOD (1)
Epizody(7)
-
Hurá do Hollywoodu (E01)
-
Hurá do Hollywoodu, 2. část (E02)
-
Psanci (E03)
-
(Kamerové) zkoušky (E04)
-
Skok (E05)
-
Meg (E06)
-
Konec jako z Hollywoodu (E07)
Obsahy(1)
V poválečném Hollywoodu se může skupinka ctižádostivých herců doslova přetrhnout, aby dosáhla svého a uplatnila se v showbyznysu. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (108)
Nebýt Tarantinova loňského počinu, mohla by se tato minisérie jmenovat Once Upon a Time in Hollywood, protože je to v podstatě pohádková verze (poněkud alternativně pojaté) kolébky kinematografie - a proto je třeba ji brát s jistou rezervou. Člověka nepřekvapí, že za scénářem stojí tvůrci seriálu Glee, jelikož si jsou oba projekty v mnohém podobné - tedy, až na ten rating. Nehledě na pohlaví, barvu kůže či sexuální orientaci by měl člověk vždy jít za svým snem a nenechat se odradit všelijakými překážkami a negativními vlivy. Na jednu stranu je Hollywood hodně naivní, chvílemi přehnaně pozitivní až sluníčkářský, na druhou stranu však člověk cítí kritiku světa, který i přes neustálou zář reflektorů skrývá temnou nenávist vůči lidem, kteří jsou zkrátka "jiní". Z hereckého obsazení bych rád vyzdvihnul hlavně Jima Parsonse, jehož nejednoznačný charakter byl vskutku opravdovou výzvou, a za zmínku stojí rovněž nekompromisní Patti LuPone a nesmělý Jake Picking. Dreamland is waiting for you! P.S. V roli Hattie McDaniel by mi více seděla Octavia Spencer. ()
Jako člověku se slabostí pro starou Ameriku se mi na to skvěle koukalo po stránce výpravy a kostýmů a prvních pár dílů se jevilo nadějně i po stránce scénáře. Ale pak jako by šlo všechno rázem do kopru. Mám z toho podobný pocit jako kolega J*A*S*M - ze seriálu, který se zprvu jeví jako nadějná sonda do intrik a zvrácenosti (nejenom) poválečného Hollywoodu, se stává víceméně pohádka, která jen klouže po povrchu a nepřipouští žádné komplikace, žádné skutečně vyhrocené dramatické situace, po nichž některé momenty i tematika rasismu a homofobie přímo volají. Ba naopak, jak se příběh vyvíjí, přeslazenosti, kýče a patosu přibývá a korunu tomu nasazuje poslední epizoda. Chápu, že hlavním poselstvím seriálu je nevzdávat se naděje a jít si tvrdě za svým takříkajíc "against all odds", ale i to se dá pojmout vkusně a neprvoplánovitě. Chyba je však do jisté míry na mé straně, jelikož jsem očekával něco úplně jiného, syrovějšího a realističtějšího (např. ve stylu Roachova Trumba). I proto jsem ve finálním hodnocení tolerantnější - když už nic jiného, děj odsýpal, seriál má příjemnou dobovou atmosféru a sympatické postavy a krom toho mě těšila řada narážek na reálné herce a filmy starého Hollywoodu, které mám tak rád. ()
Ten kýžený vysněný Hollywood si to představuje tak, že to naprosto vykostí jakékoliv drama, obsah či normální lidský konflikt. Všechny postavy jsou dříve nebo později allies, ve všem spolu souhlasí a všechny problémy včetně systémového rasismu vyřeší většinou během desetivteřinového dialogu. Co je směšnější? Těžko vybrat, zda to jsou ty zcela absurdní cliffhangery, intervence Eleanor Roosevelt nebo výstavní košťata v hlavních rolích, které nedefinuje nic jiného než jalová moudra o rovnosti. Parsons, LuPone nebo Holland Taylor se možná snaží, ale poslední epizody už jsou prostě daleko za hranou parodie, kdy si všichni vyznávají lásku po pěti minutách, neustále o něčem plamenně poučují a ze všeho musí vyvodit pozitivní poselství. Tohle překroucení dějin Hollywoodu v sobě pro mě nemá ani kus soudnosti nebo invence, hlavně kvůli tomu, jak urážlivé to je k celým dějinám boje za práva. Ten je tu mimochodem přesně v duchu Netflixu jen vykalkulovaným contentem, což je skoro tak děsivé, jako herectví Darrena Crisse. ()
Mal som očakávania a nesklamalo. Je to svieže, občas vtipné, občas dojemné. Krásna výprava a celkovo zobrazenie doby, napriek tomu, že sa jedná o alternatívne prerozprávanie reality. Niektorí herci jemne preafektovaní, ale keďže vlastne hrajú hercov tak to sadlo ako riť na šerbel. A čerešnička na torte je Dylan McDermott. Je tu doslova rozkošný a jeho vedľajšia postava okorení každú scénu.85% ()
Nic pro homofoby. Pořádně mě to chytlo až v polovině, když se rozjely přípravy filmu, ale pak mě tahle feel good pohádka o prorážení menšin v Hollywoodu nepustila, i když je odvyprávěná dost divoce, scenáristi se s tím neserou a sypou tam konflikty, které se vyřeší za deset minut, postavy hrozně vysvětlují sebe sama a cliffhanger s pálením filmu byl hodně laciný. Ale už během sledování jsem měl chuť natočit film a změnit svět. Parsons skvělý ve skvělé roli, obzvlášť v interakci s kouzelně štěněcím Pickingem jako Rockem Hudsonem. ()
Galerie (177)
Zajímavosti (6)
- Ačkoliv postava Camille (Laura Harrier) ve skutečnosti neexistovala, její příběh je částečně inspirovan herečkou Dorothy Dandridge, první černou herečkou nominovanou na Oscara za hlavní roli. (Kitcat)
- Samare Weaving (Claire Wood) bol počas kastingu daný dialóg z filmu Niekto to rád horúce (1959). (dwdb)
- Každá postava měla specifickou barvu kostýmu. (SONY_)
Reklama