Kamera:
Simon DennisHrají:
David Corenswet, Darren Criss, Jim Parsons, Patti LuPone, Jake Picking, Kerry Knuppe, Michelle Krusiec, Rob Reiner, Mira Sorvino, Paget Brewster (více)VOD (1)
Epizody(7)
-
Hurá do Hollywoodu (E01)
-
Hurá do Hollywoodu, 2. část (E02)
-
Psanci (E03)
-
(Kamerové) zkoušky (E04)
-
Skok (E05)
-
Meg (E06)
-
Konec jako z Hollywoodu (E07)
Obsahy(1)
V poválečném Hollywoodu se může skupinka ctižádostivých herců doslova přetrhnout, aby dosáhla svého a uplatnila se v showbyznysu. (Netflix)
Videa (1)
Recenze (106)
Nebýt Tarantinova loňského počinu, mohla by se tato minisérie jmenovat Once Upon a Time in Hollywood, protože je to v podstatě pohádková verze (poněkud alternativně pojaté) kolébky kinematografie - a proto je třeba ji brát s jistou rezervou. Člověka nepřekvapí, že za scénářem stojí tvůrci seriálu Glee, jelikož si jsou oba projekty v mnohém podobné - tedy, až na ten rating. Nehledě na pohlaví, barvu kůže či sexuální orientaci by měl člověk vždy jít za svým snem a nenechat se odradit všelijakými překážkami a negativními vlivy. Na jednu stranu je Hollywood hodně naivní, chvílemi přehnaně pozitivní až sluníčkářský, na druhou stranu však člověk cítí kritiku světa, který i přes neustálou zář reflektorů skrývá temnou nenávist vůči lidem, kteří jsou zkrátka "jiní". Z hereckého obsazení bych rád vyzdvihnul hlavně Jima Parsonse, jehož nejednoznačný charakter byl vskutku opravdovou výzvou, a za zmínku stojí rovněž nekompromisní Patti LuPone a nesmělý Jake Picking. Dreamland is waiting for you! P.S. V roli Hattie McDaniel by mi více seděla Octavia Spencer. ()
Na začátku WTF - sice zajímavý, ale hnus, pak hmmm, to by šlo, a nakonec opět WTF, tak asi takhle bych shrnul svoje pocity z tohohle seriálu. Strašně rozporuplný pocit, někteří herci jsou super (spíš ti starší), někteří jsou naprosto hrozní a otravní (většina mladejch), Parsonse už asi bohužel vždy uvidim jako Sheldona - ale ne že by tomu tady pomohl a hrál o tolik jinak než ve své ikonické roli. Celkový dojem rozpačitý - ve skrze mě to bavilo, ale asi s milionem výhrad, takže 3 hvězdy. (Netflix, orig.) ()
Ten kýžený vysněný Hollywood si to představuje tak, že to naprosto vykostí jakékoliv drama, obsah či normální lidský konflikt. Všechny postavy jsou dříve nebo později allies, ve všem spolu souhlasí a všechny problémy včetně systémového rasismu vyřeší většinou během desetivteřinového dialogu. Co je směšnější? Těžko vybrat, zda to jsou ty zcela absurdní cliffhangery, intervence Eleanor Roosevelt nebo výstavní košťata v hlavních rolích, které nedefinuje nic jiného než jalová moudra o rovnosti. Parsons, LuPone nebo Holland Taylor se možná snaží, ale poslední epizody už jsou prostě daleko za hranou parodie, kdy si všichni vyznávají lásku po pěti minutách, neustále o něčem plamenně poučují a ze všeho musí vyvodit pozitivní poselství. Tohle překroucení dějin Hollywoodu v sobě pro mě nemá ani kus soudnosti nebo invence, hlavně kvůli tomu, jak urážlivé to je k celým dějinám boje za práva. Ten je tu mimochodem přesně v duchu Netflixu jen vykalkulovaným contentem, což je skoro tak děsivé, jako herectví Darrena Crisse. ()
Moje překvapivě první pořádná zastávka u workoholika Ryana Murphyho. American Horror story jsem vzdal po jednom díle, kdy jsem tušil, že to nebude úplně pro mě a k Hollywoodu jsem nikterak zvlášť nevzhlížel. Vlastně kdyby to psal pro kabelovku FX, jako některé předchozí kousky, a ne pro Netflix, vůbec bych se k seriálu nedostal. Ale jsem rád, že se tak stalo, jelikož tento seriál považuji za zatím nejlepší novinku letošního roku. Plně chápu, že spousta lidí se nepřenese přes sluníčkovou atmosféru (docela by mě zajímalo, jak asi vypadala původní temná verze), protlačování negroidní rasy a homosexuality. Nic z toho, na rozdíl od neurčitých postav v příběhu, nevidíme poprvé a mě zkrátka tak chytil příběh, že jsem stanovil vysoké tempo, jež mám z nedostatku času i ochoty málokdy. Co se týče obsazení, z něho na papíře pochopitelně ční Samara Weaving a Jim Parsons (v prvním díle ho nečekejte), jež hraje maximálně prokreslenou postavu filmového agenta s možná nejsilnějším dějovým obloukem. K mému překvapení mě ale chytly za srdce takřka všechny postavy, zahranými herci, které jsem před tímto seriálem neznal (nemaj zde někteří ani fotky) nebo dlouho nikde neviděl (Holland Taylor z Dva a půl chlapa) a rozšířil si tak obzory. Zdaleka však nejlepším byl Joe Mantello a o jeho postavě nechci vůbec nic prozrazovat, jenom doufám, že jej zas brzy někde uvidím. Netflix v době koronavirové uvedl bezpočet novinek a Hollywood možná trošku a nespravedlivě zapadl, dejte mu šanci nyní a vydržte alespoň pár dílů...9/10 ()
Tohle někdo myslel vážně? Solidní výplach mozku a exemplární ukázka toho, jak se proti rasismu, homofobii a diskriminaci žen bojovat nemá - takhle to lidem násilím mlátit o hlavu může mít jedině opačný efekt. Hollywood je místy zábavný, ale jakmile se od humoru přejde do vážnější polohy, tak je až komicky špatně napsaný - v podstatě na úrovni telenovely. Ten závěrečný cukrkandl na Oscarech je už pak daleko za hranou parodie. ()
Galerie (177)
Zajímavosti (6)
- Ačkoliv postava Camille (Laura Harrier) ve skutečnosti neexistovala, její příběh je částečně inspirovan herečkou Dorothy Dandridge, první černou herečkou nominovanou na Oscara za hlavní roli. (Kitcat)
- Herečka Holland Taylor poslala kostymérkam Lou Eyrich a Sarah Evelyn fotky svojej mamy z 30.a 40. rokov, aby im pomohla s prieskumom módy v danej dobe. (dwdb)
- Samare Weaving (Claire Wood) bol počas kastingu daný dialóg z filmu Niekto to rád horúce (1959). (dwdb)
Reklama